Hävettää: kakkasin terapeutin käsilaukkuun
Kärsin siis impulssikontrollin häiriöitä aiheuttavasta psykiatrisesta sairaudesta. Olin tänään taas terapiassa, kun kesken istunnon terapeutin oli pakko mennä naapurihuoneeseen. Terapeuttini työskentelee parin muun terpan kanssa yhteisvastaanotolla. Joku hullu potilas alkoi ilmeisesti riehumaan naapurihuoneessa ja terapeuttini lähti selvittämään huutamisen syytä. Terpalta meni usea minuutti siellä ja tulin mustasukkaiseksi. Toinen potilas varasti aikaani. Minulle tuli äkillinen yllyke kostaa ja niinpä tein aamukakat terpan käsilaukkuun, joka oli hänen työtuolissa selkänojalla. Pyyhin nenäliinoihin ja suljin laukun vetketjun. Menin tietysti ihan paniikkiin ja teki mieli huutaa itselle. Hädissäni avasin vielä tuuletusikkunan ja toivoin, ettei hajua huomaisi.
No terppa tuli takaisin pian ja tunti jatkui "normaalisti". En uskaltanut sanoa kakasta mitään, mutta tietysti hän huomaa sen ennemmin tai myöhemmin. Mitä teen? Hävettää aivan järkyttävästi.
Kommentit (32)
Terapeutti on viisaampi ja myy kakan eteenpäin seuraavalle asiakkaalle.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 12:41"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 12:38"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 12:32"] Jos olisin terapeutti ja mulla kävisi työhuoneessani asiakkaita, olisi mulla huoneessa myös lukollinen kapea pukukaappi johon laittaisin takkini ja käsilaukkuni kukkaroineen jne. En todellakaan jättäisi näkyville!!! [/quote] Joo, kapakkaterapeuteilla on. Mun terapeutilla on takki ja laukku ihan siinä huoneessa näyvillä aina. :D [/quote]
[/quote]
Tai sitten terapeutti luottaa siihen, etten häslää niiden kanssa. Aika monilla tosin on kyllä tuollaiset tavarat olleet jossain muualla, nyt kun muistelen.
Kapakketerapeuteilla on yleensä laukku tiukasti kyljessä. :D
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 12:32"]
Jos olisin terapeutti ja mulla kävisi työhuoneessani asiakkaita, olisi mulla huoneessa myös lukollinen kapea pukukaappi johon laittaisin takkini ja käsilaukkuni kukkaroineen jne. En todellakaan jättäisi näkyville!!!
[/quote]
Niin terapeuttini on siis yksityinen. En ole kiinnittänyt aiemmin hänen käsilaukkuunsa huomiota. Voi olla, että se oli tuolin selkänojalla, koska tulimme samalla ovenavauksella sisään ulkoa. Olin aamun 1. asiakas. -ap
Tää piristi päivää. Kunnon naurut. Mistä sait edes päähäs paskoa toisen laukkuun. Ei jumalauta :D Saattaa olla seuraavan kerran terapiassa hieman hiljaista.
En tiedä oliko laukku joku arvokkaampi. Katoin silloin pikaisesti, että lompakko siellä ainakin oli. Tuskin luottokortit ym. kuitenkaan menee kakasta pilalle? -ap
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 13:07"]
En tiedä oliko laukku joku arvokkaampi. Katoin silloin pikaisesti, että lompakko siellä ainakin oli. Tuskin luottokortit ym. kuitenkaan menee kakasta pilalle? -ap
[/quote]
Onko sulla lapsia?ap
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 13:07"]
[/quote]
Käyttäisitkö itse kirjaimellisesti paskaisia kortteja? Kun uusii laukun, lompakon, kortit ja muun tavaran mitä laukussa oli niin kiva korvausvaatimus tulee sinulle.
No nyt kyllä Sietääkin hävetä, hyi hyi!
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 12:36"]
Voi ei. D: Tarvitset selvästi apua intensiivisemmin. Voi sua. :( Voisitko ehkä kirjoittaa terapeutille anteeksipyyntökirjeen? Kerro, miten paljon sua hävettää ja miten pahoillasi olet.
Aika äkkiä ehdit muuten. :D Millainenkohan tilanne se olisi ollut, jos olisit jäänyt kiinni housut kintuissa? Koita nähdä asian humoristinen puoli. Sä taidat olla sairas kuitenkin. Sanon vain sen takia, että tuo ei ollut sun tekemänä ihan sama kuin jos joku ns. terve ihminen olisi kakannut jonkun käsilaukkuun, joten tuo ei kuitenkaan tee sua huonoksi ihmiseksi mun silmissä ainakaan (joskaan en jättäisi sua yksin laukkuni kanssa ikinä, jos tunnettaisiin).
[/quote]
Ketjun järkevin vastaus. Jos kärsii impulssikontrollin häiriöstä, se tarkoittaa jumalauta sitä ettei kykene kontrolloimaan impulssejaan samalla tavalla kuin muut! Haluan sanoa tämän vaikka olisi provo, koska monista vastauksista paistaa ymmärtämättömyys ja ilkeys ja se voi kostautua oikeasti mt-ongelmaisille.
AP, terapeutti, joka työskentelee kaltaistesi asiakkaiden kanssa on varmaan tottunut kaikenlaiseen. Kun pyydät anteeksi, hän todennäköisesti ymmärtää hyvin, vaikkei tapauksesta varmasti kovin riemuissaan ole.
Mustasukkaisuus terapeutista on todella tavallista.
Kuuluu ammatissa eteen tuleviin asioihin terapeutillasi. Saatat kyllä olla viikon mieleenjäävin asiakas. Terapeutillasi on kyllä keinot käsitellä tuota asiaa, tuskin siitä ammattilaiselle isompia traumoja koituu.
Jos omalle kohdalle tuollainen sattuisi, sen kyllä ottaisi jo jonkun ajan päästä ihan hauskana juttuna. Kakkakepposia on harrastaneet (melkein) terveiden kirjoissakin olleet, ainakin muutaman rockmuusikon tiedän, joiden läheisyyteen ei pidä jättää vartioimatonta omaisuutta, tai ruoka-annoksia kesken syömisen.
Mitäs tuosta, oletan että sulla on jonkin sortin 'hullun paperit', joten kuulunee toimenkuvaan. Se pitää kyllä sanoa että ei ole terapeutillakaan helppoa kun saa paskaa kaivaa laukustakin.
Tuli heti mieleen pikkulapsi, joka saattaisi tehdä samalla tavalla mustasukkaisena äidistään. Tämähän tässä varmaan on jotenkin myös takana.
En tiedä yhtään terapeuttia tai muutakaan asiakasvastaanottoa pitävää hoitoalan henkilöä, joka ei laittaisi käsilaukkua lukolliseen kaappiin vastaanottohuoneessaa. Joa ap:n tarina on tosi, niin tuskin tämäkään terapeutti toiste on yhtä huolimaton.
Prykiatrisella osastolla kerran yksi potilas kakkasi huonetoverin yöpöydän laatikkoon, joten onhan tuo teoriassa mahdollista. Ei siihen kyllä taida terapia auttaa ainakaan ilman lääkitystä.
Ja toivoisin, että tämä on provo. Mutta kun ei ole, en ole ikinä nolannut itseäni näin. -ap
Olet sairas. Siis vaikka provosi ei olisi edes totta.
Toivottavasti konsultoi psykiatria ja laittavat sinut laitokseen.
Voi herranjumala, onneksi käyt jo terapiassa..
Onkohan terapeutti löytänyt jo kotiavaimet