Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tapahtuu jos syön 1dl kookosöljyä pelkiltään yhdellä kertaa?

Vierailija
25.03.2015 |

Onko tietoa?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasvaripuli...

Vierailija
2/16 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yyh, öklö olo ja liukas kakka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakka lentää.

Vierailija
4/16 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän on helppo selvittää.  Kietaise naamaan ja tule sitten raportoimaan.

Vierailija
5/16 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varpusparvi

Vierailija
6/16 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin pystyt siihen, jos pelkiltään yrität syödä ;)

Vierailija
7/16 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:06"]

[/quote]

Näin ajattelin tehdä, mutta vasta huomenna, kun olen ensin tullut tärkeästä tapaamisesta.

Vierailija
8/16 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:06"]

[/quote]

MIKSI haluat tehdä ton????

Näin ajattelin tehdä, mutta vasta huomenna, kun olen ensin tullut tärkeästä tapaamisesta.

[/quote]

Vierailija
9/16 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha olo?

Vierailija
10/16 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kookosöljyä on desi vähemmän.

Vierailija
11/16 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join tunti sitten kaks kuppia teetä + yhteensä noin rkl kookosöljyä. Otin kun palelti. Kookoksesta tulee lämmin olo, hikeä pukkaa suorastaan. Muuten juon teessä tai kahvissa harvoin. Flunssassa, esim kurkkukivussa otan myös. Desi on hurjan paljon, veikkaan pahaa oloa, hikistä oloa, ehkä mahakipua ja tuota rasvaripulia.

Vierailija
12/16 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mediassa kehutaan paljon kylmäpuristetuttua kookosöljyä ja neitsytkookosöljyä. Eikö kookosrasva ole suurimmaksi osaksi tyydyttynyttä? Mikä on asiantuntijan mielipide tästä hittituotteesta?

Kookosöljy kaikissa muodoissaan sisältää hyvin paljon kovaa tyydyttynyttä rasvaa eikä juuri lainkaan pehmeää tyydyttymätöntä rasvaa. Tämän vuoksi kookosöljyssä ei myöskään ole niitä rasvojen osasia, joita elimistö ei itse valmista eli välttämättömiä rasvahappoja. Ne meidän tuleekin saada ruoasta.

Ravitsemussuosituksissa mikään ruoka-aine ei ole kokonaan kielletty. Kyse on siitä, että suositeltavia ruokia on hyvä syödä usein, joitakin jopa useita kertoja päivässä, kuten esim. täysjyväviljatuotteita ja rasvattomia ja vähärasvaisia maitovalmisteita.

Joitakin ruokia on taas hyvä käyttää vain satunnaisesti. Kookosöljy kuuluu tähän jälkimmäiseen ryhmään. Ruoanvalmistuksessa on hyvä käyttää pääsääntöisesti kasviöljyjä ja niistä tehtyjä juoksevia ja rasiamargariineja.

http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/asiantuntijat/ravitsemus/hyva_vai_paha_kookosoljy

Vierailija
13/16 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:32"]

Mediassa kehutaan paljon kylmäpuristetuttua kookosöljyä ja neitsytkookosöljyä. Eikö kookosrasva ole suurimmaksi osaksi tyydyttynyttä? Mikä on asiantuntijan mielipide tästä hittituotteesta?

Kookosöljy kaikissa muodoissaan sisältää hyvin paljon kovaa tyydyttynyttä rasvaa eikä juuri lainkaan pehmeää tyydyttymätöntä rasvaa. Tämän vuoksi kookosöljyssä ei myöskään ole niitä rasvojen osasia, joita elimistö ei itse valmista eli välttämättömiä rasvahappoja. Ne meidän tuleekin saada ruoasta.

Ravitsemussuosituksissa mikään ruoka-aine ei ole kokonaan kielletty. Kyse on siitä, että suositeltavia ruokia on hyvä syödä usein, joitakin jopa useita kertoja päivässä, kuten esim. täysjyväviljatuotteita ja rasvattomia ja vähärasvaisia maitovalmisteita.

Joitakin ruokia on taas hyvä käyttää vain satunnaisesti. Kookosöljy kuuluu tähän jälkimmäiseen ryhmään. Ruoanvalmistuksessa on hyvä käyttää pääsääntöisesti kasviöljyjä ja niistä tehtyjä juoksevia ja rasiamargariineja.

http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/asiantuntijat/ravitsemus/hyva_vai_paha_kookosoljy

[/quote]

Miten tämä liittyy aiheeseen?

Vierailija
14/16 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mä joskus syönyt sitä ahmimiskohtauksen aikana kokonaisen ison lasipurkillisen. Ja sen lisäksi ahmein paljon muuta, mm. pussillisia pähkinöitä, paketillisen sämpylöitä levitteellä, kokonaisen kotijuuston jne. Ei mulla mitään siitä ainakaan tapahtunut, ei edes mitään ripulia. t. ahmimishäiriöinen

Vierailija
15/16 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että monet naiset on helposti höynäytettäviä. Isäukko sanoi aikoinaan, että jos vaan kerrotaan, että on muotia kulkea jääpura perseessä, niin johan naiset sen tekevät. Olen samaa mieltä  (jääpura = jääpuikko).

Nyt on sitten muotia kookosöljy. Huvittaa vain, että kukaan ei tiedä, miten se on valmistettu ja missä ne kookospähkinät ovat kasvaneet, mistä se öljy on peräisin. Purkin tai putelin kyljessähän voi lukea ihan mitä tahansa tieteellisistä tutkimuksista ja puhtaasta valmistuksesta, mutta asettakaa nyt edes kyseenalaiseksi nuo präntit.

Vierailija
16/16 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sekä kookosöljyn valtava muoti-ilmiömäisyys, että sen demonisoiminen ja tyydyttyneiden rasvojen pelko on hassuja. 

Ihminen ei varmasti tarvitse hyvin voidakseen kookosöljyä, eikä se ole mikään superruoka jolla saa superterveyden ja hyvinvoinnin. Mutta toisaalta, Tyynenmeren maissa on syöty kookosrasvaa perinteisesti vuosisatoja, ja siellä ei ollut tyypilllisiä tyydyttyneen rasvan käyttöön liitettyjä terveysongelmia käytännössä lainkaan ennen kuin länsimainen ruoka sinne rantautui. Ei silti vaikka vetelivät sitä kookosta eri muodoissaan todella paljon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän