Rokotepakko tulee sotealalle
Eiköhän se ollu nyt tässä
Kommentit (936)
Olisi se kohtuullista, ettei hoitohenkilökunta tartuta kotihoidon vanhuksia virukseen, kuten nyt on käynyt. Nämä sairastuneet vanhukset eivät saa hoitoa, ei testausta, eikä tilastoida. Kuolleet vain kärrätään pois.
Siitä syystä kannatan hoito alalle rokotteita, kaikille niille, jotka hoitavat ihmisiä. Rokottamattomille olisi hyvä löytää sellainen työ, missä he eivät kohtaa ihmisiä. Välinehuolto, atk-honmat tms.
Miksei hyödynnetä pikatestausta? Tämä toimi oikeasti suojelisi hauraassa asemassa olevia ja samalla kohtelisi kaikkia hoitajia tasavertaisesti. Tuntuu että tämä vailla järjetön rokotteella kiristäminen halutaan vaan runnoa läpi ja katsoa miten paljon paskaa kansalaiset on valmiita nielemään. Mitä seuraavaksi?
Vierailija kirjoitti:
Yöhoitajista monet ovat rokottamattomia eli päätöksen jälkeen vanhukset makaavat paskoissaan 21-07 ellei Kiuru tule hätiin.
Johan se tuli hätiin ja tulos on tämä. Rokottamattomat lähtee. Rokotetut tekee tai sitten ei tee!
Vierailija kirjoitti:
Olisi se kohtuullista, ettei hoitohenkilökunta tartuta kotihoidon vanhuksia virukseen, kuten nyt on käynyt. Nämä sairastuneet vanhukset eivät saa hoitoa, ei testausta, eikä tilastoida. Kuolleet vain kärrätään pois.
Siitä syystä kannatan hoito alalle rokotteita, kaikille niille, jotka hoitavat ihmisiä. Rokottamattomille olisi hyvä löytää sellainen työ, missä he eivät kohtaa ihmisiä. Välinehuolto, atk-honmat tms.
Onko se sille paskavaipoissa makaavalle vanhukselle parempi saada tartunta rokotetulta. Monet vanhukset kituvat Suomessa sisätiloissa vuosikausia, näkemättä edes aurinkoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voin tulla rokottamaan lähärin palkalla. Ei varmaan vaadi pitkää koulutusta yhden homman opettelu.
No mitäs jos se potilas valahtaa tajuttomaksi eikä hengitä? Niin voi käydä, eikä kyseessä ole välttämättä mitenkään rokotteeseen liittyvä asia. Osaatko elvyttää?
Kyllä lähihoitaja osaa elvyttää, kuten suurin osa suomalaisista. Jo ea-kurssilla opetetaan elvytys. Täällä oli eilen keskustelu lähäreiden rokottamiskoulutuksesta ja hoitsut siellä väitti suureen ääneen, että vain he osaavat elvyttää.
Suurin osa suomalaisista ei todellakaan osaa elvyttää. Painellaan väärästä kohdasta liian hellästi tai ei osata toimia millään tavalla. Ei välttämättä soiteta edes apua.
Jos lähihoitaja ei joudu kertaamaan osaamistaan tai ei koskaan tarvitse sitä, ei se yhden kurssin suoritus ammattikoulussa auta yhtään mitään.
Outo kuva sulla suomalaisista.
Täysin realistinen. Kysypä vaikka viikonloppuna kolmelta tuttavaltasi, jotka eivät ole sote-alalla, kuinka toimisivat jos olisit tajuton, et hengitä, mutta pulssi tuntuu.
Saatat yllättyä.
Ps. Osaatko kertoa mitä itse tekisit, katsomatta ensin SPR:n sivuilta ohjeet? Mistä kohdasta pulssia kannattaa tunnustella?
Pps. Tosiaan te jotka ette osaa elvyttää, katsokaa ohjeet sieltä spr.fi :sta. Saatatte tarvita niitä.
Ihan jokainen osaa elvyttää, se on opetettu jo yläasteella ja viimeistään työpaikalla.
Nyt on kyllä kysyttävä ammatti. Ja ehkä ikäkin. Olisi hienoa, jos nykyään elvytystä harjoitellaan yläasteella, minun nuoruudessani näin ei ollut. Ota myös huomioon, että se ohjeistus muuttuu.
