Me ollaan kohta asunnoton lapsiperhe
Stressiä pukkaa, toukokuussa lähtö nykyisestä asunnosta, eikä uutta olla saatu. Helsingin jonossa oltu 2 vuotta. Pakko saada samalta alueelta koska yksi lapsista sairas ja sairauden luonne ei kestä ympäristön muutosta. Nyt alkaa pelottamaan mitä jos oikeasti jäädään ilman kotia.
Kommentit (87)
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:14"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:02"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 18:58"]
Tämä on aika järkky ketju, ap on saanut täysin asiattomia kommentteja.
Kertoo kyllä paljon tämän kokoomuslandian ihmisten kylmyydestä ja kovuudesta. Totaalista empatian kyvyn puutetta.
Toitottavasti löydätte asunnon läheltä nykyistä kotianne.
- sivullinen
[/quote]
Empatia? No ihminen ei ole tehnyt mitään asian eteen. Ihminen vaatii etuja sairaalla lapsella, jonka sairautta ihminen ei voi paljastaa. Ihminen vaatii asunnon itselleen.
Siinä sinulle sitä empatiaa.
T: Sivullinen myös
[/quote]
Onhan hän juuri hommannut tuon asunnon. Ja minun lukutaidolla ymmärsin, että hän on hakenut kaikilta mahdollisilta tahoilta ja soitellut joka paikkaan. Mikähän minun käsityskyvyssä on vikana, kun ymmärrän niin väärin. Kaupungillekin pitää hakemus uusia joka 6.kuukausi, joten varmasti senkin hän on aina tehnyt. Jotkut nyt vaan joutuu olemaan jonoissa. Terveyskeskuksiin, asuntoihin, kaupassa, bussiin mennessä yms. Jono ei ehkä ole kaikille tuttu. Vuokralaisille vielä voi tulla eteen, että asunto sanotaan irti. Jos se sanotaan irti melkein heti muuton jälkeen, voisin kutsua sitä yllättäväksi elämän käänteeksi.
[/quote]
Käsityskyvyssäsi näkyy olevan ainakin se vika, että keksit itse asioita. Ei ap yhdessäkään viestissä sanonut soittelevansa joka paikkaan. Kertoi vain "tekevänsä kaikkensa" eli mitäköhän sekin mahtaa tarkoittaa...
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:15"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:08"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:04"] [quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:01"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 18:58"] Tämä on aika järkky ketju, ap on saanut täysin asiattomia kommentteja. Kertoo kyllä paljon tämän kokoomuslandian ihmisten kylmyydestä ja kovuudesta. Totaalista empatian kyvyn puutetta. Toitottavasti löydätte asunnon läheltä nykyistä kotianne. - sivullinen [/quote] Jep. Kovin on kokoomuslaista odottaa, että aikuinen ihminen huolehtisi asioistaan eikä jäisi kahdeksi vuodeksi odottamaan perheelleen että JOKU MUU huolehtii niistä! Tosi kylmää joo. Mikä estää tätäkin rouvaa etsimästä itse asuntoa? Laiskuus? Vetelyys? Saamattomuus? Näitä me kokoomuslaiset elätetään. [/quote]q Miten niin ei ap ole etsinyt asuntoa?etkö osaa lukea?onko ymmärryksessä vikaa? [/quote] Kerropa mistä tuota pitäisi lukea. En ole ylempi, mutta ap kertoi aloituksessa ainoastaan odottaneensa kaupungilta asuntoaa kaksi vuotta. Mitään muuta ei kerro asunnon etsimisen eteen tehneensä - ei ole edes soittanut kaupungille ja kertonut tilanteesta. [/quote]Luepas tarkemmin. Ollaan soitettu ihan päivittäin.
[/quote]
No annapa viestin numero. Ei ainakaan yhdessäkään viestissä, jonka on kirjoittanut ap.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:17"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:14"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:02"]
Kertoo kyllä paljon tämän kokoomuslandian ihmisten kylmyydestä ja kovuudesta. Totaalista empatian kyvyn puutetta.
- sivullinen
[/quote]
Empatia? No ihminen ei ole tehnyt mitään asian eteen. Ihminen vaatii etuja sairaalla lapsella, jonka sairautta ihminen ei voi paljastaa. Ihminen vaatii asunnon itselleen.
