Me ollaan kohta asunnoton lapsiperhe
Stressiä pukkaa, toukokuussa lähtö nykyisestä asunnosta, eikä uutta olla saatu. Helsingin jonossa oltu 2 vuotta. Pakko saada samalta alueelta koska yksi lapsista sairas ja sairauden luonne ei kestä ympäristön muutosta. Nyt alkaa pelottamaan mitä jos oikeasti jäädään ilman kotia.
Kommentit (87)
Hei, voitko vinkata kaupunginosan? Tuntuu oudolta ettei löytyisi hki:stä. Fb:ssä myös vuokravälityssivuja...
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:01"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 18:58"]
Tämä on aika järkky ketju, ap on saanut täysin asiattomia kommentteja.
Kertoo kyllä paljon tämän kokoomuslandian ihmisten kylmyydestä ja kovuudesta. Totaalista empatian kyvyn puutetta.
Toitottavasti löydätte asunnon läheltä nykyistä kotianne.
- sivullinen
[/quote]
Jep. Kovin on kokoomuslaista odottaa, että aikuinen ihminen huolehtisi asioistaan eikä jäisi kahdeksi vuodeksi odottamaan perheelleen että JOKU MUU huolehtii niistä! Tosi kylmää joo.
Mikä estää tätäkin rouvaa etsimästä itse asuntoa? Laiskuus? Vetelyys? Saamattomuus?
Näitä me kokoomuslaiset elätetään.
[/quote]q
Miten niin ei ap ole etsinyt asuntoa?etkö osaa lukea?onko ymmärryksessä vikaa?
Tämä AP nyt taitaa olla ammattivalittaja. On siinä meillä äiti!
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:04"]Tämä AP nyt taitaa olla ammattivalittaja. On siinä meillä äiti!
[/quote]
Ammattivalittajalla on eri tyyli kirjoittaa
Ap, ei kannata jakaa huoliaan ihmisten kanssa joilla ei ole sairaita lapsia itsellään. Heillä ei ole yleensä muuta kuin kasa ennakkoluuloja ja osa vielä innostuu kiusaamaan (olette erilaisia). Voimia! T. Toinen sairaan lapsen äiti
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 18:55"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 18:51"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 18:49"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 18:46"] [quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 18:40"] [quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 18:34"] Sellainen neurologinen oireyhtymä, jonka osahoitona on kaiken ylimääräisen stressin välttäminen, kuten mm koulunvaihto. On niin harvinainen, etten halua sairautta paljastaa, ettei meitä tunnisteta [/quote] Miten ihmeessä lapsenne sitten sopeutuu elämään? Siinä kun aikuisena pitää olla valmis muuttamaan ja nopeasti työn perässä. Kuulehan. Jotkut lapset ovat jo syntyessään niin sairaita, hapenpuute tms, että eivät kyllä töihin pysty. [/quote] ? Jos ihminen on niin sairas. Aivan sama onko aikuinen vai lapsi... Niin sitten asuminen on tuetussa paikassa ja siellä ollaan. Ja ihmettelen miksi vauva joka kärsii vakavasta hapanpuutteesta elää? Onko se elämä nautinto vaikeavammaiselle? [/quote] Sinäkö kuvittelet että lapset jotka synnytyksessä kärsivät hapenpuutteesta kuolevat synnyttyään tai tapetaan?
[/quote]
Ei ei tapeta. Autetaan... Mutta tämä on paha tapa koska kaikkien pitää elää ja olla. Ajatellaan vauvaa, joka on kärsinyt massiivisesta hapenpuutteesta. Hänen aivoista on tuhoutunut n. 70% Millainen elämä hänellä on? Onko hän onnellinen ? Ei ole.
[/quote]
Hyi hele että oksestat mua ihmissaasta! Mun sisko on kehitysvammainen hapenpuutteen vuoksi, ja on erittäin iloinen ja kiltti ihminen! Jos sua tuon kommenttis perusteella vertaan häneen niin tiedän kumman ois pitäny jäädä syntymättä....