Ammatilla ole mitään väliä, jokaisella työpaikalla on oltava turvallisuussuunnitelma ja järjestettävä ensiapukurssit, alasta riippumatta. Ja ikää on 38 vuotta, että eipä ihan uusi juttu ole koulujen ea-kurssit.
” Työnantajan tulee huolehtia työntekijöiden ja muiden työpaikalla olevien henkilöiden ensiavun järjestämisestä. Työntekijöille on annettava ohjeet toimista, joihin on ryhdyttävä tapaturman tai sairastumisen sattuessa ensiavun saamiseksi ja järjestettävä tarvittavat ensiapukoulutukset.
Työpaikalla on oltava saatavilla riittävä määrä asianmukaisia ensiapuvälineitä sopivissa ja selvästi merkityissä kohdissa. Työpaikalla tulee myös olla ensiavun antamiseen soveltuva tila, jos se on tarpeen työntekijöiden lukumäärän, työn luonteen tai muiden työolosuhteiden vuoksi.
Työnantajan on nimettävä yksi tai useampi työntekijä ensiaputehtäviin sekä huolehdittava heidän koulutuksestaan ja varusteistaan.”
😳 Minäpäs kaivan heti huomenna meidän ensiapuvastaavan käsiini ja vaadin koulutuksen. Kiitos tästä.
Vierailija kirjoitti:
Miksei hyödynnetä pikatestausta? Tämä toimi oikeasti suojelisi hauraassa asemassa olevia ja samalla kohtelisi kaikkia hoitajia tasavertaisesti. Tuntuu että tämä vailla järjetön rokotteella kiristäminen halutaan vaan runnoa läpi ja katsoa miten paljon paskaa kansalaiset on valmiita nielemään. Mitä seuraavaksi?
Ei ne hoitsut suostu pakkotestaukseen ja sellaista pikatestiä olekaan, joka olisi riittävän nopea.
Pelottavaa tämä PAKKO. Kuitenkin itse olen jo ottanut riskiryhmäläisenä 3 rokotetta koska uskon lääketieteeseen, en hallituksen pyynnöstä vaan järjen. Alitajuisesti tulee mieleen kun on sanottu "tarvitaan sopiva kriisi" jolla saadaan potkua UMJ. Tämäkö on sitten???
Olin jo päättänyt että 4ttä jne en ota, kuolen mieluummin jos niin käy, syöpähoitojen vuoksi otin piikit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Passipakko halutaan pikimmiten työpaikoillekin, joten käytännössä piikkipakko runtataan pian meille kaikille. Myös meille, jotka teemme etätyötä 100 % ajasta tai liki. Herätkää!
Moni on vielä unessa ja ajattelee, ettei rokotepakko tule heitä koskemaan.
Takaan, että tulee!
Lailla ei voi velvottaa kuin sote-työntekijät. Jos passi tulee työpaikoille, niin sit tulee. Mitä heräämistä se vaatii?
Perustuslakia voidaan muokata myös siihen, että kaikkien on pakko ottaa koronapiikki. Tämä on nähty muualla maailmassa ja Euroopassakin.
Kannattaa lukea muutakin kuin iltalehtiä ja hesaria.
Sinähän niitä lehtiä tunnut lukevan. Perustuslakia ei muuteta, eri asia on sitten tartuntatautilaki ja sekään ei anna mahdollisuutta kaikkien pakkorokotuksiin. Passiin toki, kuten sanoin ja se on sit ok, jos näin tehdään.
Hoitajien kohdalla nähtiin, että perustuslakia voidaan tulkita tilanteen mukaan. Kaikkialle tulee rokotuspakko. Jos asia on sinulle ok, ei se tarkoita, että se olisi ok kaikille muille!
Mä haluaisin tietää kenen hoitajan etiikka antaa periksi pistää kehenkään mitään vastentahtoisesti? Kuka siihen pystyy? Mietin vain, että millä nämä pakkorokotukset saataisiin toteutumaan, jos kaikki hoitajat lopettaisi nyt rokottamisen?
