Miten parantaa itsetuntoaan?
Täällä haukutaan toistuvasti huonon itsetunnon omaavat aivan lyttyyn (mikä itse asiassa pahentaa heidän itseinhoaan, mutta never mind...). Kertokaapa parhaat vinkkinne paremman itsetunnon saamiseksi?
Minä olen huomannut, että hyvillä ihmisillä on yleensä aika huono itsetunto ja totaalikusipäillä taas hyvä. Kuten tuossa suluissakin sanoin, niin täällä ihmiset, jotka sanovat heillä olevan hyvän itsetunnon, ovat todella inhottavia ja ilkeitä kommenteissaan. Itselleni se on ehkä vaikein este, pelkään edes yrittää parantaa itsetuntoani, koska pelkään, että minustakin tulisi sitten myös kamala ihminen.
Miten saisi hyvän itsetunnon tulematta kuitenkaan ilkeäksi ja ylimieliseksi?
Kommentit (2)
Tän foorumin 'hyvän itsetunnon' omaavat elävät vaan kiellossa, eivätkä edes itse näe omaa huonoa oloaan. Projektoi pahaa oloaan muihin ilkeilemällä ja viellä peräänkuuluttaa omaa ylemmyyttään. Älä anna näiden surullisten sielujen hämätä. Kun ihminen oikeasti voi hyvin, on hän myös muille hyvä.
Minun ongelmani on se, että olen mielestäni mukava ja hauska ja älykäs, mutta peilissä näen jotain aivan järkyttävän rumaa.. En voi edes kuvitella, että kukaan mies olisi kanssani, eikä kukaan ole ollutkaan. En tiedä, miten tuollaista puolittaista itsetunto-ongelmaa edes voisi parantaa... Vinkkejä?