Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oi ei nyt se alkaa....... rumia joulukortteja

Vierailija
15.12.2021 |

Miksi ihmiset lähettävät rumia joulukortteja? Vihaan tonttuja ja hyvä ystäväni lähetti minulle tonttukortin. Otan sen selkeänä vittuiluna. Ensi vuonna en lähetä hänelle itsetehtyä korttia vaan jonkun ruman kaupan kortin, missä lepattaa joku hautakynttilä ruistähkän kyljessä.

Ei luulisi olevan suuri vaiva valita jotain kivaa korttia. Tai ehkä hän sitten vain pitää minua paskana tyyppinä.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdat olla miellyttävä ihminen. Onneksi asiasi ovat niin hyvin, että suurimman tuskan aiheuttaa tonttukortit jouluna.

En ole itse koskaan lähettänyt kortteja, mutta silti erityisesti vanhempi väki niitä tykkää lähetellä. Olen iloinen jokaisesta enkelistä, tontusta tai punatulkusta.

Vierailija
22/69 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei tule kortteja juurikaan. Olen niistä vähistäkin kiitollinen. Outo aloitus.

No sepä se, kortit vähenevät vuosi vuodelta, joten laatu korostuu sitäkin enemmän. Ymmärrän sen, että 40 kortin joukossa on muutama susi, mutta jos kymmenestä kortista puolet on paskoja, niin onhan sen pettymys.

Mutta kumpi on isompi pettymys. - Se ettei saa joulukorttia sellaiselta, jolta ehkä alitajuisesti saattoi odottaa saavansa vai se, että saa omasta mielestään ruman kortin. - Olettaen ja uskoen. että kyse on oikeasti joulukortista, eikä jostain v..t.lu  "kortista", jonka tehtänä on todennäköisesti vain satutttaa ja loukata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei tule kortteja juurikaan. Olen niistä vähistäkin kiitollinen. Outo aloitus.

No sepä se, kortit vähenevät vuosi vuodelta, joten laatu korostuu sitäkin enemmän. Ymmärrän sen, että 40 kortin joukossa on muutama susi, mutta jos kymmenestä kortista puolet on paskoja, niin onhan sen pettymys.

Mutta kumpi on isompi pettymys. - Se ettei saa joulukorttia sellaiselta, jolta ehkä alitajuisesti saattoi odottaa saavansa vai se, että saa omasta mielestään ruman kortin. - Olettaen ja uskoen. että kyse on oikeasti joulukortista, eikä jostain v..t.lu  "kortista", jonka tehtänä on todennäköisesti vain satutttaa ja loukata.

No laittaa sit vaikka persoonattoman viestin naamakirjassa, jos ei osaa kauniimpia kortteja valita. Tai on laittamatta. Aivan sama. Olen mielummin ilman kortteja kuin vastaanotan rumia.

Vierailija
24/69 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdat olla miellyttävä ihminen. Onneksi asiasi ovat niin hyvin, että suurimman tuskan aiheuttaa tonttukortit jouluna.

En ole itse koskaan lähettänyt kortteja, mutta silti erityisesti vanhempi väki niitä tykkää lähetellä. Olen iloinen jokaisesta enkelistä, tontusta tai punatulkusta.

Miksi et lähetä kortteja? On kohteliasta lähettää kortti takaisin, jos joku sellaisen vaivautuu lähettämään sinulle.

Vierailija
25/69 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se joulun toivotus ole tärkein?

Tietty näinkin, mutta jos kerran näkee sen vaivan, että ostaa kortteja niin miksi ei voi ostaa saman tien kauniita eikä rumia? Tätä ihmettelen. Eli ihan tietoista kettuilua tämä ruman kortin lähetys on. Tunnemme toisemme liian hyvin, että se menisi sattuman tai vahingon piikkiin. Laskelmoitua piikittelyä.

Niin, sinä olet siis selkeästi maininnut ystävällesi, että inhoat tonttuaiheisia joulukortteja? Niin selkeästi, että mitään tulkinnanvaraa ja epäselvyyttä asiasta ei ole? Jos näin, niin sitten ymmärrän närkästyksesi, muuten en. Monet kun tykkäävät tonttukorteista(kin).

Naisille ei yleensä tarvitse vääntää kaikkea rautalangasta. Varsinkaan, jos ollaan oltu kavereita - tai ystäviä - yli 40 vuotta. Miehet tietty ovat sitten asia erikseen.

Vierailija
26/69 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:ta. Valitsen aina kauniita, tunnelmallisia kortteja, ja ärsyynnyn niistä halvan oloisista värioksennuksista, joissa on usein kissa, koira tai tonttuja.

Vierailija
27/69 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähettääkö joku vielä niitä takavuosien pahvisia kortteja postissa?

Viime vuonna niitä lähetettiin Suomessa 18 miljoonaa. Että joo, kyllä joku vielä lähettää niitä.