[/quote]
Onhan hän juuri hommannut tuon asunnon. Ja minun lukutaidolla ymmärsin, että hän on hakenut kaikilta mahdollisilta tahoilta ja soitellut joka paikkaan. Mikähän minun käsityskyvyssä on vikana, kun ymmärrän niin väärin. Kaupungillekin pitää hakemus uusia joka 6.kuukausi, joten varmasti senkin hän on aina tehnyt. Jotkut nyt vaan joutuu olemaan jonoissa. Terveyskeskuksiin, asuntoihin, kaupassa, bussiin mennessä yms. Jono ei ehkä ole kaikille tuttu. Vuokralaisille vielä voi tulla eteen, että asunto sanotaan irti. Jos se sanotaan irti melkein heti muuton jälkeen, voisin kutsua sitä yllättäväksi elämän käänteeksi.
[/quote]
Käsityskyvyssäsi näkyy olevan ainakin se vika, että keksit itse asioita. Ei ap yhdessäkään viestissä sanonut soittelevansa joka paikkaan. Kertoi vain "tekevänsä kaikkensa" eli mitäköhän sekin mahtaa tarkoittaa...
[/quote]
sinulla se on ymmärryksessä vikaa. Et ymmärrä lukemaasi.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:08"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:04"]
Tämä AP nyt taitaa olla ammattivalittaja. On siinä meillä äiti!
[/quote]
Lapses on terve, mutta lapsesi äiti ei ole vaan vakavasti häiriintynyt sekopää. Hyppää järveen ja ota iso kivi mukaan hullu.
Mun lapseni on terve enkä asu lähelläkään Helsinkiä.t.ammattivalittaja
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:21"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:08"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:04"]
Tämä AP nyt taitaa olla ammattivalittaja. On siinä meillä äiti!
[/quote]
Lapses on terve, mutta lapsesi äiti ei ole vaan vakavasti häiriintynyt sekopää. Hyppää järveen ja ota iso kivi mukaan hullu.
Mun lapseni on terve enkä asu lähelläkään Helsinkiä.t.ammattivalittaja
[/quote]
[/quote]
Hyppää itse järveen.t.ammattivalittaja
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:21"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:17"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:14"] [quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:02"] [quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 18:58"] Tämä on aika järkky ketju, ap on saanut täysin asiattomia kommentteja. Kertoo kyllä paljon tämän kokoomuslandian ihmisten kylmyydestä ja kovuudesta. Totaalista empatian kyvyn puutetta. Toitottavasti löydätte asunnon läheltä nykyistä kotianne. - sivullinen [/quote] Empatia? No ihminen ei ole tehnyt mitään asian eteen. Ihminen vaatii etuja sairaalla lapsella, jonka sairautta ihminen ei voi paljastaa. Ihminen vaatii asunnon itselleen. Siinä sinulle sitä empatiaa. T: Sivullinen myös [/quote] Onhan hän juuri hommannut tuon asunnon. Ja minun lukutaidolla ymmärsin, että hän on hakenut kaikilta mahdollisilta tahoilta ja soitellut joka paikkaan. Mikähän minun käsityskyvyssä on vikana, kun ymmärrän niin väärin. Kaupungillekin pitää hakemus uusia joka 6.kuukausi, joten varmasti senkin hän on aina tehnyt. Jotkut nyt vaan joutuu olemaan jonoissa. Terveyskeskuksiin, asuntoihin, kaupassa, bussiin mennessä yms. Jono ei ehkä ole kaikille tuttu. Vuokralaisille vielä voi tulla eteen, että asunto sanotaan irti. Jos se sanotaan irti melkein heti muuton jälkeen, voisin kutsua sitä yllättäväksi elämän käänteeksi. [/quote] Käsityskyvyssäsi näkyy olevan ainakin se vika, että keksit itse asioita. Ei ap yhdessäkään viestissä sanonut soittelevansa joka paikkaan. Kertoi vain "tekevänsä kaikkensa" eli mitäköhän sekin mahtaa tarkoittaa... [/quote] sinulla se on ymmärryksessä vikaa. Et ymmärrä lukemaasi.
