Toinen puoli kasvoista "roikkuu"
On mullakin taas ongelmat, mutta olen tässä hiljattain huomannut, että vasen puoli kasvoistani jotenkin "roikkuu". Näyttää siltä, kuin se olisi valahtanut alemmas kun oikea puoli näyttää olevan selvästi ylempänä ja muutenkin on ryhdikkäämmän näköinen. Olen kiinnittänyt tähän seikkaan huomiota viimeisen vuoden aikana, jolloin on tapahtunut mielestäni ihan silminnähtävä ero. Iän myötä tää epäsuhta tietty vielä korostuu :/
Voiko naaman toisen puolen roikkuminen johtua purennasta? Mulla vasemmalla puolella leukaluu naksuu aika pahasti (aina kun syö, yrittää aukaista suuta isommalle) Lisäksi vasemmanpuolen hampaat ovat vinossa, kun taas oikealla puolella suorat hampaat ja ei naksumista. Olen kyllä menossa oikomishoitoon, jolla tuota naksumista yritetään korjata, mutta voikohan tuolla olla vaikutusta tähän mun naaman roikkumiseen?! :D
Kommentit (23)
Kyllä voi johtua purennasta, minullakin on sama. Ennen oli paljon pahempi ja se epäsymmetria näkyi varsinkin valokuvissa vahvana. Sivupurenta ja lonksuva leuka on ollut lapsesta asti, mutta kasvojen epäsymmetria alkoi vahvistua vasta yli 20-vuotiaana. Vähitellenhän ne toisen puolen lihakset vahvistuu ja toisen puolen surkastuu, jos asiaan ei kiinnitä huomiota.
Nykyään teen paljon kasvojumppaa ja kasvojen venyttelyä ja hierontaa, syön tasaisesti molemmilla puolilla, jotta lihakset tasoittuu. Just eilen oli kunnon "treenipäivä" ja nyt on leuan lihakset kipeenä, ihan samalla lailla kun jalkoja polttelee kyykkytreeniä seuraavana päivänä.
Kasvotreenivideoita löytyy youtubesta ja netistä muutenkin. Eti englanniksi kaikkea asymmetrical face juttuja ja sivupurentaan (jos sullakin on) liittyviä juttuja.
Ei tää ikinä kokonaan korjaannu kun mulla on luustossa asti ongelmaa, mutta lihaksia voi treenaa ja mulla näkyy ihan selkeä ero vuoden takaiseen.
Sama! Olen "vasta" 27, aloin huomaamaan jo 24-vuotiaana.. :-(
Ei pahasti, mutta kuitenkin niin että huomaan selkeän eron, mutta tähän on muutama selkeä selitys:
-Nukun aina oikealla kyljelläni, naama makoisasti liiskattuna tyynyyn. Mietin aina aamuisin kun katson turvonnutta, lyttääntynyttä ja vekkistä oikeaa poskeani, että alan kyllä nukkumaan selällä. No, enpä ole vielä 3 vuoden aikana tätä saanut aikaan.. niin kiva on tuo nukkuma-asento.
-Mulla on tosi rumat hampaat oikealta puolelta katsottuna. Olen aina hymyillyt jotenkin vasen painotteisesti ja olen huomannut myös puhuvani niin. Näin ollen vasemman puolen lihakset saa enemmän "liikuntaa". Olen alkanut hiukan jumppaamaan naamaa..
Ja tämä rupsahdus näkyy siis nenän ja posken välisenä "rypyn alkuna" (?), hiukan valahtaneena poskipäänä ja vekkinä leuassa.. kivaa...