"Kiitos ryhmään pääsystä" Facebookissa - ARGH!
Ihmettelen, mikä ihmeen vimma ihmisillä on mennä heti ryhmän seinälle kirjoittamaan tuo "Kiitos ryhmään pääsystä", kun heidät on hyväksytty johonkin Facebook-ryhmään. Siis ymmärtäisin kyllä, jos kyseessä olisi joku pieni ryhmä, jossa uudet tulijat esittäytyisivät, mutta kun tätä tapahtuu näissä usean tuhannen jäsenen kirppis- ym. ryhmissä, joissa ei ole edes tarkoitus oppia tuntemaan toisia! Eikä tuo saman kuluneen kiitoksen toistelu mikään esittely edes ole. Todella mielenkiintoista kun kolmekymmentä jaanaa ja seppoa peräkkäin kirjoittaa saman lauseen. Ilmoitusten selaaminenkin käy vähän vaikeaksi, kun itse asia hukkuu noihin mitäänsanomattomiin kiitoksiin.
Kiitos, että sain purkautua tästä asiasta :D
Kommentit (66)
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 23:13"]
Minua ärsyttää kirppisryhmissä leviävä myyjän tapa ilmoittaa myytävän tavaran kuvan kommenteissa että "MYYTY! Saa poistaa!".
MIKSI ET POISTA SITÄ ITSE???? Paljon vähemmän aikaa se vie kuin tuon kommentin kirjoittaminen.
[/quote]
Ilmeisesti se on jollain mobiililaitteilla vaikea poistaa? Tai joku ei vain osaa poistaa, mikä kyllä kuulostaa vähän käsittämättömältä, mutta näitäkin on. Ja mun mielestä ihan kohteliasta ilmoittaa että tuote on myyty, jos siinä on jonoa.
Ap:n kanssa olen samaa mieltä, itsekin olen ihmetellyt näitä jotka kiittävät päästessään johonkin yleiseen kirppisryhmään. Ymmärtäisin, jos ryhmällä olisi tarkat kriteerit ja jäsenyyttä pitäisi odottaa, mutta kun tästä ei ole kyse.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 23:58"]
Minua ärsyttää kirppisryhmissä leviävä myyjän tapa ilmoittaa myytävän tavaran kuvan kommenteissa että "MYYTY! Saa poistaa!".
MIKSI ET POISTA SITÄ ITSE???? Paljon vähemmän aikaa se vie kuin tuon kommentin kirjoittaminen.
[/quote]
Ilmeisesti se on jollain mobiililaitteilla vaikea poistaa? Tai joku ei vain osaa poistaa, mikä kyllä kuulostaa vähän käsittämättömältä, mutta näitäkin on. Ja mun mielestä ihan kohteliasta ilmoittaa että tuote on myyty, jos siinä on jonoa.
Ap:n kanssa olen samaa mieltä, itsekin olen ihmetellyt näitä jotka kiittävät päästessään johonkin yleiseen kirppisryhmään. Ymmärtäisin, jos ryhmällä olisi tarkat kriteerit ja jäsenyyttä pitäisi odottaa, mutta kun tästä ei ole kyse.
[/quote]
Minä saan ilmoitukset helposti poistettua puhelimella. Luulen että kyse on vain uusavuttomuudesta ja siitä ettei viitsitä, vaan jonkun muun pitää tulla se ilmoitus poistamaan.
Minuakin ärsyttää tuo tarjouskauppa. Myyjä ei suostu kertomaan haluamaansa hintaa, ja ihmiset yrittävät sitten arvailla sitä. Ahneushan siin on takana.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 12:12"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 23:58"]
[/quote]
[/quote]
Minä saan ilmoitukset helposti poistettua puhelimella. Luulen että kyse on vain uusavuttomuudesta ja siitä ettei viitsitä, vaan jonkun muun pitää tulla se ilmoitus poistamaan.
Minuakin ärsyttää tuo tarjouskauppa. Myyjä ei suostu kertomaan haluamaansa hintaa, ja ihmiset yrittävät sitten arvailla sitä. Ahneushan siin on takana.
[/quote][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 23:37"]Vielä ärsyttävämpää fb kirpuilla on tarjouskauppa. "Tämä ihanuus joutaa uuteen kotiin kun meillä ei enää tarvetta. Tarjoa, myyn jos hinta miellyttää". Ahneet paskiaiset koittaa rahankiilto silmissään saada tuotteesta järjettömiä summia.
[/quote]
Joo ja ärsyttävää on myös kun hinta tai vaikka huonekalun mitat pitää kysyä yksityisviestillä. Miksi!? Eikö olis myyjällekkin helpointa iskeä se hinta siihen suoraan eikä vastailla mahdollisesti kymmeniin yksityisviesteihin?
Ja nyt lainauskin meni päin peetä, sori. t. 25
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 22:49"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 22:31"]
Isot on ongelmat teillä..
[/quote]
Tämä on yksi tyhmimmistä tietämistäni argumenteista. Tiedän paljon ihmisiä, joilla on todella suuria ongelmia mutta jotka silti jaksavat valittaa pikkuasioista. Monelle käy niinkin, että ne omat ongelmat ovat jo liiankin suuria, että niistä viitsisi valittaa, mutta pikkuasiat ärsyttävätkin sitten entistäkin enemmän ja niistä valittamalla on helppo purkaa niiden oikeiden ongelmien aiheuttamaa turhautumista.
[/quote]
No on sullakin isot ongelmat..
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 22:24"]
[/quote]
Ja mua taas ärsyttää kaikki tekstin lopussa olevat kliseet kuten;
"Kiitos kun sain purkautua!"
"Anteeksi, tekstissä on varmasti paljon kirjotusvirheitä, toivottavasti ymmärsitte!"
