Miksi suominaiset englantia puhuessaan käyttävät sanaa "jeah"? Tosi noloa.
Varsinkin telkkarissa aiheuttaa häpeän värityksiä.
Kommentit (26)
Varmaan raskasta tuollainen myötähäpeä pikkuasioista?
Vierailija kirjoitti:
Varmaan raskasta tuollainen myötähäpeä pikkuasioista?
On. Kaipaisin keskusteluapua, kun kaikki on niin vaikeaa. Hyvä jos kahvin pystyy aamulla keittää ilman myötähäpeää :(
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jeah, tosi noloo!
Nyt tuli niin kovat myötixet, että lurahti ruokalusikallinen housuun :(
Ap
Jeah, kenenkään ikinä kuullut moista sanovan
Tuohon en ole kiinnittänyt huomiota, mutta miksi tuntuu siltä, että etenkin asiakaspalvelussa nuoremmat ihmiset hokevat aivan jatkuvasti "jes"?
Minusta tuntuu välillä, että minulla ei ole oikein omaa elämää. Jankkaan vain palstalla päivät pitkät naisista :(
Ap
Katsos siinä ehtii hetken ajatella, you know, ennenkuin sanoo mitään asiaa, you know.
Olen suomimies ja en ole koskaan ollut telkkarissa. Töissä olen käyttänyt kyseistä sanaa kun on ollut ulkomaalaisia asiakkaita. En tiedä miten pystyn elämään tämän häpeän tunteen kanssa.
Käytän yeah sanaa kun puhun englantia. Välillä myös yes, mutta yeah on kivempi ja rennompi ja vähemmän britti
Jaa miksi moinen nolouden tunne tuosta?
Yritä ap ajatella, että me Suomi naiset ja miehet ollaan samasta puusta veistettyjä.
Kun haukut naisia, haukut myös miehiä. Minkäs me geeneillemme voidaan?
Totta, ' Oui,oui' kuulostaisi paljon sofistikoidummalta !
Suomalaiset puhuvat hyvää suomea
t. professori
Miehetkin sanovat "yeah". Se on puhekieltä. Mitä väliä siis?
En ole huomannut.
Sen sijaan vähän nolottaa kun kaikki hokevat "jes jes jes", keskustelun lopuksi aina.
Ou mai good joka lauseeseen niin kyllä ne ymmärtää.
Käyttäjä40561 kirjoitti:
Jaa miksi moinen nolouden tunne tuosta?
Se johtuu siitä, että häpeän ihan kaikkea, ja ihan kaikki on vaikeaa minulle. Tartun jokaiseen asiaan, kun elämässäni ei ole mitään sisältöä :(
Ap
Tykkään ap:n reflektiivisyydestä ja kyvystä pohtia syitä toimintansa taustalla
En ole kuullut, että suominaiset käyttäisivät sana "jeah". Kerrotko esimerkin!