Oi ei nyt se alkaa....... rumia joulukortteja
Miksi ihmiset lähettävät rumia joulukortteja? Vihaan tonttuja ja hyvä ystäväni lähetti minulle tonttukortin. Otan sen selkeänä vittuiluna. Ensi vuonna en lähetä hänelle itsetehtyä korttia vaan jonkun ruman kaupan kortin, missä lepattaa joku hautakynttilä ruistähkän kyljessä.
Ei luulisi olevan suuri vaiva valita jotain kivaa korttia. Tai ehkä hän sitten vain pitää minua paskana tyyppinä.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Mahdat olla miellyttävä ihminen. Onneksi asiasi ovat niin hyvin, että suurimman tuskan aiheuttaa tonttukortit jouluna.
En ole itse koskaan lähettänyt kortteja, mutta silti erityisesti vanhempi väki niitä tykkää lähetellä. Olen iloinen jokaisesta enkelistä, tontusta tai punatulkusta.
Sen verran miellyttävä olen, että ensi vuonna saavat rumat kortit nämä jotka tänä vuonna lähettävät rumat minulle.
Hauskaa on, että tyypit olettavat saavansa minulta perinteen mukaan aina paljon vaivannäköä vaatineet persoonalliset ja uniikit kortit ja itse eivät vaivaudu edes valikoimaan kaupasta minun makuuni sopivia kortteja. Ei tule tapahtumaan enää. Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Nehän on nättejä ne ilmaiskortit, taidetta ilman käsiä.
Niitä minä lähettelen, tulee halvaksi. 🤯
Onkohan yksi tai kaksi näistä ollut vuosikymmenten varrella sellaisia joita itse pidän kauniina. Loput kauheita. En muutenkaan arvosta sitä, että lähetetään ilmaiskortteja. Otan sen viestinä siitä, että olen merkityksetön kusipää. Ja saman tasoinen hirvityskortti lähtee bumerangina takaisin seuraavana jouluna ko. lähettäjälle.
Toivoisin, että tämä korttien lähettäminen nousisi uudelleen suosioon. Kiva tapa ja samalla pieni "lahja" niille, joita ei tule nähtyä eikä tavattua edes jouluna. Posti toki voisi alentaa postimaksujen hinnat esim. 0,50 eur / kortin lähetys olisi kohtuullinen taksa.
Tuntuu, että toisille ei tosiaan ole väliä minkälainen kellastunut himmelikortti postiluukusta ropsahtaa ja taas toiset ovat hyvinkin tarkkoja joulukortin ulkoasusta. Ymmärrän täysin. Me olemme erilaisia ja toiset ovat visuaalisempia kuin toiset. Selvää on, että ventovieraalle on vaikeampaa valita mieluista kuvaa kuin sellaiselle, jonka mieltymykset tuntee ja tietää. Jälkimmäisessä tapauksessa "ruman" kortin lähettäminen on minunkin mielestäni selkeästi kettuilua.
Ei ole tullut yhtää todella kaunista korttia vielä tänä vuonna. Keskinkertaisuuksia ja pari tosi rumaa. Huokaus.
Sellaista asiaa ei olekkaan mistä ei voisi loukkaantua ja epäillä vittuilua.
Päätin lähettää yhdelle kuspäälle ensi jouluna kortin jossa on joulutorttu. Ihan vi ttuiluna. Katselin pipariaiheisia kortteja, kun on niin vamppi, että sopisi hänelle. Kaikki ovat aivan liian kauniita ja ihania runoja ja kaikkea. Löytyykö mistään ihan vi ttuiluun tarkoitettuja joulukortteja?
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin tonttukortin lähettänyt "ystäväni" tasan tietää minun olevan esteetikko
Heippa! Olet vahingossa ja ajatuksissasi tehnyt tekstissäsi pikku virheen. Sanan "esteetikko" tilalla piti varmasti olla "vittumainen nillittäjä". No niin, nyt se on korjattu. Hyvää joulua!
Vierailija kirjoitti:
Päätin lähettää yhdelle kuspäälle ensi jouluna kortin jossa on joulutorttu. Ihan vi ttuiluna. Katselin pipariaiheisia kortteja, kun on niin vamppi, että sopisi hänelle. Kaikki ovat aivan liian kauniita ja ihania runoja ja kaikkea. Löytyykö mistään ihan vi ttuiluun tarkoitettuja joulukortteja?