"Kiitos vastaajille jo etukäteen!"
"Anteeksi sekava teksti, kirjoitin ihan vaan nopeasti tabletilla..."
Miksi näin? Haluaako joku kertoa? Näihinkin törmää (liian) usein.
Minulla on enemmän se, että pelkän ärsyyntymisen lisäksi tunnen itseni jopa vähän huonoksi ja epäkohteliaaksi ihmiseksi, kun kaikki innokkaasti kiittelevät johonkin 1600:n ihmisen kirppisryhmään pääsystä, enkä näe siinä pointtia. Ketä kiinnostaa. Ryhmän hyötyhän se on että useampi on osallinen, eikä se mikään sosiaalisen eliittiseuran armopala ole.
Sama vielä siinä, kun jotkut laittavat niitä "kiitos kun lisäsit kaveriksi"-viestejä. Säälistäkö siinä luulee toisen lisänneen? Kai se on vain halunnut lisätä. Miksi siitä pitää kiittää. En ymmärrä. Pitääkö ne minua ylimielisenä idioottina jos en vuodata kiitosta lisäyksestä vaan otan sen niin, että se ihminen halusi lisätä minut. Naurattaa jo että ärsyttää. :D
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 12:29"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 22:24"]
[/quote]
Ja mua taas ärsyttää kaikki tekstin lopussa olevat kliseet kuten;
"Kiitos kun sain purkautua!"
"Anteeksi, tekstissä on varmasti paljon kirjotusvirheitä, toivottavasti ymmärsitte!"
"Kiitos vastaajille jo etukäteen!"
"Anteeksi sekava teksti, kirjoitin ihan vaan nopeasti tabletilla..."
Miksi näin? Haluaako joku kertoa? Näihinkin törmää (liian) usein.
[/quote]
"kivittäkää"
"alapeukuttakaa, en välitä"
Kaikista idioottimaisinta on kiitellä avoimeen ryhmään pääsystä :DD "Kiitos kun liityin" voi hyvää päivää :D Tämmöinen taas tänään yhden paikkakunnan ilmoitustaululla..
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 22:42"]Minä huudan Prismassakin päästessäni sisääntuloportista läpi myyjille kiitokset
[/quote]
Kiitos nauruista! :D
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 23:35"]
Kannattaisi ehkä sen ryhmän esittelyssä mainita, että ei ole suotavaa kirjoittaa tervehdyksiä muiden julkaisujen keskelle tai ylläpitäjälle yksityisesti, koska se häiritsee ryhmän toimintaa. Kaikille ei ehkä ole tuttua tällaisten porukoiden kirjoittamattomat säännöt ja pelko "mokailusta" myös pitää mahdolliset asiakkaat pois mm. kirppisryhmistä. Sehän ei palvele ketään. Minäkään en aio tulla yrittämään omien tavaroideni myymistä tai teidän tuotteidenne ostamista juuri tällaisten esimerkkien turhauttamana. Eli pitäkää niin sanotusti tunkkinne, kun ylimielisyys on tuota tasoa. T: käpy 70-luvulta
[/quote]
Oikein hyvä ajatus ja varmasti auttaisi monen kohdalla. Kuitenkaan kaikki eivät lue näitä tai vaikka lukevatkin, katsovat olevansa niin tärkeitä, että pitää korostaa itseään ja tuoda muille ryhmän jäsenille tiedoksi olevansa nyt myös paikalla.
Sanokaa mitä huvittaa, se on huomiohakuisuutta lähteä ryhmän seinälle huutelemaan olemassaolostaan.
No ei nuo mitään, itseäni ärsyttävät ne jotka järkestävät julkiset itkupotkuraivarit ryhmän seinällä kun säännöt/ylläpitäjät/kanssaryhmäläiset eivät miellytä. Sitten loppukaneettina dramaattinen POISTUN TÄSTÄ RYHMÄSTÄ, HYVÄSTI!!!11 Joo, poistua voi myös ihan hissukseen järjestämättä mitään draamakuningatar-kohtausta, ketään ei oikeasti kiinnosta. :D
Mä olisin varmaan todella ahdistunut, jos noinkin mitättömät asiat pistäisi ärsyttämään. Onneksi ei ärsytä :)
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:09"]
Mä olisin varmaan todella ahdistunut, jos noinkin mitättömät asiat pistäisi ärsyttämään. Onneksi ei ärsytä :)
[/quote]
Odotas kun haen aurinkolasit, en muuten kestä sädekehäsi loistoa.
Vanhojen (=keski-ikäisten ja sitä vanhempien, eli somen kanssa vähemmän peuhanneitten) tapana on myös hämmentävän usein kirjoitella muiden seinille "Kiitos Facebook-kaveruudesta" -tyyppisiä viestejä.
Tässäkin ketjussa huomaa heti ketkä näitä harrastaa. ;) Ja jos jossain ip-lehdessä on juttu "tällaiset fb-päivitykset ärsyttävät eniten" niin nämä samat jakavat sen seinällään ja kirjoittavat "minähän päivitän mitä haluan ja sopii poistaa kavereista jos ei miellytä mun 750 HYMY HUULET päivitystä päivässä!!!!!!!!! Nii!!!!"
Muista kiitellä palstalaisia joka kerta kun avaat AV:n!
Kiitos kun saan osallistua keskusteluunne, arvon ihmeiset.
Vielä ärsyttävämpää fb kirpuilla on tarjouskauppa. "Tämä ihanuus joutaa uuteen kotiin kun meillä ei enää tarvetta. Tarjoa, myyn jos hinta miellyttää". Ahneet paskiaiset koittaa rahankiilto silmissään saada tuotteesta järjettömiä summia.