Hirveä kasa vaatteita, mihin viedä?
Jos ei millään jaksa kirpparille hinnoitella. Raha tietty kelpaisi mutta se hinnoittelu on jostain syvältä. Nyt nuo on varastossa poissa silmistä ja kaapeista mutta haluan äkkiä niistä eroon. Vienkö vaan vaatekeräykseen?
Kommentit (44)
Kierrätyskeskus on paras ratkaisu, myyvät kohtuuhintaan tavallisille ihmisille, eivät tavoittele voittoa, tue uskonnollisia pyrkyreitä ja panostavat muutenkin kestävään kehitykseen (ottavat vastaan vaikka rikkinäisen pesukoneen kierrätettäväksi).
En suosittele jättämään vaatekeräyslaatikoihin mitään. Ulkomaalaiset "kerjäläis"porukat onkivat niistä vaatepusseja, ottavat parhaat päältä ja heittelevät loput ties minne (välillä jopa roskikseen, yleensä luontoon/kadulle).
Kas, olin huomaamattani melkein samalla asialla, perustin just keskustelun jossa huutelin Helsingin viikonloppukirppiksiä. Itse siis koitan ratkaista ongelmaa roudaamalla kamat jonnekin kirppistapahtumaan. Jos ei mene kaupaksi, niin varmaan lykkään ne sitten kotimatkalla Uffin laatikkoon. Aika kovat hinnat noissa viikonloppukirppiksissäkin on, 30€ / päivä.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 13:43"]
Laita fb kirppikselle ilmoitus
[/quote]
Siis nyt en tajua. Mihin niistä kirppareista? Kehtaanko? Tuleeko joku tonkimaan vaatteita.
ap
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 13:45"]
Kas, olin huomaamattani melkein samalla asialla, perustin just keskustelun jossa huutelin Helsingin viikonloppukirppiksiä. Itse siis koitan ratkaista ongelmaa roudaamalla kamat jonnekin kirppistapahtumaan. Jos ei mene kaupaksi, niin varmaan lykkään ne sitten kotimatkalla Uffin laatikkoon. Aika kovat hinnat noissa viikonloppukirppiksissäkin on, 30€ / päivä.
[/quote]
Mä asun Lahdessa. Miten sitä vaatetta on tullutkin haalittua ja aivan turhaan!! Nyt kävin kaikki vaatteet läpi mitä vielä pidän ja mitä en. Laitoin kaikki ei niin kivat pois. Ei vaan jaksaisi nyt sitä kirppistelyn hinnoittelua. ap
Hope-yhdistykselle, idäntyölle, pelastusarmeijalle, diakonityölle, turvakotiin, EI UFF:lle.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 13:48"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 13:45"]
[/quote]
Mä asun Lahdessa. Miten sitä vaatetta on tullutkin haalittua ja aivan turhaan!! Nyt kävin kaikki vaatteet läpi mitä vielä pidän ja mitä en. Laitoin kaikki ei niin kivat pois. Ei vaan jaksaisi nyt sitä kirppistelyn hinnoittelua. ap
[/quote]
Joo ei todellakaan jaksa askarrella niitä hintalappuja paikalleen eikä nappaa sekään, että kirppikset vetävät nykyään provikkaa myyntituotoistakin. Kiva sitten jos ei saa edes myyntivuokraa katettua. Viikonloppukirppiksissä ei tule sitä hintalappusirkusta, mutta pitäisi löytää sellainen kirppis jossa käy myös kauppa.
Kivoimmat ja kalleimmat tavarat voi koittaa saada myytyä huuto.netissä, torissa tai FB-kirppiksillä, jos jaksaa kuvata niitä. H&M-rätit ehkä suosiolla vaan keräykseen... 5
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 13:43"]
Laita fb kirppikselle ilmoitus
[/quote]
Siis nyt en tajua. Mihin niistä kirppareista? Kehtaanko? Tuleeko joku tonkimaan vaatteita.
ap
[/quote]
Oman alueen. Voi laittaa, että koko se ja se. Saa tulla katsomaan. Miksei kehtaa. Meilläpäin näkyy tommosia ilmotuksia
onko aikuisten vai lasten? jos lasten mitä kokoa ja tyttöjen vai poikien?
"H&M-rätit ehkä suosiolla vaan keräykseen"
kyllä niitäkin ihmiset ostaa jos ovat vielä ehjiä ja puhtaita. Ja hinta kohdillaan.