Askartele itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heippa! Olet vahingossa ja ajatuksissasi tehnyt tekstissäsi pikku virheen. Sanan "esteetikko" tilalla piti varmasti olla "vittumainen nillittäjä". No niin, nyt se on korjattu. Hyvää joulua!
En tarvitse sinun hyvän joulun toivotuksiasi.
Kierrätykseenhän ne menee niin mitä väliä. Oisko yks ristipistokortti säästetty kun oli hieno. Ja kortteja on tullu sen 20v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tarvitse sinun hyvän joulun toivotuksiasi.
No siispä toivon sinulle oikein surkeaa ja paskaa joulua, jossa ei ole muuta kuin kurjuutta ja onnettomuutta. Ja nälkääkin lisäksi. Ja että jokainen elämäsi tuleva päivä on vielä huonompi, niin että jopa tämä paska joulu tuntuu jälkeenpäin muistellessa ihanalta ajalta.
Meikäläiselle kelpaa kaikki joulukortit, mutta kyllähän se on tosiasia, että sille, joka ilmaiskortteja lähettelee, menee se halvin ja rumin täältä takaisinkin päin...
N53
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se joulun toivotus ole tärkein?
Tietty näinkin, mutta jos kerran näkee sen vaivan, että ostaa kortteja niin miksi ei voi ostaa saman tien kauniita eikä rumia? Tätä ihmettelen. Eli ihan tietoista kettuilua tämä ruman kortin lähetys on. Tunnemme toisemme liian hyvin, että se menisi sattuman tai vahingon piikkiin. Laskelmoitua piikittelyä.
Niin, sinä olet siis selkeästi maininnut ystävällesi, että inhoat tonttuaiheisia joulukortteja? Niin selkeästi, että mitään tulkinnanvaraa ja epäselvyyttä asiasta ei ole? Jos näin, niin sitten ymmärrän närkästyksesi, muuten en. Monet kun tykkäävät tonttukorteista(kin).
Vaikka olisikin maininnut, niin tuollainen asia voi helposti unohtua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä minä lähettelen, tulee halvaksi. 🤯Onkohan yksi tai kaksi näistä ollut vuosikymmenten varrella sellaisia joita itse pidän kauniina. Loput kauheita. En muutenkaan arvosta sitä, että lähetetään ilmaiskortteja. Otan sen viestinä siitä, että olen merkityksetön kusipää. Ja saman tasoinen hirvityskortti lähtee bumerangina takaisin seuraavana jouluna ko. lähettäjälle.
Nykyään postimerkit ovat niin kalliita, että ei ole ihmekään jos ihmisiä ei huvita ostaa kortteja. Pelkkiin postimerkkeihin menee jo älyttömästi rahaa, vaikka lähettäisi kaikille ilmaiskortit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdat olla miellyttävä ihminen. Onneksi asiasi ovat niin hyvin, että suurimman tuskan aiheuttaa tonttukortit jouluna.
En ole itse koskaan lähettänyt kortteja, mutta silti erityisesti vanhempi väki niitä tykkää lähetellä. Olen iloinen jokaisesta enkelistä, tontusta tai punatulkusta.
Sen verran miellyttävä olen, että ensi vuonna saavat rumat kortit nämä jotka tänä vuonna lähettävät rumat minulle.
Hauskaa on, että tyypit olettavat saavansa minulta perinteen mukaan aina paljon vaivannäköä vaatineet persoonalliset ja uniikit kortit ja itse eivät vaivaudu edes valikoimaan kaupasta minun makuuni sopivia kortteja. Ei tule tapahtumaan enää. Sitä saa mitä tilaa.
Ehkä ne ensi vuonna lähettämäsi kortit ovat vastaanottajien mielestä kauniita.
Oletpa ikävä ystävä. Kaverisi muistaa sinua joulukortilla, niin että halusi maksaa sen lähettämistä, ja valitsi varmaan omasta mielestään kivan ja nätin kortin.
"Hän tietää minun olevan esteetikko".. Älä viitsi. Kaverisi ei varmasti istunut miettimään, että koska tämä tyyppi on *esteetikko*, niin on valittava aivan tietynlainen kortti, ettei hän loukkaannu.
No, esteettikothan ovat monesti pinnallisia ihmisiä, ei yllätä että kortin ulkonäkö on tärkeämpää kuin itse muistaminen.
Niitä minä lähettelen, tulee halvaksi. 🤯