Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä akvaariokala on TOSI kestävä ja rempseä?

Vierailija
24.03.2015 |

Olen kypsytellyt akvaariota nyt viikon ja odottelen nitriittipiikkiä mutta eipä näy mitään! Olen laittanut kukkamultaa ja kalanruokaa ja hirvensarvisuolaa. Suodatin on päällä ja lämmitin (25 astetta). Ajattelin odotella vielä viikon ja jos ei tule nitriittipiikkiä niin mitä jos ostan jonkun tosi kestävän kalan ja laitan sen tuonne ja kokeilen mitä käy?

Vedessä on vedenparannusainettakin.

Mielipiteitä?

Kommentit (315)

Vierailija
241/315 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitystä!!! Miten sujuu?

Vierailija
242/315 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

xD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/315 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapetus ja veden kierto. Korkeaan nitriittiin voi olla osasyynä mm. happikato joissain akvaarion osissa, joten tarkista että vesi kiertää pinnassa ja pohjassa.

Vierailija
244/315 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
245/315 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii ne, voit hyvin ottaa kaikkia parvet.

Vierailija
246/315 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"platyja"... aaaah, nostalgia flashback

Vierailija
247/315 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
248/315 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaihtanut kerran päivässä veden mutta nitriitti on edelleen vahva, ei punainen enää mutta oranssi.
Eli pitää odottaa :)
Ap

Vierailija
249/315 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eeeeeiiii!!!! Mä en kestä!!!!

Tänään aamulla laitoin valot akvaarioon ja mitäs sieltä löytyykään! Kasveissa matelee pikku etanoita! Ne ei haittaa, ihan ok, mutta:

pohjassa on jotain pikku tyyppejä jotka juoksentelee hiekassa, hyppelee ja ui kuin kala!!! Ihan pieniä ja läpikuultavia. MITÄ NE ON??????

Olisko nuo molemmat tullut kasveista? Mutta nekin on ollut jo niin kauan akvaariossani ja pesin ne huolellisesti.

Nuo pikku tyypit tässä huolestuttaa. Mitä ne on??? Tulee ihan kylmät väreet kun katson niitä.

Kuoleeko tyypit ja kotilot kun nitriitti on niin korkea? Kotiloista tykkään, ne saa jäädä, mutta pikku tyypit on no go.

Auttakaa!!! Ihan hirveä tilanne :(

Ap

Vierailija
250/315 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 10:32"]

Ei ole tullut enää ruumiita! *koputtaa puuta*

Kalat näyttävät voivan hyvin ja se miljoonakalamies, joka lojui eilen välillä pohjalla, ei loju enää!

Toivottavasti kukaan ei kuole enää. Kaloja on niin ihana katsella. Istun useasti päivässä pitkiä toveja akvaarion edessä ja ihmettelen kaloja. Ne ovat niin kauniita! <3

Ap

[/quote]

Aina välillä vasta tulleista kuolee joku. Ne on saattanut juuri tulla sinne eläinkauppaankin, jolloin ne on reissanneet pidemmältäkin, eikä vielä toipuneet. Lisäksi ne on melko pieniä, joiden kestävyys voi olla heikompi. 

Vierailija
251/315 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksin sitten kalakauppaan ja ostin 15 miljoonakalamiestä ja 5 monnista!

Totuttelin ne veteen rauhallisesti eli pussit roikkuivat puolisen tuntia avonaisina altaan reunalla, kiinnitin ne siihen pyykkipojilla. Kaupan vettä ei joutunut akvaarioon. Sitten laitoin kupillisen akvaarion vettä pusseihin aina vartin välein. Tein tätä 1,5 tuntia ja sitten nostin kalat varovaisesti haavilla akvaarioon.

Parin tunnin päästä yksi miljoonakalamies lojui pohjassa kuolleena! :(((((((

Altaassa ei ole nitriittiä. Vedessä on sama ph kuin kaupassa ja sama lämpötila.

