Älä pilaa tänä joulun muiden antamisen iloa, vaan avaa lahjat muiden nähden
Tosi tylsää kun joulunvietossa on se yksi jäärä, joka jättää pakettinsa avaamatta.
Kommentit (9)
Hankittiinko ne lahjat pyyteettömästi toisen iloksi vai vain että itse voi sitten ilahtua toisen reaktiosta? Ärsyttää koko lahjahomma, ihmisten valtava ostelupakko ja kulutushysteria.
En ole onneksi törmännyt moiseen käytökseen. Aika epäkohteliasta.
Vierailija kirjoitti:
Hankittiinko ne lahjat pyyteettömästi toisen iloksi vai vain että itse voi sitten ilahtua toisen reaktiosta? Ärsyttää koko lahjahomma, ihmisten valtava ostelupakko ja kulutushysteria.
Missä sanotaan että lahjat hankitaan pyyteettömästi toisen iloksi? Eikö lahjan pointti ole saada mielihyvää läheisen ilahduttamisesta?
Onneksi tuo kaikki on meillä taakse jäänyttä elämää. Tulimme järkiimme ja sovimme mieheni kanssa, ettei osteta lahjoja toisillemme. Muutenkaan emme osta enää muille kuin omille lapsillemme.Enää ei tarvitse stressata lahjojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tuo kaikki on meillä taakse jäänyttä elämää. Tulimme järkiimme ja sovimme mieheni kanssa, ettei osteta lahjoja toisillemme. Muutenkaan emme osta enää muille kuin omille lapsillemme.Enää ei tarvitse stressata lahjojen kanssa.
Pystytkö käsittämään, että joillekin lahjojen keksiminen ei ole stressaavaa.
Pakkolahjojat ja ne jotka luulevat ilahduttavansa muita "osuvilla" lahjoillaan ovat raskaita ihmisiä. Pakkoko on shoppailla ja etsiä tarpeita ihmisille tästä tavaran täyttämästä maailmasta. Moni ei oikeasti halua enää enempää tavaraa nurkkiinsa ja ilahtuneen reaktion teeskentely ei kiinnosta, siksi ehkä haluavat avata lahjat yksin. Korkeintaan olisi kiva saada jotain "pois kuluvia" lahjoja kuten suklaata. Osaan ostaa itse parhaiten tarvitsemani tavarat ja se on ekologistakin.
Miten voi _aikuiselle_ olla joulussa niin tärkeää lahjojen hankkiminen ja avaaminen.... :/
Minusta se on vaan kiusallista. Haluan avata lahjat itsekseni. Ärsyttää kun muut "odottaa reaktiota". Tietenkin kiitän lahjasta ja yleensä jälkeenpäin vielä kommentoin että tulipa tarpeeseen se sinun antamasi juttu tms.