Tiedän, siitä rokottamisesta saa enemmän palkkaa, mutta myytkö oikeasti periaatteesi siksi?
Ihmiset jauhavat täälläkin sadistisista hoitajista kun se omalle kohalle sattuu, mutta nyt sitä sadismia saisi siis käyttää?
Me voidaan lopettaa tämä jo sillä, että tehdään lakko rokottamiseen. Niin pitkäksi aikaa, kun saadaan taas varmuus, että kaikki rokotukseen tulevat saapuvat omasta halusta!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voin tulla rokottamaan lähärin palkalla. Ei varmaan vaadi pitkää koulutusta yhden homman opettelu.
No mitäs jos se potilas valahtaa tajuttomaksi eikä hengitä? Niin voi käydä, eikä kyseessä ole välttämättä mitenkään rokotteeseen liittyvä asia. Osaatko elvyttää?
Kyllä lähihoitaja osaa elvyttää, kuten suurin osa suomalaisista. Jo ea-kurssilla opetetaan elvytys. Täällä oli eilen keskustelu lähäreiden rokottamiskoulutuksesta ja hoitsut siellä väitti suureen ääneen, että vain he osaavat elvyttää.
Suurin osa suomalaisista ei todellakaan osaa elvyttää. Painellaan väärästä kohdasta liian hellästi tai ei osata toimia millään tavalla. Ei välttämättä soiteta edes apua.
Jos lähihoitaja ei joudu kertaamaan osaamistaan tai ei koskaan tarvitse sitä, ei se yhden kurssin suoritus ammattikoulussa auta yhtään mitään.
Outo kuva sulla suomalaisista.
Täysin realistinen. Kysypä vaikka viikonloppuna kolmelta tuttavaltasi, jotka eivät ole sote-alalla, kuinka toimisivat jos olisit tajuton, et hengitä, mutta pulssi tuntuu.
Saatat yllättyä.
Ps. Osaatko kertoa mitä itse tekisit, katsomatta ensin SPR:n sivuilta ohjeet? Mistä kohdasta pulssia kannattaa tunnustella?
Pps. Tosiaan te jotka ette osaa elvyttää, katsokaa ohjeet sieltä spr.fi :sta. Saatatte tarvita niitä.
Ihan jokainen osaa elvyttää, se on opetettu jo yläasteella ja viimeistään työpaikalla.
Nyt on kyllä kysyttävä ammatti. Ja ehkä ikäkin. Olisi hienoa, jos nykyään elvytystä harjoitellaan yläasteella, minun nuoruudessani näin ei ollut. Ota myös huomioon, että se ohjeistus muuttuu.
Ammatilla ole mitään väliä, jokaisella työpaikalla on oltava turvallisuussuunnitelma ja järjestettävä ensiapukurssit, alasta riippumatta. Ja ikää on 38 vuotta, että eipä ihan uusi juttu ole koulujen ea-kurssit.
” Työnantajan tulee huolehtia työntekijöiden ja muiden työpaikalla olevien henkilöiden ensiavun järjestämisestä. Työntekijöille on annettava ohjeet toimista, joihin on ryhdyttävä tapaturman tai sairastumisen sattuessa ensiavun saamiseksi ja järjestettävä tarvittavat ensiapukoulutukset.
Työpaikalla on oltava saatavilla riittävä määrä asianmukaisia ensiapuvälineitä sopivissa ja selvästi merkityissä kohdissa. Työpaikalla tulee myös olla ensiavun antamiseen soveltuva tila, jos se on tarpeen työntekijöiden lukumäärän, työn luonteen tai muiden työolosuhteiden vuoksi.
Työnantajan on nimettävä yksi tai useampi työntekijä ensiaputehtäviin sekä huolehdittava heidän koulutuksestaan ja varusteistaan.”
No ymmärrän, jos olet itse ensiapuvastaava. Tai jos jostakin syystä kaikille järjestetään koulutusta ja kertausta. Todellisuudessa näin ei useimmilla ole. Käytännössä ea-vastaava käy kurssin muutaman vuoden välein ja muille ei järjestetä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kumma miten monessa muussa maassa ihmiset ovat suhtautuneet tähän rokotusasiaan sellaisena yhteisen hyvän huolehtimisena. Eli tyyliin "otan rokotteen suojellakseni sinuakin, ota sinä rokote suojellaksesi häntä" jne.
