Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kiitos ryhmään pääsystä" Facebookissa - ARGH!

Vierailija
24.03.2015 |

Ihmettelen, mikä ihmeen vimma ihmisillä on mennä heti ryhmän seinälle kirjoittamaan tuo "Kiitos ryhmään pääsystä", kun heidät on hyväksytty johonkin Facebook-ryhmään. Siis ymmärtäisin kyllä, jos kyseessä olisi joku pieni ryhmä, jossa uudet tulijat esittäytyisivät, mutta kun tätä tapahtuu näissä usean tuhannen jäsenen kirppis- ym. ryhmissä, joissa ei ole edes tarkoitus oppia tuntemaan toisia! Eikä tuo saman kuluneen kiitoksen toistelu mikään esittely edes ole. Todella mielenkiintoista kun kolmekymmentä jaanaa ja seppoa peräkkäin kirjoittaa saman lauseen. Ilmoitusten selaaminenkin käy vähän vaikeaksi, kun itse asia hukkuu noihin mitäänsanomattomiin kiitoksiin.

Kiitos, että sain purkautua tästä asiasta :D

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos että sain liittyä keskusteluun, ja anteeksi mahdolliset virheet kun olen uusi. Oikein mukavaa iltaa kaikille! :) T. AV-Marjatta, 45 v., Kirkkonummi

Vierailija
42/66 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ryhmään pääsystä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei ole kovin tottuneita facebookin käyttäjiä, minusta nuo "kiitos ryhmään pääsystä"-viestit on jotenkin sellaisia kömpelön suloisia :D

On tuota tullut törmättyä vaikka mihin faceen tottumattomien facebook kavereiden kohdallakin, yksi esim. kirjoitti minulle tarkoitetun viestin omalle seinälleen :D No ei se niin vaarallista, kiitin ja huomautin perään, että yleensä nämä kirjoitetaan sen ihmisen seinälle jolle viesti on tarkoitettu :)

Vierailija
44/66 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein typerin ja rasittavin on kirppis- ym. ryhmissä se "alustava varaus". Mikä helkutin ALUSTAVA VARAUS? Joko ostat sen tavaran tai et. Jos minä haluan päästä jostain tavarasta eroon, niin en todellakaan ala ottaa siitä mitään alustavia varauksia, vaan ensimmäinen todellinen ostaja saa sen. Vai pitäiskö tuossa vaiheessa kysellä kaikilta alustavilta varaajilta, että no otatko vai et?

Vierailija
45/66 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajankohtainen asia edelleen.

Olen ryhmässä, jossa kehotetaan lukemaan säännöt ENNEN kuin lähettää pyynnön liittämisestä ryhmään. Säännöissä lukee "älä kiitä ryhmään pääsystä" ja silti näitä kiittäjiä on jatkuvasti, argh. No ainakin paljastavat heti alkuun sen etteivät ole lukeneet sääntöjä.

Vierailija
46/66 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein typerin ja rasittavin on kirppis- ym. ryhmissä se "alustava varaus". Mikä helkutin ALUSTAVA VARAUS? Joko ostat sen tavaran tai et. Jos minä haluan päästä jostain tavarasta eroon, niin en todellakaan ala ottaa siitä mitään alustavia varauksia, vaan ensimmäinen todellinen ostaja saa sen. Vai pitäiskö tuossa vaiheessa kysellä kaikilta alustavilta varaajilta, että no otatko vai et?

Tuohan tehdään yleensä jos halutaan kysyä joku lisätieto, vaikkapa huonekalun mitat tms. Se on tietysti ärsyttävää jos joku tekee alustavan varauksen muuten vain esim. saadakseen harkinta-aikaa.

Vierailija
47/66 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerin kaikista on Facebookissa kiitos ryhmään pääsystä-ryhmä. Alkuun tuntu, et oli oikeesti spontaaneja ja hauskoja juttuja. Nykyään harvemmin. Aikuiset ihmiset jauhas samoja typeryyksiä päivästä toiseen. "Iik, kirjoitin vahingossa tämmösen hassunhauskan kommentin väärään ryhmään, katsokaa!" Ja ämpäri sitä, ämpäri tätä. Menisivät töihin!

Vierailija
48/66 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 12:29"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 22:24"]

Kiitos, että sain purkautua tästä asiasta :D

Ja mua taas ärsyttää kaikki tekstin lopussa olevat kliseet kuten;

"Kiitos kun sain purkautua!"

"Anteeksi, tekstissä on varmasti paljon kirjotusvirheitä, toivottavasti ymmärsitte!"

"Kiitos vastaajille jo etukäteen!"

"Anteeksi sekava teksti, kirjoitin ihan vaan nopeasti tabletilla..."

Miksi näin? Haluaako joku kertoa? Näihinkin törmää (liian) usein.

