Miksette käytä ehkäisyä/jälkiehkäisypilleriä?
Ihmeellinen nykyään asenne "teen sitten abortin jos jotain käy" ihan kuin se naisen elimistölle saati psyykelle oli kuin jokin hampaanpoistoon verrattava. Koko ajan täällä ketjuja apua mitä raskausoireita on tai että teen abortin plaa plaa. Mikä siinä ehkäisyssä on niin vaikeaa? Pitäkää housut jalassa ellette ymmärrä seksin seurauksia ja aikuisen elämän vastuuta. Sen jälkiehkäisyn saa ihan ilman reseptiä nykyään että edes sen varmaan voisi huolehtua jos on tullut töpeksittyä. Ärsyttää ihmisten huolimattomuus, tyhmyys, välinpitämättömyys ja vastuuttomuus.
Kommentit (46)
Onko erona hinta. ..jälkiehkäisy maksaa 20 euroa, paljonko abortti?
Ihmiset ei vaan ajattele. Aborttiin on liian helppo päästä. Moni myös ottaa riskin, esim. itse harrastin suojaamatonta seksiä menkkojen aikana, eli en ovuloinut. Jotkut olisivat antaneet olla, itse 60 h jälkikäteen otin jälkiehkäisyn varmuuden vuoksi. Menkat oli 11 päivää myöhässä ja päivää ennen niiden alkua oli selkä/maha niin kipeä, etten voinut liikkua.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 13:04"]Käytin monta vuotta e-pillereitä. Tulin silti raskaaksi vaikka söin niitä huolellisesti ja käytin viikon kumia jos oli ollut vatsatautia. Pidin lapsen.
Minulle laitettiin kierukka. Se toimi mainiosti vuoden. Kerran se tippui vessakäynnillä pois. Nyt käytän kumia. Ei ne ehkäisyt ole 100% ja olen sitä mieltä että aina jos harrastaa seksiä on mahdollisuus tulla raskaaksi.
[/quote]
No sinä sentään yrität. Mutta sitten on näitä joilla on maagisia käsityksiä tyyliin vedettiin ulos ainakin osa, kävin suihkussa, oli menkat, imetän, väärä aika kuusta, se tapahtui vaan kerran... Jne. Siis ihan tyhmyyttä.
Jälkiehkäisy pitäisi ottaa heti vaikkei ole varmaa onko raskaana. Joten kai ne köyhät haluaa odottaa siihen varmaan raskaustietoon eikä kuluttaa rahojaan pilleriin jos ei olekaan raskaana.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 13:07"]Ihmiset ei vaan ajattele. Aborttiin on liian helppo päästä. Moni myös ottaa riskin, esim. itse harrastin suojaamatonta seksiä menkkojen aikana, eli en ovuloinut. Jotkut olisivat antaneet olla, itse 60 h jälkikäteen otin jälkiehkäisyn varmuuden vuoksi. Menkat oli 11 päivää myöhässä ja päivää ennen niiden alkua oli selkä/maha niin kipeä, etten voinut liikkua.
[/quote]
Sinne on oikeasti liian matala kynnys.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 13:08"]Jälkiehkäisy pitäisi ottaa heti vaikkei ole varmaa onko raskaana. Joten kai ne köyhät haluaa odottaa siihen varmaan raskaustietoon eikä kuluttaa rahojaan pilleriin jos ei olekaan raskaana.
[/quote]
Kunnon wt säästää tonkin rahan röökiin ja siideriin.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 13:09"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 13:08"]Jälkiehkäisy pitäisi ottaa heti vaikkei ole varmaa onko raskaana. Joten kai ne köyhät haluaa odottaa siihen varmaan raskaustietoon eikä kuluttaa rahojaan pilleriin jos ei olekaan raskaana.
[/quote]
Kunnon wt säästää tonkin rahan röökiin ja siideriin.
[/quote]
Musta tuntuu ettei moni ees kehtaa ostaa sitä. Kortsujenki osto on liikaa monelle, ja ite ku pelkäsin ettei jälkiehkäsy toimi ku otin vasta muutaman vuorokauden päästä, niin pelotti mennä edes raskaustestiä ostamaan.
Olen käyttänytkin, kun kortsu hajosi. Raskaaksi en tullut, joten joko toimi tai oli tarpeeton varotoimenpide. Mieluummin kuitenkin otin pilkerin kuin jäin odottamaan menkkojen mahdollista myöhästymistä toimettomana. Eikä apteekissakaan mitään tentattu että olinko käyttänyt ehkäisyä alunperin tjsp.