Mitähän sille kävi? :`(

Tänään aamulla huomasin, että yksi miljoonakalamies, joka uiskenteli eilen pinnalla, ikäänkuin piti kuonoaan veden pinnalla mutta ei hauko, makaa maassa. Se on hengissä ja kun laitoin ruokaa, se tuli syömään, mutta syömisen jälkeen meni taas makaamaan vatsalleen hiekkaan. Eikä. Onko tuokin kuolemassa? :(

Kaikki muut kalat ovat virkeitä ja iloisia ja uivat normaalisti!

Ap

Vierailija
252/315 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pohjalla joskus lojunut miljoonakalamies kuoli tänään :'( Se oli eilen niin virkeä, että en olisi uskonut.
Sinne meni bioastiaan raukka:'(
Voi että mua harmittaa.
Ja testasin sitten heti vesiarvot ja apua, vaikka kukaan ei hauko pinnalla niin nitriitti on ihan punaisella, 1,8 mg/l. Vaihdoin heti vedestä niin paljon kuin pystyin.Ei mun hieno uusi harrastus :'( En mä osaa :( Kypsyttelin niin huolella ettei nitriittipiikkiä tulisi ja nyt kuitenkin se nousi: (
Ap

Vierailija
253/315 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan, ettei vainajia tule enempää. Käy vaan aina ostaa uusia ehdokkaita, sitkeimmät ja jyst sun akvaarioon sopivat jäävät henkiin.

paljon muuten miljoonakalamiehet maksoivat? Jos ne kuolleet olikin heteroita, pitäskö muutama minjoonakaladaami hankkia niiden iloksi?

Vierailija
254/315 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 15:56"]

Se pohjalla joskus lojunut miljoonakalamies kuoli tänään :'( Se oli eilen niin virkeä, että en olisi uskonut. Sinne meni bioastiaan raukka:'( Voi että mua harmittaa. Ja testasin sitten heti vesiarvot ja apua, vaikka kukaan ei hauko pinnalla niin nitriitti on ihan punaisella, 1,8 mg/l. Vaihdoin heti vedestä niin paljon kuin pystyin.Ei mun hieno uusi harrastus :'( En mä osaa :( Kypsyttelin niin huolella ettei nitriittipiikkiä tulisi ja nyt kuitenkin se nousi: ( Ap

[/quote]

Etköhän ole tehnyt ihan niinkuin kuuluu. Ensimmäinen vuosi akvaarion kanssa on haastavaa ja pahin on, kun kesä tulee ja valoa on vähän liikaa. Hiljalleen se akvaario asettuu ja oma maltti kasvaa. Neljänneksen vedenvaihdot tiheämmin on parempi kuitenkin kuin lähes kaikki kerrallaan. 

Onko sinulla vielä hyötykaloja, eli levän- ja raatojensyöjiä? Miten kasvit on lähteneet kasvamaan? 

Vierailija
255/315 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:01"]

Toivotaan, ettei vainajia tule enempää. Käy vaan aina ostaa uusia ehdokkaita, sitkeimmät ja jyst sun akvaarioon sopivat jäävät henkiin.

paljon muuten miljoonakalamiehet maksoivat? Jos ne kuolleet olikin heteroita, pitäskö muutama minjoonakaladaami hankkia niiden iloksi?

[/quote]

Kun on tuollainen määrä uroksia, pitäisi naaraita olla aikamoinen määrä. 

Vierailija
256/315 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja meni sitten ostamaa niitä pehmeän veden ja kovat veden kaloja.. Miljoonakalat jäävät todennäköisesti lyhytikäisiksi, jos vesi ei ole riittävän kovaa (osmoosi). Ja siitä taas monniset ei tykkää :(

Harmittaa, kun ei voida edes yrittää saada yhteensopivaa kalastoa.

Vierailija
257/315 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ette neuvoneet, se on kysynyt täältä kyllä.

Vierailija
258/315 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 18:08"]

Mitäs ette neuvoneet, se on kysynyt täältä kyllä.

[/quote]

Katso vaikka alkupään viestejä, neuvoja on kyllä annettu, mutta turhaa se ilmeisesti on. Otetaan kivan näköisiä kaloja riippumatta siitä, minkälaiset olosuhteet ne vaativat.

Vierailija
259/315 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuosta puhuttu. Pääasia et loput vois hyvin.

Vierailija
260/315 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

xD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi