olen työtön saan tonnin kuussa
Kaikkineen tukineen yhteensä. Hyvin elää. Nyt taidan käydä tupakilla ja sen jälkeen juon koffin. Pistäkää viestiä mikäli haluatte kysyä jotain.
Kommentit (21)
Täällä kanssa yksi. Saan tonnin räpylään ansiosidonnaista. Mitään muuta tukea en saa. Huoli huomisesta jos ei ala töitä löytymään.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:17"]
Hei!
Olen myös työtön, mutta saan vajaa 900e kuussa, mitä tukia saatte/on mahdollista saada? En pysy perässä näissä tuki asioissa enää.
[/quote]
http://www.sosiaalikollega.fi/virtu.fi/laskurit/toimeentulotukilaskuri
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:21"]
Olen opiskelija käyeen jää 250€ kuussa, haluatko kysyä jotain?
[/quote]
Ja paljonko saat kun lasket kaikki tuet? Rehellisesti kaikki tuet!
Minä olen vakinaisessa työssä. Käteen jää työssäkäynnistä aiheutuvien kulujen jälkeen nettona n. 700 kuussa (työpaikalle tosi pitkä matka kotoa ja ei ne verovähennykset niin ihmeellisiä ole kuin yleisesti luullaan). En ole kateellinen työttömille. Olin työtön ja energiaa meni turhan paljon sen työttömänä olemisen vihaamiseen. En jättäisi työtäni, vaikka tarjoittaisiin 5000 kuussa siitä, että en tee mitään - mutta jos palkkana tuon saisin vaihtaisin kyllä.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:19"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:17"]Hei! Olen myös työtön, mutta saan vajaa 900e kuussa, mitä tukia saatte/on mahdollista saada? En pysy perässä näissä tuki asioissa enää. [/quote]Asumistuki (myös omistusasuntoon saa), korotettu lapsilisä, toimeentulotuki.
[/quote]
Mikä ihmeen korotettu lapsilisä? Ei työttömät saa mitään korotettua lapsilisää.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 21:37"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:17"]Hei! Olen myös työtön, mutta saan vajaa 900e kuussa, mitä tukia saatte/on mahdollista saada? En pysy perässä näissä tuki asioissa enää. [/quote]Asumistuki (myös omistusasuntoon saa), korotettu lapsilisä, toimeentulotuki.
[/quote]
Mikä ihmeen korotettu lapsilisä? Ei työttömät saa mitään korotettua lapsilisää.
[/quote]
yh, tai sitten tarkoitti päivärahan lapsikorotusta, onko sellainen vielä olemassa?
Olen työtön ja saan noin 1200 euroa käteen. Kun olin töissä, palkka oli noin 2000€ ja käteen jäi vajaa 1600€. Nyt minulla on kyllä enemmän rahaa käytössä kuin työssä ollessa, koska päivähoitomaksu väheni 300€ ja työmatkakulut olivat yli 250€ kuussa...
Kyllä mä töihin menisin jos vaan jostain sellaista löytysi.
Minäkin olen työtön ja saan ansiosidonnaista 2300€/kk. Lisäks mulla on pääomatuloja ja vuokratuloja about 70000€/vuosi. Kysykää mitä haluatte.
Ap, mene töihin. Siivoa vaikka tienvierustoja tai ulkoiluta vanhuksia
Hei!
Olen myös työtön, mutta saan vajaa 900e kuussa, mitä tukia saatte/on mahdollista saada? En pysy perässä näissä tuki asioissa enää.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:17"]Hei!
[/quote]Asumistuki (myös omistusasuntoon saa), korotettu lapsilisä, toimeentulotuki.
Miten ap asuu? Vuokralla vai omassa? Ei sulle varmaan paljon ylimääräistä jää?
Kakkonen saa hyvin ansiosidonnaista. Mitä teit työksesi? Käytätkö kaikki ansiosidonnaiset vai etsitkö töitä?
Toimeentulotukea voi saada. Asumistuki. Työmarkkinatuki jos et saa ansiosidonnaista pvrahaa tai kelan peruspvrahaa. Siinäpä ne tuet työttömälle.
Ap, ala kotikasvattamaan kannabista! Saat mukavasti lisätuloja, koska kysyntää riittää.
Maksatko ap tuosta tonnista vupokraa? Puhelin ja / tai nettilaskua? Bussilippua? Vakuutuksia?
Kyllä työtön helposti tuon tonnin saakin, mutta kyllä kai jossain pitää asua jos saa asumistukea?
[/quote]
Tuo on toimeentulotuki minulle ja puolisolleni, asumistukea emme saa, koska vuokramme on niin kovin pieni, etteivät asumiskustannukset ylitä perusomavastuu rajaa tai jotakin. Ja työmarkkinatukea ei saa kumpikaan vielä ainakaan. Kiitos silti vastauksesta!
Saan ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa. Mihinkään muuhun tukeen en ole oikeutettu. Miksi tällä palstalla kaikki kuvittelevat työttömien saavan monia eri tukia?