Mutta ei Suomessa. Täällä vain oma napa ja omat "oikeudet".
Surullista.
Hahaha - kerropas näitä maita. Tai äläpäs kerro, jos seuraat vain yleä tai hs.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin tietää kenen hoitajan etiikka antaa periksi pistää kehenkään mitään vastentahtoisesti? Kuka siihen pystyy? Mietin vain, että millä nämä pakkorokotukset saataisiin toteutumaan, jos kaikki hoitajat lopettaisi nyt rokottamisen?
Tiedän, siitä rokottamisesta saa enemmän palkkaa, mutta myytkö oikeasti periaatteesi siksi?
Ihmiset jauhavat täälläkin sadistisista hoitajista kun se omalle kohalle sattuu, mutta nyt sitä sadismia saisi siis käyttää?Me voidaan lopettaa tämä jo sillä, että tehdään lakko rokottamiseen. Niin pitkäksi aikaa, kun saadaan taas varmuus, että kaikki rokotukseen tulevat saapuvat omasta halusta!!!
Itse tyhjentäisin ruiskun lääkejätteeseen ja kirjaisin potilastietoihin piikin otetuksi. Jos joutuisin pakkolailla takaisin töihin ja jos joutuisin piikittämään vasten potilaan tahtoa. Se on ainoa eettinen vaihtoehto.
"Sote-alalla työskentelevällä olisi lakiesityksen mukaan vastaisuudessa oltava suoja koronaa vastaan rokotusten tai sairastetun taudin kautta."
Jokos niitä omikron-bileitä järjestetään jossain? Niistä tulee varmaan suosittuja sote-ihmisten keskuudessa :)
Kieltämättä kunnon bileet tekisi hyvää pitkästä aikaa.
t. henkilökohtainen avustaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jauhavat täälläkin sadistisista hoitajista kun se omalle kohalle sattuu, mutta nyt sitä sadismia saisi siis käyttää?Me voidaan lopettaa tämä jo sillä, että tehdään lakko rokottamiseen. Niin pitkäksi aikaa, kun saadaan taas varmuus, että kaikki rokotukseen tulevat saapuvat omasta halusta!!!
Itse tyhjentäisin ruiskun lääkejätteeseen ja kirjaisin potilastietoihin piikin otetuksi. Jos joutuisin pakkolailla takaisin töihin ja jos joutuisin piikittämään vasten potilaan tahtoa. Se on ainoa eettinen vaihtoehto.
Näin minäkin tekisin. En pystyisi rokottamaan ketään, joka sinne on väkisin tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin minäkin tekisin. En pystyisi rokottamaan ketään, joka sinne on väkisin tullut.
Kyllä ne kaikki on ihan vapaaehtoisesti rokotteen ottaneet. Mitähän te oikeen haaveeletta??
Ladatax kirjoitti:
Pitääkö siis pakottaa audilla ajava autokorjaamon asentaja ajamaan ladalla koska on ladakorjaamossa töissä...
Kyllä on niin venäjä ajattelua tämä maa täynnä.
Venäjällä ei taida olla vielä rokotepakkoa. Ja Sputnik-rokote on turvallisempi kuin Phitzer.
Vierailija kirjoitti:
Ladatax kirjoitti:
Pitääkö siis pakottaa audilla ajava autokorjaamon asentaja ajamaan ladalla koska on ladakorjaamossa töissä...
Kyllä on niin venäjä ajattelua tämä maa täynnä.
Mä annan tämän maan mielummin Venäjälle, kun se kohta tulee rajan yli kuin näille p e r k e l e e n globalisteille ja niiden kätyreille.
Kyllä Gates tekee pian rokotteen jolla pystyy 5g:llä vaikuttamaan ihmisten ajatuksiin.
Sinähän niitä lehtiä tunnut lukevan. Perustuslakia ei muuteta, eri asia on sitten tartuntatautilaki ja sekään ei anna mahdollisuutta kaikkien pakkorokotuksiin. Passiin toki, kuten sanoin ja se on sit ok, jos näin tehdään.