Vierailija
28/69 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et lähetä kortteja? On kohteliasta lähettää kortti takaisin, jos joku sellaisen vaivautuu lähettämään sinulle.

Mulle ei ole siitä oikein koskaan muodostunut tapaa. Olen kolmekymppinen nyt. Soitan kyllä joka joulukuu ainakin isovanhemmat läpi ja parit ulkomaalaiset ystävät. En minäkään montaa saa ja usein ne lähetetään äidilleni, osoitettuna niin äidilleni kuin veljelleni ja minulle.

Vierailija
29/69 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei ole siitä oikein koskaan muodostunut tapaa. Olen kolmekymppinen nyt. Soitan kyllä joka joulukuu ainakin isovanhemmat läpi ja parit ulkomaalaiset ystävät. En minäkään montaa saa ja usein ne lähetetään äidilleni, osoitettuna niin äidilleni kuin veljelleni ja minulle.

Mä en introverttina jaksais soitella kenellekään - ahdistaa ajatuskin - ja korona on antanut kivan tekosyyn jättää vierailutkin olemattomiin. Siksi kortit ovat kiva tapa kun ei tarvitse kommunikoida kasvotusten tai "äänetysten".

Vierailija
30/69 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se joulun toivotus ole tärkein?

Kusipäälle ei ole.

Vierailija
31/69 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähettääkö joku vielä niitä takavuosien pahvisia kortteja postissa?

Viime vuonna niitä lähetettiin Suomessa 18 miljoonaa. Että joo, kyllä joku vielä lähettää niitä.

Ihanaa saada oikeita joukukortteja. Kuva ei ole olennainen, vaan muistaminen. En arvota kortteja minkään vaivannäön asteen tms mukaan,

Vierailija
32/69 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No laittaa sit vaikka persoonattoman viestin naamakirjassa, jos ei osaa kauniimpia kortteja valita. Tai on laittamatta. Aivan sama. Olen mielummin ilman kortteja kuin vastaanotan rumia.

Tjaa. Olen varmaan itse vajavaisen ja huonomn omaava kun en muista itse koskaan saaneeni joulukorttia, joka aiheuttaisi tuon tapaisen tunnereaktion... Enkä kyllä myönnä lähettäneeni. Kuluvana vuonna lähetin 30 joulukorttia joskus olen lähettänyt enempikin.

Myönnän kyllä, että tapana lähettää ylipäätään joulukortteja on, ainakin osittain itsekäs. Se on niitä harvoja tapoja, jolloin vuoden aikana yritämn edes kerran muistaa heitä ihmisiä, joihin olen ihan liian vähän ennättänyt pitää yhteyttä.   

Vierailija
33/69 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh ja ilm. myös kirjoitustaidoton kun piti kirjoittamani. että Tjaa. Olen varmaan itse vajavaisen ja huonon maun omaava kun en muista itse koskaan saaneeni joulukorttia, joka aiheuttaisi tuon tapaisen (syvän inhon) tunnereaktion...

Vierailija
34/69 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle saa tulla kaikki kortit, paitsi aikuisten itse askartelemat tai taidekurssilla maalatut. Tulee olo, että oli 0,5 euron kortti liian kallis mulle annettavaksi. Kaupan kortit ovat aina kauniimpia kuin paskartelut.

Vierailija
35/69 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten määritetään ruma kortti?

Edesmennyt mummini tykkäsi etenkin niistä iloisista tonttukorteista ja piti aivan hirveänä niitä kynttiläkortteja, koska niistä tuli mieleen vain hautajaiset.

Ystäväni mielestä taas juuri ne kynttiläkortit ovat kaikista tyylikkäimmät.

Minä taas tykkään niistä korteista missä on eläimiä. Otan kissoistani aina vuosittain jouluisen kuvan ja teetän siitä kortin. Niitä sitten lähetän kaikille. Vauvakorteista en taas itse välitä yhtään.

Vierailija
36/69 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveetä. Joulu pilalla.

Vierailija
37/69 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveetä. Joulu pilalla.

No ei sentään. Mutta voisi silti jokainen vaivautua vähän enemmän eikä ostaa niitä rumia kortteja. Jätetään ne tontut, kynttilät ja viljantähkät kauppoihin.

Vierailija
38/69 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei lähetä mulle koskaan korttia.. Kelpaisi rumakin kortti. Ajatus on tärkein!!

Vierailija
39/69 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei lähetä mulle koskaan korttia.. Kelpaisi rumakin kortti. Ajatus on tärkein!!

Sen ruman kortin taustalla nimenomaan on ajatusta. Ja ei hyvällä tavalla.

Vierailija
40/69 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin onko se sitten nämä joilla on 1500 fb-kaveria ja lähettävät 150 joulukorttia, jotka eivät jaksa enää erotella edes muutamia vähän tärkeämpiä tyyppejä joukosta vaan lataavat kaikille randomilla jonkun pahvilätkän vaan pinkasta. Itse kyllä erottelisin lähimmät ystävät ja parhaat kaverit erikseen "massasta".