Oon aina ottanu jälkiehkäisyn jos on tullut mokattua. En tajua niitä vastuuttomia ihmisiä, naisia tai miehiä.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 13:41"]
Oon aina ottanu jälkiehkäisyn jos on tullut mokattua. En tajua niitä vastuuttomia ihmisiä, naisia tai miehiä.
[/quote]Mutta sinun mokailusi ei ole vastuutonta vaan tosi fiksua kunhan otat jäkiehkäisyn?
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 13:26"]Olen käyttänytkin, kun kortsu hajosi. Raskaaksi en tullut, joten joko toimi tai oli tarpeeton varotoimenpide. Mieluummin kuitenkin otin pilkerin kuin jäin odottamaan menkkojen mahdollista myöhästymistä toimettomana. Eikä apteekissakaan mitään tentattu että olinko käyttänyt ehkäisyä alunperin tjsp.
[/quote]
Just näin! Sä hoidit fiksusti tilanteen. Niin pitääkin :)
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 13:41"]Oon aina ottanu jälkiehkäisyn jos on tullut mokattua. En tajua niitä vastuuttomia ihmisiä, naisia tai miehiä.
[/quote]
Jälkiehkäisy laittaa elimistön sekaisin, eikö olisi helpompaa ja halvempaa käyttää kondomia kuin aina ottaa jälkiehkäisy?
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 13:41"]
[/quote]Mutta sinun mokailusi ei ole vastuutonta vaan tosi fiksua kunhan otat jäkiehkäisyn?
[/quote]
On toi fiksumpaa mogailua kun niillä jotka varaa aikaa aborttiin. Niih.
Kyllä oikeasti kannattaisi olla kumi+pillerit aina jos ei oikeasti halua lasta. Ainakin se kumi jos ei nyt hormoneja halua kehoonsa. Mut kaksoisehkäisy jos pettää ni saa kyllä tosi huono tuuri olla. Itse olen huolimaton välillä pilleretteni kanssa, mutta aborttia en tekisi mistään hinnasta. Kyllä se lapsi voi tulla jos on tullakseen. Muutenkin on vakituinen pitkä suhde. Mutta se kumikin kannattaa tarkistaa aina seksin jälkeen. Puhaltaa siihen kortsun suulle vähän ni pieniki ilman pääsy näkyy heti ku puristaa. Tai vaik vettä laittaa ja kattoo vuotaako. Sit jos vuotaa niin jälkiehkäisyä kehiin.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 13:47"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 13:41"] Oon aina ottanu jälkiehkäisyn jos on tullut mokattua. En tajua niitä vastuuttomia ihmisiä, naisia tai miehiä. [/quote]Mutta sinun mokailusi ei ole vastuutonta vaan tosi fiksua kunhan otat jäkiehkäisyn? [/quote] On toi fiksumpaa mogailua kun niillä jotka varaa aikaa aborttiin. Niih.
[/quote]Eipä ole jos vaikka harrastaa seksiä ilman kondomia yhdenillan juttujen kanssa. Kyllä tuollaiselle mokailulle pitää keksiä jokin muu ratkaisu kuin jälkiehkäisy.
Jälkiehkäisyn saa ottaa vain pari kertaa vuodessa suuren hormoninäärän takia. Abortteja voi tehdä useamman vuodessa kun ei niissä ole ylärajaa :) Sen saa aina niin halutessaan. Helppoa!
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 13:54"]
Jälkiehkäisyn saa ottaa vain pari kertaa vuodessa suuren hormoninäärän takia. Abortteja voi tehdä useamman vuodessa kun ei niissä ole ylärajaa :) Sen saa aina niin halutessaan. Helppoa!
[/quote]
Älä viitsi, yläraja tulee vastaan kyllä, terveyden kanssa ei leikitä.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 13:54"]
[/quote]
[/quote]
Ai ei mulle ainakaan oo mitään sanottu. Kyllä sen saa kun haluaa. Nyt on neljä tehty enkä edelleenkään halua lasta, todellakin teen jatkossaki.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 14:02"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 13:54"]
[/quote]
[/quote]
Ai ei mulle ainakaan oo mitään sanottu. Kyllä sen saa kun haluaa. Nyt on neljä tehty enkä edelleenkään halua lasta, todellakin teen jatkossaki.
[/quote]
Sata alapeukkua.
Käytin monta vuotta e-pillereitä. Tulin silti raskaaksi vaikka söin niitä huolellisesti ja käytin viikon kumia jos oli ollut vatsatautia. Pidin lapsen.
Minulle laitettiin kierukka. Se toimi mainiosti vuoden. Kerran se tippui vessakäynnillä pois. Nyt käytän kumia. Ei ne ehkäisyt ole 100% ja olen sitä mieltä että aina jos harrastaa seksiä on mahdollisuus tulla raskaaksi.