[/quote]
No lainaa sitten viesti jossa AP kertoo soittavansa päivittäin sinne sun tänne ja kyselevänsä asuntoa.
Mikähän estää ottamasta lainaa ja ostamasta sitä asuntoa? Ja ihan oikeasti, vaikka muuttaisitte samassa korttelissa, muuttuu todennäköisesti asunnon pohja ja ilmansuunnat jne. Eikö tämäkin jo vaikuta? Samalla stressillä muutatte toiseen kaupunginosaan.
Tuttua on. Ehkä nuo jankkaajat eivät asu Helsingissä. Monella asuntofirmalla on netissä vapaita asuntoja, mutta ne ei sitten kuitenkaan ole vapaita. Ne on siellä mainosmielessä. Itselleni ratkaisuksi tuli asumisoikeusasunto. Vuokra on yksityistä halvempi ja kukaan ei sano sopimusta irti. Hason asuntojen asumisoikeusmaksuun sai ainakin ennen pankista täyden lainan. Haso takaa, että vaikka rakennusindeksi laskisi, niin omansa saa aina pois. Tämäkin asumismuoto vaatii jonottamista.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 18:56"]Kiitos, katseltu myös ne vaihtoehdot. Sato, vvo, yksityiset katsotaan ilmoitukset päivittäin ja soitellaan kaupungille
[/quote]
Tässä.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:02"]Ootteko ilmottanu kaupungille muuttuneen elämäntilanteenne? Mun veli sai Helsingin kaupungilta viikossa kämpän, kun joutuivat puolisonsa kanssa muuttamaan opiskelijakämpästä putkirempan takia. Kaupunki luokitteli kiireelliseksi, kun olivat jäämässä asunnottomaksi. Tietty jos teillä on tosi tarkka aluerajaus, niin sieltä ei vaan välttis just nyt vapaudu kämppää. Ei ketään kuitenkaan voida häätää teidän tieltä pois.
[/quote]
Helsingin kaupungin asuntojonossa on kymmeniä tuhansia ihmisiä, joista yli 70% on kiireisimmässä luokassa (eli välittömässä asunnon tarpeessa). Kaikille ei vaan riitä.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:27"]
Tuttua on. Ehkä nuo jankkaajat eivät asu Helsingissä. Monella asuntofirmalla on netissä vapaita asuntoja, mutta ne ei sitten kuitenkaan ole vapaita. Ne on siellä mainosmielessä. Itselleni ratkaisuksi tuli asumisoikeusasunto. Vuokra on yksityistä halvempi ja kukaan ei sano sopimusta irti. Hason asuntojen asumisoikeusmaksuun sai ainakin ennen pankista täyden lainan. Haso takaa, että vaikka rakennusindeksi laskisi, niin omansa saa aina pois. Tämäkin asumismuoto vaatii jonottamista.
[/quote]
No höpöhöpö. Jokainen asuntoilmoitus netissä on oikea. Niihin näyttöihin pitää mennä itse ja täyttää hakemus, ei siihen soittelut auta. Miksi ne olisi mainosmielessä? Mitä ne muka mainostaisi?
Itse olen aina tarvittaessa saanut asunnon olemalla aktiivinen ja käymällä esittelyissä. Ilmaiseksi ei kukaan saa asuntoa ja itse se on huomattava. Mihin muka soittelemalla se onnistuu? Ei mihinkään.
Kun seuraavan kerran sinne kaupungille soitat niin pyydä (vaadi) kaupunkia hoitamaan muuttosikin niin ei tule ylimääräistä stressiä.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:37"]Kun seuraavan kerran sinne kaupungille soitat niin pyydä (vaadi) kaupunkia hoitamaan muuttosikin niin ei tule ylimääräistä stressiä.
[/quote] hyvä idea
WHITE TRASH...muaaahhhhahhaaaaaaa!!!
