vauvan kanssa virpomaan?
Minulla on kaksikuukautinen vauva ja ajattelin mennä hänen kanssaan virpomaan kerrostalojen oville :) mitä pukisin vauvan päälle? Entä itseni?
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 18:06"]Virvon varvon tuoreeks terveeks
Anna rahaa, kymppi ei riitä
kakskymppisestä ehkä jo kiitän.
Jos rahaa ei löydy niin munakin kelpaa,
sitä kun ukko multa nykyään pihtaa.
Tässä sitä kerjätään muiden ovella,
kun oma lompakko ihan lovella.
Säälipisteitä saisko vauvalla tällä,
ihana, söpö muna-asu on päällä hällä.
Jos et rahaa tai munaa mulle nyt anna,
kaunaa sulle aina siitä kannan.
[/quote]
Siis tämä on aivan mahtava! Tekis mieli itekin mennä ja kajauttaa tällainen! Olisi oven avaajalla ihmeteltävää :D
Perinteisiin kuuluu että lapset virpovat palmusunnuntaina mummit ja mummot itsekoristelluilla pajunoksilla. Ihan normaaleihin vaatteisiin pukeutuneina. Palkka eli pääsiäismunat kuuluu hakea vasta viikon kuluttua pääsiäisenä. En käsitä mistä tämä halloween-virpomispelleily on Suomeen rantautunut. Meille eivät ole tervetulleita trollit tai virpojat jotka eivät ole lähisukua. Ja se palkkakin tulee tosiaan vasta pääsiäisenä kuten asiaan kuuluu.
Pukeudu sinä vauvaksi ja vauvalle aikuisen naisen vaatteet
"Virvon, varvon vitsasella tulevaks vuueks tuoreeks terveeks. Isännälle ikä pitkä, emännälle perä leveä, pojalle hyvä hevonen. Siulle vitsa, miulle palkka."
Jos olet ortodoksi, niin mikäpä siinä, käyt vanhempiesi ja isovanhempiesi (jos elävät) luona virpomassa, voit myös muistaa omia ja lapsesi kummeja. Viikon päästä pääsiäisenä voit sitten hakea palkan eli kananmunan. Ja kai sinä viet ennen palmusunnuntaita virpovitsat siunattavaksi kirkkoon kuten tapa on. Vitsassa on muuten kolme koristetta, jotka symboloivat Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä.
Virvon varvon tuoreeks terveeks
Anna rahaa, kymppi ei riitä
kakskymppisestä ehkä jo kiitän.
Jos rahaa ei löydy niin munakin kelpaa,
sitä kun ukko multa nykyään pihtaa.
Tässä sitä kerjätään muiden ovella,
kun oma lompakko ihan lovella.
Säälipisteitä saisko vauvalla tällä,
ihana, söpö muna-asu on päällä hällä.
Jos et rahaa tai munaa mulle nyt anna,
kaunaa sulle aina siitä kannan.