Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin vauvalle voi antaa samaa ruokaa kun muulle perheelle?

Vierailija
24.03.2015 |

Tarkoitan siis esimerkiksi kypsennettyä maitoa tai ruokakermaa sisältäviä ruokia? Milloin olette antaneet? Pitääkö oodottaa sinne vuoden ikään saakka...? Vauva on nyt 10 kk ja pari viikkoa päälle.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on saanut jostain 6 kk iästä asti. Kypsennetty kerma tai maito - mitä muuta eroa kuin rasva%?

Vierailija
2/9 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 12:33"]

Ruuan seassa saa antaa kypsennettyjä maitotuotteita 10 kk ikäiselle. Eli heti voit alkaa antamaan samaa ruokaa :)

[/quote]

Suolaa kuitenkin välttäisin edelleen (mä en itse halua syödä suolatonta ruokaa, joten teen vauvalle/taaperolle eri version).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä homma, ehkä uskallan alkaa antamaan samaa ruokaa vauvallekin, suolaa toki vältellen. Piimää tykkkäää juoda ja karkeampi ruoka menee hyvin. Ap

Vierailija
4/9 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ovat kaikki kolme lasta syöneet n. kymmenkuisesta alkaen samaa ruokaa kuin muutkin. Alkuun tietysti maisteltu varovaisemmin sitäkin (maidon vuoksi) ja suolaa on vältelty aika raivokkaasti. Yleensä olen nostanut vauvan annoksen sivuun ennen suolan lisäämistä jne. Neuvolassakin sanoivat, että "normaali" ruoka on ok, kunhan sen suolan kanssa on tosi varovainen.

Vierailija
5/9 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 12:35"]

Ruuan seassa saa antaa kypsennettyjä maitotuotteita 10 kk ikäiselle. Eli heti voit alkaa antamaan samaa ruokaa :)

[/quote]

Kauramaitopurkissa lukee, että ei alle 1-vuotiaille. Eroaako kaurakerma jotenkin, että sitä voi antaa?

Niin ja tuota ennenkin annoin itse välillä jo samoja ruokia, esim. kiusaukseen laitoin vain tavallisen ruokakerman sijaan kaurakermaa. Samalta maistuu :)

[/quote]

Vierailija
6/9 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden iässä

Vierailija
7/9 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/9 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Niin ja tuota ennenkin annoin itse välillä jo samoja ruokia, esim. kiusaukseen laitoin vain tavallisen ruokakerman sijaan kaurakermaa. Samalta maistuu :)

Vierailija
9/9 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenkuiselle aloin antamaan ruokakermaan tehtyjä ruokia. 9,5 kk ikäisestä sai maistella vähän mm. raejuustoa ja viiliä enenevissä määrin, ei oireillut, nyt 11-kuisena en maitotuotteita välttele missään ruuissa. Suolan määrää mietin hieman, esimerkiksi keitoissa tykkään liemikuutiosta ja siitä teen vauvalle oman version johon en laita liemikuutiota. Muuten maustan samalla tavalla.