"kivittäkää"

"alapeukuttakaa, en välitä" 

"paskamyrskyä odotellessa"

Vierailija
49/66 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saan ilmoitukset helposti poistettua puhelimella. Luulen että kyse on vain uusavuttomuudesta ja siitä ettei viitsitä, vaan jonkun muun pitää tulla se ilmoitus poistamaan.

Ilman muuta kyse on uusavuttomuudesta. Kyllä ennen, 50-luvulla jo osattiin poistaa myyntiviestit fb-kirpparilta. Nykyään ei osata enää. 

Vierailija
50/66 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 23:17"]

Tällaiseksiko nuorten naisten maailma on mennyt? Kiitos ja kohteliaat tavatkin jo saavat hiilestymään :O En ole ikinä vielä itse joutunut moisten asioiden takia tuskastumaan, mutta olenkin äitienne ikäluokkaa 70-luvulta.

Kohteliaat tavat on kyllä hallussa ja kiitän asiaankuuluvissa tilanteissa, kuten kaupan kassalla ja bussista poistuessa. Mutta kuten joku tuolla sanoi, en huuda Prismaan kävellessäni "kiitos kauppaan pääsystä!" tai teatterissa ennen esityksen alkua "kiitos teatteriin pääsystä!"

Bussista poistuessa... Maalainen bongattu :D

Vierailija
51/66 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toisethan on syntyneet suoraan digimaailmaan. Viimeisimmätkin (toki jokunen prosentti ei käytä) siirtyneet 2010-luvulla sen pariin. Eli jotkut vaan ei oo selvillä nettietiketistä.

Mutta tuolle 70-luvun kävylle voin sanoa, että omat 70-luvun vanhempani ovat kyllä käyttäneet tietokoneita jo 90-luvulla, että eivät ole kyllä mitään vanhoja käpyjä. Muutosvastarintaiset jäärät toki erikseen.

Vierailija
52/66 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kiitteleminen on minun mielestäni itsensä tärkeäksi tekemistä.

Vierailija
53/66 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ryhmään pääsystä -kommenttien sanojat on niitä Keriputaan maatalousalueella asuvia Marja-Kerttuja ja kaljamaha-Seppoja. Heitä Facebook on nykyisin täynnä.

Vierailija
54/66 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kiittelijät ovat kyllä ärsyttäviä mutta voiton näistä vie kyllä he jotka ryhmästä lähtiessään ilmoittavat sen SUURILLA KIRJAIMILLA. Ryhmän seinällä. Just joku 5000 ihmisen käsityöryhmä... 🤷🏻‍♀️

Vierailija
55/66 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkkuvat, välkkyvät, hassunhauskat giffit on p*rseestä.

- n65v -

Vierailija
56/66 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä kiittelijät ovat kyllä ärsyttäviä mutta voiton näistä vie kyllä he jotka ryhmästä lähtiessään ilmoittavat sen SUURILLA KIRJAIMILLA. Ryhmän seinällä. Just joku 5000 ihmisen käsityöryhmä... 🤷🏻‍

Joo: "Poistun ryhmästä":

Ei ole mikään lentokenttä, että pitäis ilmottaa.

Vierailija
57/66 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 23:17"]

Tällaiseksiko nuorten naisten maailma on mennyt? Kiitos ja kohteliaat tavatkin jo saavat hiilestymään :O En ole ikinä vielä itse joutunut moisten asioiden takia tuskastumaan, mutta olenkin äitienne ikäluokkaa 70-luvulta.

Kohteliaat tavat on kyllä hallussa ja kiitän asiaankuuluvissa tilanteissa, kuten kaupan kassalla ja bussista poistuessa. Mutta kuten joku tuolla sanoi, en huuda Prismaan kävellessäni "kiitos kauppaan pääsystä!" tai teatterissa ennen esityksen alkua "kiitos teatteriin pääsystä!"

Bussista poistuessa... Maalainen bongattu :D

Älytöntä! Oletko kuullut maalaisjärjestä? Kaupunkilaisjärki?

V*ttuile vaan ja mistähän sinullekin leipää tulee? Tuleeko kohta ollenkaan?

Vierailija
58/66 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen olettanut että myyjä ilmoittaa sen alustava varaus, jos ei ole täysin varma että onko varaaja ostoaikeissa, sillä näitä riittää jotka ensin ilmoittavat ostavansa eikä sitten kuitenkaan kuulu mitään ja lopulta vastaa ettei tenava tykännytkään.  

Vierailija
59/66 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaamatta kiittäkää 👼

Vierailija
60/66 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas huomaa, että joulupyhien aikana ihmiset ovat liittyneet uusiin ryhmiin kun kiitosta pukkaa koko ajan. Ärsyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme