Työkaverin koskettaminen
Onko miehillä korkea kynnys koskea työkaverinaista vaikka kevyesti olkapäähän, selkään tai käteen?
En puhu nyt lääppimisestä vaan sellaisesta tilanteeseen sopivasta kosketuksesta, kun vaikka ohjataan ovesta tai tsempataan.
Itse kosken helposti muita naisia vaikka käteen, mutta miehiä harvemmin, jos koskaan.
Pitääkö miehen olla jollain tavalla läheinen naisen kanssa, että uskaltaa koskea?
Kommentit (66)
Aikoinaan kun valmensin tyttöjä ja naisia siirsin heitä ihan kädestä pitäen tai sitten otin kropasta kiinni. Siihen aikaan se oli normaalia ja helpoin tapa opettaa. Ei olisi tullut kuuloonkaan että se olisi kiellettyä. Olen ymmärtänyt että nykyään pitää aina kysyä lupaa. En valmenna enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen halannut naispuoleisia työkavereita, syynä se että he ovat itkeneet.
Ei pitäisi silti halata ja töissä ei kuulu itkeä. Ongelmat käsitellään vapaa-ajalla.
Työongelmat käsitellään työajalla, joskus ne voi aiheuttaa itkemistäkin.
Kyllä meillä tauoilla selvitetään vapaa-ajan ongelmia. Yksi sun toinen on itkenyt perhejuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisi silti halata ja töissä ei kuulu itkeä. Ongelmat käsitellään vapaa-ajalla.
Työongelmat eivät kyllä aiheuta itkemistä, kyse on täysin rationaalisista asioista. Työpaikan ihmissuhde ongelmat voivat aiheuttaa tunteita, mutta nekin kannattaisi opetella käsittelemään rationaalisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä tauoilla selvitetään vapaa-ajan ongelmia. Yksi sun toinen on itkenyt perhejuttuja.
Se on ok, jos työkaveri on ystävä ja keskustelu kahdenkeskistä, tai niiden kanssa, joihin on molemminpuolinen vastaava suhde. En ne mitään yleisiä kahvitauko juttuja ole, toisille pitää antaa rauha ilman, että heidän täytyy kuunnella niiden yksityiselämää, jotka eivät ole läheisiä molemmin puolin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työongelmat eivät kyllä aiheuta itkemistä, kyse on täysin rationaalisista asioista. Työpaikan ihmissuhde ongelmat voivat aiheuttaa tunteita, mutta nekin kannattaisi opetella käsittelemään rationaalisesti.
Kyllä vaan väsyynenä ja ylikuormittuneena voi joku alkaa itkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri itki töissä, kun sai burn-outin. Itki niitä töitä. On nyt ollut puoli vuotta sairauslomalla.
Ei silti kuulu halata. Menköön terapiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kyllä, mutta ei pitäisi. Omat tunteet pitää hallita eikä sitä ainakaan pidä palkita jos joku ei hallitse.
Kaikille halaaminen ei ole iso juttu. Sukupolvien ero. Kulttuuriero. Yksilöiden ero.
Mulle olisi luonnotonta olla halaamatta itkevää, mutta työkaverilta kysyisin luvan ellen aistisi että on ok
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kyllä, mutta ei pitäisi. Omat tunteet pitää hallita eikä sitä ainakaan pidä palkita jos joku ei hallitse.
Toivottavasti sulla ei ole alaisia. Kuulostat kamalalta.
Vierailija kirjoitti:
Tuo oli yleistä 90-luvulla, sen jälkeen en juuri ole nähnyt.
Ajat muuttuu, ja hyvä niin, sillä tuskin miehetkään tykkää että niitä lääpitään pyytämättä. Varsinkaan jos lääppijä on iäkkäämpi täti-ihminen isolla mahalla.
Ap nimenomaan sanoi ettei nyt ole puhe lääppimisestä ja sinä vähämielinen palstaänkyrä alat heti jankuttaa lääppimisestä. Ja kyllä minä ihan miehenä voin sanoa että jos joku mahakas iäkkäämpi täti-ihminen ilman mitään lääppimisiä vaikka laskee kätensä hetkeksi olkapäälle niin ei se aiheuta mitään inhoreaktiota tai pakonomaista tarvetta alkaa inisemään lääppimisestä. Voi olla että tulee jopa lämmin fiilis että tuo ihminen pitää minusta.
Älypuhelimien jatkuva vajaaälyinen toljottaminen on tehnyt nuorista sellaisia ettei kestetä edes kättelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töissä tehdään töitä ja terapiat sitten erikseen. Toki töissä voi olla hauskaa, rupatella ja vitsailla.
En koske työkavereita. En näe mitään syytä kosketella ihmisiä töissä jos ei tarvi esimerkiksi auttaa joku kaatunut pappa ylös.
Miksi hitossa koskettelisin työkavereita?!?!
Olen millenniaali ja samaa mieltä kuin joku täällä: työkaverit ei ole terapiaa varten eikä esimieskään. Liian moni ikätoveri odottaa ihan liikoja kollegoiltaan, jotka eivät ole hänen perhettä tai ystäviä (yleensä). Kerrotaan liikaa henkilökohtaista eikä ymmärretä että muilla on omat ongelmansa eivätkä voi olla tukipylväinä.
Mutta toisaalta jokaisella on elämässä isoja hetkiä kun on ymmärrettävää itkeä töissä. Silloin halaus voi olla paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töissä tehdään töitä ja terapiat sitten erikseen. Toki töissä voi olla hauskaa, rupatella ja vitsailla.
Minä olen itkenyt töissä perheenjäsenen kuolemaa. Ihan normaalia. On epänormaalia, jos joku ei itke sellaisessa tapauksessa. Ihmiset eivät voi täysin eristää muuta elämäänsä työelämästään. Sivusta kommentoin.
Vierailija kirjoitti:
Olen millenniaali ja samaa mieltä kuin joku täällä: työkaverit ei ole terapiaa varten eikä esimieskään. Liian moni ikätoveri odottaa ihan liikoja kollegoiltaan, jotka eivät ole hänen perhettä tai ystäviä (yleensä). Kerrotaan liikaa henkilökohtaista eikä ymmärretä että muilla on omat ongelmansa eivätkä voi olla tukipylväinä.
Mutta toisaalta jokaisella on elämässä isoja hetkiä kun on ymmärrettävää itkeä töissä. Silloin halaus voi olla paikallaan.
Toki kannattaa myös ymmärtää se, että kaikki eivät ehkä kerro henk.koht. asioitaan oletuksena, että kollegoista tai esihenkilöstä saisi tukipylväitä. Moni voi kertoa asioita, koska ne avaavat henkilön käyttäytymistä. Esim. syitä sille, miksi joku ei halua ylitöitä, koska on henk.koht. elämänsä vuoksi jo niin kuormittunut. Tai miksi joku ei jaksa iloita toisten kanssa tai miksi jollakulla ei ole varaa yhteiseen illanviettoon kollegouden kesken.
Toivottavasti metoo sai kaikkinaista koskettelua vähenemään niin lähisuhteissa kuin muissakin suhteissa.