Kaikilla ei ole varaa ostaa metsolan kulunutta paitaa 20€ kirpparilta.
ap, onko lasten vaatteita? olisin niistä kiinnostunut..
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 14:29"]
ap, onko lasten vaatteita? olisin niistä kiinnostunut..
[/quote]
miksi alapeukutus?
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 14:29"]
"H&M-rätit ehkä suosiolla vaan keräykseen"
kyllä niitäkin ihmiset ostaa jos ovat vielä ehjiä ja puhtaita. Ja hinta kohdillaan.
Kaikilla ei ole varaa ostaa metsolan kulunutta paitaa 20€ kirpparilta.
[/quote]
Niin, jos ehjiä ja puhtaita niin miksei ostaisi. Pointtini oli pikemminkin, että huuto.nettiin ei ehkä maksa vaivaa kuvata kuin sellaisia joista joku voisi maksaakin jotain. Ei siellä taida H&M:n rätit kovin hyvin käydä kaupaksi? Jos kirpparille vie niin sitten eri asia. 5 & 7
Ite oon laittanu jotain fb kirppikselle mut vittu et ärsyttää sit kun ostajista ei enää kuulu mitään ja hirveen vaivan oot nähny siinä et ottanu kuvat, laittanu ilmotukset jne... En voi suositella kun hienompiin juttuihin
Vie Pihlajistoon itsepalevelukirppikselle (Salpausseläntie ) varaakirppis.fi niillä on sellanen palevelu, et hinnoittelevat kaikki ja sit ottavat 50% myyntituotosta, eikä muita kuluja, mutta kannattaa viedä vaan parhaat, koska ei kukaan osta mitään lumppuja. Se on vielä hyvä, et jos kauppa käy niin ne voi olla siellä usemman viikon. Mulla ollut jo 2 kk ja tosi kivasti saanut rahaa, mikä olis muuten jäänyt tulematta, niillä sit oon hemmotellu itseäni, kyllä, ihan itteeni oon ne rahat laittanu :D
Käyttökelvottomat niistä otan napit ja vetskarit talteen, kunnolliset kirppislaatikkoon, korjaan ne joita voin käyttää, kevätsiivouksen yhteydessä.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 18:45"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 18:41"]
Vie H&M:lle: http://www.hm.com/fi/longlivefashion
[/quote]
Oletko vienyt? Miten se hoituu, kassalle vaan viedään vaatesäkki? Entäs kun niitä vaatteita on paljon, kehtaako sinne roudata hirveää määrää...?
[/quote]
Niillä on kassan yhteydessä sellainen astia, johon säkit voi jättää. Ovat rajoittaneet sitä, että voit kerralla viedä vaan kaksi muovipussillista tekstiiliä, mutta toisaalta, eivät ole määritelleet muovipussin kokoa. Saat vastineeksi -15% alennuskupongin kutakin pussia kohden. Voit sitten joko käyttää sen tai olla käyttämättä, mutta ainakin saat lumpun kierrätykseen.
Olen huomannut, että H&M:n lisäksi myös useampi lastenvaateliike on alkanut ottaa lumppua/ kierrätystekstiiliä vastaan. En tiedä, saako niistä alennuskuponkeja vastineeksi, mutta jos tavoitteena on vain päästä eroon heittämättä sekajätteeseen, niin tässä on yksi keino.
Esim. Helsingissä kauppakeskus Kaaressa esim. Name It:in liikkeessä on kierrätyslaatikko.
Helsingin alueella tosin sekajätekin taitaa tulevaisuudessa mennä polttojätteeksi (ja osittain jo nyt), eli jos heitätte lumppua sinne, se ei joudu enää kaatopaikalle, vaan se mene sähköksi ja lämmöksi:
http://www.hs.fi/kaupunki/a1396319671106
Miksi enää lihottaa jotain UFF:ia tai SPR:ää? On olemassa myös tavallisia suomalaisia auttavia hyväntekeväisyyskirppiksiä ja keräyksiä. Jos hengellinen työ ei ole kauhistus, voi vaatteita tarjota FIDA:lle tai Pelastusarmeijalle tms. Moni kolmannen sektorin pieni toimija kerää myös vaatteita ja myy niitä kohtuuhintaan asiakkaille.