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:04"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:01"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 18:58"] Tämä on aika järkky ketju, ap on saanut täysin asiattomia kommentteja. Kertoo kyllä paljon tämän kokoomuslandian ihmisten kylmyydestä ja kovuudesta. Totaalista empatian kyvyn puutetta. Toitottavasti löydätte asunnon läheltä nykyistä kotianne. - sivullinen [/quote] Jep. Kovin on kokoomuslaista odottaa, että aikuinen ihminen huolehtisi asioistaan eikä jäisi kahdeksi vuodeksi odottamaan perheelleen että JOKU MUU huolehtii niistä! Tosi kylmää joo. Mikä estää tätäkin rouvaa etsimästä itse asuntoa? Laiskuus? Vetelyys? Saamattomuus? Näitä me kokoomuslaiset elätetään. [/quote]q Miten niin ei ap ole etsinyt asuntoa?etkö osaa lukea?onko ymmärryksessä vikaa?
[/quote]
Jonoon meneminen ei ole etsimistä. JS asunnon todella tarvitsee, sen saa muutamassa viikossa. Joku muu syy taitaa olla tuhon irtisanomiseen, kuulostaa epäuskottavalta.
Asiaan perehtyneenä voi kertoa ettei asunnon saanti ole kovin helppoa. Varsinkin jos toivoo kohtuu vuokraa ja tiettyä aluetta. Kaupungilta voi saada jos on asunnoton, mutta muuten saa kyllä seistä jonossa.Kaupungin asuntoihin löytyy aina vielä traagisempia kohtaloita.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:01"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 18:58"]
Kertoo kyllä paljon tämän kokoomuslandian ihmisten kylmyydestä ja kovuudesta. Totaalista empatian kyvyn puutetta.
- sivullinen
[/quote]
Jep. Kovin on kokoomuslaista odottaa, että aikuinen ihminen huolehtisi asioistaan eikä jäisi kahdeksi vuodeksi odottamaan perheelleen että JOKU MUU huolehtii niistä! Tosi kylmää joo.
Mikä estää tätäkin rouvaa etsimästä itse asuntoa? Laiskuus? Vetelyys? Saamattomuus?
Näitä me kokoomuslaiset elätetään.
[/quote]kuka sanoi, että me ei olla tehty asian eteen mitään? Tehdään kaikkemme, päivittäin
AP, mitä aiot tehdä? Miksi avautuminen? Mikä on sun suunnitelma?
Tämä AP nyt taitaa olla ammattivalittaja. On siinä meillä äiti!
[/quote]
Mun lapseni on terve enkä asu lähelläkään Helsinkiä.t.ammattivalittaja
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:01"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 18:58"] Tämä on aika järkky ketju, ap on saanut täysin asiattomia kommentteja. Kertoo kyllä paljon tämän kokoomuslandian ihmisten kylmyydestä ja kovuudesta. Totaalista empatian kyvyn puutetta. Toitottavasti löydätte asunnon läheltä nykyistä kotianne. - sivullinen [/quote] Jep. Kovin on kokoomuslaista odottaa, että aikuinen ihminen huolehtisi asioistaan eikä jäisi kahdeksi vuodeksi odottamaan perheelleen että JOKU MUU huolehtii niistä! Tosi kylmää joo. Mikä estää tätäkin rouvaa etsimästä itse asuntoa? Laiskuus? Vetelyys? Saamattomuus? Näitä me kokoomuslaiset elätetään. [/quote]q Miten niin ei ap ole etsinyt asuntoa?etkö osaa lukea?onko ymmärryksessä vikaa?
[/quote]
Kerropa mistä tuota pitäisi lukea. En ole ylempi, mutta ap kertoi aloituksessa ainoastaan odottaneensa kaupungilta asuntoaa kaksi vuotta. Mitään muuta ei kerro asunnon etsimisen eteen tehneensä - ei ole edes soittanut kaupungille ja kertonut tilanteesta.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:06"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:01"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 18:58"] Tämä on aika järkky ketju, ap on saanut täysin asiattomia kommentteja. Kertoo kyllä paljon tämän kokoomuslandian ihmisten kylmyydestä ja kovuudesta. Totaalista empatian kyvyn puutetta. Toitottavasti löydätte asunnon läheltä nykyistä kotianne. - sivullinen [/quote] Jep. Kovin on kokoomuslaista odottaa, että aikuinen ihminen huolehtisi asioistaan eikä jäisi kahdeksi vuodeksi odottamaan perheelleen että JOKU MUU huolehtii niistä! Tosi kylmää joo. Mikä estää tätäkin rouvaa etsimästä itse asuntoa? Laiskuus? Vetelyys? Saamattomuus? Näitä me kokoomuslaiset elätetään. [/quote]kuka sanoi, että me ei olla tehty asian eteen mitään? Tehdään kaikkemme, päivittäin
[/quote]
No mitä sä teet päivittäin? Oletko käynyt asuntonäytöissä ja jättänyt hakemuksia?
