Toinen puoli kasvoista "roikkuu"
On mullakin taas ongelmat, mutta olen tässä hiljattain huomannut, että vasen puoli kasvoistani jotenkin "roikkuu". Näyttää siltä, kuin se olisi valahtanut alemmas kun oikea puoli näyttää olevan selvästi ylempänä ja muutenkin on ryhdikkäämmän näköinen. Olen kiinnittänyt tähän seikkaan huomiota viimeisen vuoden aikana, jolloin on tapahtunut mielestäni ihan silminnähtävä ero. Iän myötä tää epäsuhta tietty vielä korostuu :/
Voiko naaman toisen puolen roikkuminen johtua purennasta? Mulla vasemmalla puolella leukaluu naksuu aika pahasti (aina kun syö, yrittää aukaista suuta isommalle) Lisäksi vasemmanpuolen hampaat ovat vinossa, kun taas oikealla puolella suorat hampaat ja ei naksumista. Olen kyllä menossa oikomishoitoon, jolla tuota naksumista yritetään korjata, mutta voikohan tuolla olla vaikutusta tähän mun naaman roikkumiseen?! :D
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 12:39"]
Eihän sulla ole joku halvaus menossa? Pitäiskö mennä ennemmin lääkäriin, kun kysellä täällä av-palstalla??
[/quote]
Ollut jo puoli vuotta? Ehkä tuolla halvauksen etenemistahdilla vielä jokusen viestin kerkeää kirjoittaa.
Joo siis on tää ollut jo ties kuinka kauan, ainakin vuoden ellei yli, eli siis muutos on tapahtunut aika hitaasti ja sillä mietin tuota, kun mun leuan naksuminen on pahentunut tässä vuoden aikana, niin sillä vaan mietin et voiko tuolla olla jotain yhteistä keskenään? :D Ei mulla varmaan mitään halvausta sentään ole.... en ainakaan usko
No lakkasin kyllä lukemasta heti kun luin että toinen puoli roikkuu ja kiirehdin siksi vastaamaan että kääntyy mielummin lääkärin puoleen heti. Ehkä sanavalinta oli hiukan hämäävä. :D mutta joka tapauksessa, lääkäriltä mä sitä syytä silti kysyisin.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 12:43"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 12:39"]
Eihän sulla ole joku halvaus menossa? Pitäiskö mennä ennemmin lääkäriin, kun kysellä täällä av-palstalla??
[/quote]
Ollut jo puoli vuotta? Ehkä tuolla halvauksen etenemistahdilla vielä jokusen viestin kerkeää kirjoittaa.
[/quote]
Ei välttämättä halvaus, mutta saattaa viitata verenkierron häiriöihin, joilla on seuruksensa.
Itse menisin lääkäriin. Itselläni on kaksi läheistä saanut aivoinfarktin.....
Veikkaisin myös että aivoissa ollut jotain pientä, ehkä tukos. Ottaisin kyllä yhteyttä lääkäriin, jos vaikka taipumusta uusiutua niin seuraava halvaus voi olla vakavampi.
Sun naamalle on tapahtunut lauritähkät. Tuohon ei ole muuta parannuskeinoa kuin ruotsinristeily myrskyssä. Kun laiva on vinossa niin naama on suorassa, you know..?!
Aa ok, sori xDD Ei siis silleen roiku vaan jep, ehkä mä kyselen siltä hammaslääkäriltä sit kun meen oikomishoitoon x))
Mulla ihan sama, olen 25 -vuotias ja ihan selkeä ero kasvoissa :( Harmittaa, kun toinen puoli kasvoista selvästi vanhemman näköinen. Ja minulla on pahoja purentaongelmia. Purentakiskot käytössä öisin.
mene sinne lääkäriin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! sulla on voinut olla tukos/pieni infarkti, seuraava voi olla pahempi.
nuorin aivoverenvuotooon kuollut tuntemani ihminen oli 19-vuotias.
Joo 15, mulla on kans just vanhemman näköinen se toinen puoli ja just kun tää on hiljalleen alkanut näkyä selvemmin... Oon kans 25. Aikaisemmin oon vaan kattonu et vasen puoli ei oo ollu se "kuvauksellisempi", mut noitten purentaongelmien myötä näyttää siltä et toi ero vaan korostuu. Et ehkä niillä on yhteys.. Niille ketkä aivoinfarktia epäilleet, niin kasvoissa ei ole niin minkäänlaista tunnottomuutta ollut ikinä, ei pistelyä, ei suupielen roikkumista ei minkäänlaisia oireita viitaten tuohon infarktiin ole ollut. Ja tää muutos on tapahtunut pitkällä aikavälillä ja vasen puoli kasvoista on aiemminkin ollut hieman epäsymmetrisempi. Joten uskon et tää ei oo sitä... Mut käyn tarkistuttamassa kuitenkin :)
http://i.huffpost.com/gen/634768/thumbs/o-BILL-MCELLIGOTT-SUN-DAMAGE-570.jpg?4
Ajatko autolla paljon, vasen puoli on koko ajan aurinkoon päin.
Tässä kuva rekkakuskista ja auringon tekemistä vaurioista kasvoissa.
nukutko enemmän toisella kyljellä?
Hei mulla sama. Se puoli, jonne leuka "kampeaa", on se löysempi puoli.
Mutta vain minä huomaan sen.
Lääkärille, heti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ei siis ei varmastikkaan ole mistään bakteerista kysymys, sillä en mitenkään kipeä ole kyllä ollut ja tunnistaisin varmaan jos jokin olisi pahasti vialla.... Siis kasvoni eivät ole aikaisemminkaan mitenkään ihan symmetriset olleet, mutta mietin vain kun tuo vasemmanpuoleinen purenta on tollainen, että voiko sillä olla vaikutusta tuohon naaman ryhdikkyyteen tai silleen :D
mulla kans purentaongelmia ja nyt 24v ero alkaa olla hyvin näkyvä :( iho roikkuu enemmän toisella puolella kasvoja.. kamalaa >:(
Normaalisti hälytyskelloni voisivat soida avh:n kannalta jos oire olisi tullut nopeasti, puheessa epäselvyyttä yms infarktin oireita. Mutta jos tuo lärvi nyt on puolisen vuotta roikkunut tuskin kyseessä on mikään akuutti kohtaus (ap ei siinä tapauksessa luultavasti edes kovin paljoa täällä kirjoittelisi).
Aa okei, no jos mä sitten lääkärille menen...