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:05"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 18:55"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 18:51"] [quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 18:49"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 18:46"] [quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 18:40"] [quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 18:34"] Sellainen neurologinen oireyhtymä, jonka osahoitona on kaiken ylimääräisen stressin välttäminen, kuten mm koulunvaihto. On niin harvinainen, etten halua sairautta paljastaa, ettei meitä tunnisteta [/quote] Miten ihmeessä lapsenne sitten sopeutuu elämään? Siinä kun aikuisena pitää olla valmis muuttamaan ja nopeasti työn perässä. Kuulehan. Jotkut lapset ovat jo syntyessään niin sairaita, hapenpuute tms, että eivät kyllä töihin pysty. [/quote] ? Jos ihminen on niin sairas. Aivan sama onko aikuinen vai lapsi... Niin sitten asuminen on tuetussa paikassa ja siellä ollaan. Ja ihmettelen miksi vauva joka kärsii vakavasta hapanpuutteesta elää? Onko se elämä nautinto vaikeavammaiselle? [/quote] Sinäkö kuvittelet että lapset jotka synnytyksessä kärsivät hapenpuutteesta kuolevat synnyttyään tai tapetaan? [/quote] Ei ei tapeta. Autetaan... Mutta tämä on paha tapa koska kaikkien pitää elää ja olla. Ajatellaan vauvaa, joka on kärsinyt massiivisesta hapenpuutteesta. Hänen aivoista on tuhoutunut n. 70% Millainen elämä hänellä on? Onko hän onnellinen ? Ei ole. [/quote] Hyi hele että oksestat mua ihmissaasta! Mun sisko on kehitysvammainen hapenpuutteen vuoksi, ja on erittäin iloinen ja kiltti ihminen! Jos sua tuon kommenttis perusteella vertaan häneen niin tiedän kumman ois pitäny jäädä syntymättä....
[/quote]
Iloisuus ja kiltteyskö on kriteerit?
Paljonko sinun sisko tienaa veroina tälle yhteiskunnalle?
Mistä tiedät miten kiltti ja iloinen minä olen? Kerro kun tiedät?
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:51"]
WHITE TRASH...muaaahhhhahhaaaaaaa!!!
[/quote]
Todellakin ymmärryksessäni on vikaa. En tuotakaan ihonväriä osannut lukea viesteistä. Onneksi joillakin hoksottimet toimii.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:34"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:27"]
[/quote]
No höpöhöpö. Jokainen asuntoilmoitus netissä on oikea. Niihin näyttöihin pitää mennä itse ja täyttää hakemus, ei siihen soittelut auta. Miksi ne olisi mainosmielessä? Mitä ne muka mainostaisi?
Itse olen aina tarvittaessa saanut asunnon olemalla aktiivinen ja käymällä esittelyissä. Ilmaiseksi ei kukaan saa asuntoa ja itse se on huomattava. Mihin muka soittelemalla se onnistuu? Ei mihinkään.
[/quote]
Esim. Lumon ilmoitukset ovat aina jäljessä.
Mekin jätettiin kaupungille hakemus vuokra-asunnosta putkirempan ajaksi (n. 3 kk). Nelihenkinen perhe ollaan. Eipä mitään kuulunut. Yksityiset ei juuri halua muutamaksi kuukaudeksi vuokrata asuntoja. Onneksi saatiin sattuman kautta kaksio vuokratuksi ko. ajalle. Muuten oltaisiin sitten kai asuttu muiden nurkissa tai hotellissa.
onko tateilla perse?[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 18:55"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 18:47"]
Annetaan tän aloituksen tippua, en tajunnut miten kurjia tyyppejä täällä on. Lähtökohtaisesti ajattelette, että me ollaan kermaperseitä jotka oottaa et kaikki tarjoillaan nenän eteen. Katsokaa peiliin, mikä teitä surettaa ja mitä te olette arvostelemaan muita parin tiedonjyvän pohjalta. Me tiedetään kyllä oma tilanne ja ei se ei ole itseaiheutettu. Hyvää jatkoa t ap
[/quote]
No ainakin aloituksesta saa sen kuvan, että se mitä olet asunnonsaantisi eteen tehnyt, on että olet kaksi vuotta istunut perseelläsi kuin tatti ja odottanut Helsingin kaupungilta asuntoa.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:14"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:02"]
- sivullinen
[/quote]
[/quote]
[/quote] Kiitos ymmärryksestä.