Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Les Milss-tunnit

Vierailija
24.03.2015 |

Moikka moi.

Onkohan paikalla ihmisiä jotka käyneet Les Milss-tunneilla? Kaikkia kokemuksia kaipaan ja toivon että myös siis hyvinkin ylipainoiset vastaisivat tähän jos kokemusta on.

Olen siis itse hyvinkin ylipainoinen ja tunnit kiinnostavat kovasti. Tai eniten kai kokemuksia tunneista Grit, bodycombat, bodystep, bodypump ja bodybalance. Ovatko siis kuinka raskaita tunteja ja kuinka ylipainoisena moisissa pärjäisi?

Kiitos vastauksista jo etukäteen.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ainakin aikoinani hyvin tuoreena liikunnan harrastajana sain itseni ylikuntoon käymällä liian usein noilla kovasykkeisillä tunneilla (bodyattack,combat). Minustakaan balance ei ole helppoa, koska olen jäykkä, mutta mukavaa kyllä.

Vierailija
22/29 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei täähän oli mielenkiintoinen kysymys, itseänikin kiinnostaa, oisko lisää kokemuksia ja hyviä vinkkejä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim bodypump tuntien välissä pitäisi kehittymise(ja mielekkyyden) kannalta pitää 48h väliä. Näin ohjeistetaan meille ohjaajille. Muuten kannattaa tehdä oman jaksamisen mukaan. Jos et ole liikkunut ennen, niin 3x vko on jo tosi hyvä aloitus.

Vierailija
24/29 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 14:07"]

itse ainakin aikoinani hyvin tuoreena liikunnan harrastajana sain itseni ylikuntoon käymällä liian usein noilla kovasykkeisillä tunneilla (bodyattack,combat). Minustakaan balance ei ole helppoa, koska olen jäykkä, mutta mukavaa kyllä.

[/quote]

Pumpissakin nousee syke aika korkealle, ainakin joissakin sarjoissa. Itselläni oli viimeksi sykemittari mukana ja askelkyykkysarjassa syke oli korkeimmillaan 180.

Vierailija
25/29 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
26/29 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hurahtanut Grit strenght'iin! Alussa kävin pumpissa, kahvakuulassa ja spinningissä että sain kuntoa ylös ja tekniikat kohdalleen. Eilen pääsin kokeilemaan uusinta grit ohjelmaa, oli suht rauhallinen ollakseen grit strenght. Paljon kyykkyjä, joten tänään reidet huutaa hoosianna! Ylipainoa aloittaessa liikunnan vuosi sitten, oli n.20kg. Eipä oo enää :)

Vierailija
27/29 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia?

Vierailija
28/29 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 16:06"]

Mä oon käynyt kerran testaamassa bodypumpia ja meinasin kuolla sinne tunnille, vaikka tein pienillä painoilla ja jälkikäteenkin oli lihakset ihan kipeinä. 

Ylipainoa on joku 25 kg ja normisti käyn ehkä 2 kertaa viikossa sellaisissa normijumpissa, jossa ei käytetä mitään välineitä. 

[/quote]

Sehän on vaan hyvä jos tunnilla väsyy ja lihakset kipeytyy. Silloinhan on tehnyt kunnolla töitä.

Vierailija
29/29 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Balancekaan ei ole mitään seisoskelua ja venyttelyä, eli sielläkin saa hien kunnolla pintaan. Ja mitä useammin käy, liikkuvuus paranee ja sitä kautta myös pääsee syvemmälle jooga-asentoihin yms. Mä olen ainakin ihan hurahtanut balanceen, plus siitä saa tosi hyvän fiiliksen!

Käyn satunnaisesti myös pumpissa, mutta eniten balancen lisäksi käyn cx worksissa (keskivartalo). Pumpissa hajottaa kyllä paikat, jos tekniikka kateissa. Meidän salilla on satunnaisesti myös tekniikkatunteja, sellaisiin kannattaa mennä jos on tarjolla.

Stepistä en tykkää, yritin käydä yhdessä vaiheessa mutta kun olen uskomattoman rytmitajuton henkilö niin ei vaan napannut. Combatissa käyn ihan satunnaisesti, musta se on vaan tosi raskasta, enemmän menee sellaisen läähättämisen puolelle.