Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaverin koskettaminen

Vierailija
15.12.2021 |

Onko miehillä korkea kynnys koskea työkaverinaista vaikka kevyesti olkapäähän, selkään tai käteen?

En puhu nyt lääppimisestä vaan sellaisesta tilanteeseen sopivasta kosketuksesta, kun vaikka ohjataan ovesta tai tsempataan.

Itse kosken helposti muita naisia vaikka käteen, mutta miehiä harvemmin, jos koskaan.

Pitääkö miehen olla jollain tavalla läheinen naisen kanssa, että uskaltaa koskea?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi työkaveria pitäisi edes koskea?

Siksi että se on normaalia käytöstä ja läheisyyttä. Minulla on ihania ulkomaisia kollegoita jotka koskettelevat  ja myös poskisuudelmat ovat luonnollisia. 

Työkaverien kanssa ei kuulu olla läheisyyttä. Läheisyys kuuluu parisuhteeseen ja esim vanhemman ja lapsen välille.

Sinä kylmä akka et pystyisi työskentelemään esimerkiksi Ranskassa päivääkään. 

En ole kylmä, en vaan koskettele kaikkia ihmisiä enkä halua vastaanottaa kosketusta muilta miehiltä kuin omaltani. Naisen halaus voi olla jossain tilanteessa ok vaikka ei olisi läheinen ystävä.

Ennemminkin olen kylmän vastakohta ja meillä on miehen kanssa erittäin paljon läheisyyttä ja kosketusta joka päivä.

Lämpimät välit esim työkaverin kanssa ei tarvitse kosketusta.

Ei ole tarvetta työskennellä Ranskassa. Minun ei tarvitse olla joka maahan sopiva, mutta jos haluaisin asua Ranskassa opettisin heidän tapansa. 

Itse et taitaisi sopia esim Irakiin.

Vierailija
22/66 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti on korkea kynnys koskea ja pitää olla läheinen jos koskee. Varsinkaan parisuhteessa olevia työkavereita ei vastakkaista sukupuolta olevien pitäisi mennä koskemaan ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen halannut naispuoleisia työkavereita, syynä se että he ovat itkeneet.

Vierailija
24/66 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäisi silti halata ja töissä ei kuulu itkeä. Ongelmat käsitellään vapaa-ajalla.

Vierailija
25/66 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs naisouoleinen työkaveri sai varoituksen kun oli nojannut miehen olkapäähän kun jotain näytöltä tutkivat. 
kaveri ei ollut tykännyt. 

Joten pidähän näppisi ihan vaan irti työkavereista. 

Vierailija
26/66 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin tilanteesta ja työkaverista 

Vierailija
27/66 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tulkitaan vakavaksi suhdekiinnostukseksi, jos kosket. Ja vanha setä ahdistelee taas.

Vierailija
28/66 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkapään taputus tai halaus oikeassa tilanteessa ovat oikein kivoja eleitä. 

Vierailija
29/66 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvalliseen ilmapiiriin kuuluu, että kysytään lupa, saako mm halata. Ja kannattaa pysyä kaukana työkaverista. 

Vierailija
30/66 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskettelusta saa ties minkä syytteen.

Vierailija
31/66 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöä joutua jonkun koskettelemaksi.

Vierailija
32/66 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähi- ja sairaanhoitajat koskettaa aika paljon töissä työkavereita. Ei se varmaan sen ihmeempiä merkitse.

Vierailija
33/66 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi että se on normaalia käytöstä ja läheisyyttä. Minulla on ihania ulkomaisia kollegoita jotka koskettelevat  ja myös poskisuudelmat ovat luonnollisia. 

Ovatko työkaverit ainoita ihmisiä, jotka sinuun koskevat? Minun normaali läheisyyteni työkavereiden kanssa ei sisällä koskettelua tai suudelmia.

Vierailija
34/66 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisimpiä työkavereita, joita tapaan vapaa-ajallakin, voin hyvin vaikka halata. Yhtään etäisemmältä en toivoisi enkä tarvitse kosketusta muutoin kuin turvallisuussyistä eli en käytännössä koskaan. Ovista olen toistaiseksi päässyt läpi ilman työntöapua, vaikka nainen olenkin  :D

Vierailija
35/66 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäisi silti halata ja töissä ei kuulu itkeä. Ongelmat käsitellään vapaa-ajalla.

Työkaveri itki töissä, kun sai burn-outin. Itki niitä töitä. On nyt ollut puoli vuotta sairauslomalla. 

Vierailija
36/66 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo oli yleistä 90-luvulla, sen jälkeen en juuri ole nähnyt.

Ajat muuttuu, ja hyvä niin, sillä tuskin miehetkään tykkää että niitä lääpitään pyytämättä. Varsinkaan jos lääppijä on iäkkäämpi täti-ihminen isolla mahalla.

Nyt on sitten olkapään koskettamisen tilalle tullut jatkuva halailu, iholle tullaan ilman lupaa. 

Vierailija
37/66 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaverien kanssa ei kuulu olla läheisyyttä. Läheisyys kuuluu parisuhteeseen ja esim vanhemman ja lapsen välille.

Pöhpöh. Läheisyys on aivan eri juttu, kuin vaikka se, että taputat työkaveria hartiaan tai selkään, että hyvä hyvä. Meillä on töissä kaksikymppisiä ja viisi-kuusikymppisiä, naisia ja miehiä, ja hyvä yhteishenki. Meillä on usein vitsailua ikäeroihin liittyen ja hyvin voi se viisikymppinen laskea käden parikymppisen olalle ja vitsillä sanoa, että kuunteles nyt, kun muori selittää tms. Tai työkaveri nappaa käsikynkkään, että nyt mennään kahville. Tai sellainen vitsaileva lohduttava taputus käsivarrelle, että hei kyllä sä tästä selviät, jos toinen marisee jotain "katkennutta kynttä". Jossain toisella työpaikalla toki on sitten etäisempää ja vakavampaa. 

Vierailija
38/66 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyl koskisi yhteenkään naiseen, tulee joku syyte vielä. Toki (varatut) naiskollegat tulleet syliin istumaan kännissä firman bileissä.

Vierailija
39/66 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöhpöh. Läheisyys on aivan eri juttu, kuin vaikka se, että taputat työkaveria hartiaan tai selkään, että hyvä hyvä. Meillä on töissä kaksikymppisiä ja viisi-kuusikymppisiä, naisia ja miehiä, ja hyvä yhteishenki. Meillä on usein vitsailua ikäeroihin liittyen ja hyvin voi se viisikymppinen laskea käden parikymppisen olalle ja vitsillä sanoa, että kuunteles nyt, kun muori selittää tms. Tai työkaveri nappaa käsikynkkään, että nyt mennään kahville. Tai sellainen vitsaileva lohduttava taputus käsivarrelle, että hei kyllä sä tästä selviät, jos toinen marisee jotain "katkennutta kynttä". Jossain toisella työpaikalla toki on sitten etäisempää ja vakavampaa. 

Noin voi toimia, jos on 100% varma, että vastaanottaja tykkää kosketuksestasi. Todennäköisesti moni ei tykkää, mutta sosiaalisen paineen vuoksi sietää sitä. 

Vierailija
40/66 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työongelmat käsitellään työajalla, joskus ne voi aiheuttaa itkemistäkin.