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:06"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:01"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 18:58"] Tämä on aika järkky ketju, ap on saanut täysin asiattomia kommentteja. Kertoo kyllä paljon tämän kokoomuslandian ihmisten kylmyydestä ja kovuudesta. Totaalista empatian kyvyn puutetta. Toitottavasti löydätte asunnon läheltä nykyistä kotianne. - sivullinen [/quote] Jep. Kovin on kokoomuslaista odottaa, että aikuinen ihminen huolehtisi asioistaan eikä jäisi kahdeksi vuodeksi odottamaan perheelleen että JOKU MUU huolehtii niistä! Tosi kylmää joo. Mikä estää tätäkin rouvaa etsimästä itse asuntoa? Laiskuus? Vetelyys? Saamattomuus? Näitä me kokoomuslaiset elätetään. [/quote]kuka sanoi, että me ei olla tehty asian eteen mitään? Tehdään kaikkemme, päivittäin
[/quote]
No mitä te sitten teette? Mitä esim. kaupungilta vastattiin kun soitit sinne ja kerroit teidän joutuvan pian asunnottomiksi?
En tiedä oliko ap, mutta monessa viestissä oli yhtenä perusteena hinta. Siihen on todettava, että ihan kaikkea ei saa kerralla: Halpa, nopeasti, sijainti... Itse avattiin hädässä nyörejä kukkarosta.
Ei tää tee mitään. Muiden täytyy tehdä. Niillä on OIKEUS!!!!
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:02"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 18:58"]
- sivullinen
[/quote]
Empatia? No ihminen ei ole tehnyt mitään asian eteen. Ihminen vaatii etuja sairaalla lapsella, jonka sairautta ihminen ei voi paljastaa. Ihminen vaatii asunnon itselleen.
Siinä sinulle sitä empatiaa.
T: Sivullinen myös
[/quote]
Onhan hän juuri hommannut tuon asunnon. Ja minun lukutaidolla ymmärsin, että hän on hakenut kaikilta mahdollisilta tahoilta ja soitellut joka paikkaan. Mikähän minun käsityskyvyssä on vikana, kun ymmärrän niin väärin. Kaupungillekin pitää hakemus uusia joka 6.kuukausi, joten varmasti senkin hän on aina tehnyt. Jotkut nyt vaan joutuu olemaan jonoissa. Terveyskeskuksiin, asuntoihin, kaupassa, bussiin mennessä yms. Jono ei ehkä ole kaikille tuttu. Vuokralaisille vielä voi tulla eteen, että asunto sanotaan irti. Jos se sanotaan irti melkein heti muuton jälkeen, voisin kutsua sitä yllättäväksi elämän käänteeksi.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:08"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:04"]
[/quote]
Kerropa mistä tuota pitäisi lukea. En ole ylempi, mutta ap kertoi aloituksessa ainoastaan odottaneensa kaupungilta asuntoaa kaksi vuotta. Mitään muuta ei kerro asunnon etsimisen eteen tehneensä - ei ole edes soittanut kaupungille ja kertonut tilanteesta.
[/quote]Luepas tarkemmin. Ollaan soitettu ihan päivittäin.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 18:53"]
Sato, ilmarinen... Mitä näitä nyt yksityisten lisäks on? Kyllä musta joka kaupunginosassa oli JOTAIN tarjolla kun itse paniikissa etsittiin juuri! Pitää vaan mennä kaksioon tms, mut itse mietin et nimenomaan se vähentää stressiä kun voi nukkua samassa huoneessa. Tsemppiä!
[/quote] saton asunnoissa kallis vuokra, eriasia jos saa asumistukEA