Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oi ei nyt se alkaa....... rumia joulukortteja

Vierailija
15.12.2021 |

Miksi ihmiset lähettävät rumia joulukortteja? Vihaan tonttuja ja hyvä ystäväni lähetti minulle tonttukortin. Otan sen selkeänä vittuiluna. Ensi vuonna en lähetä hänelle itsetehtyä korttia vaan jonkun ruman kaupan kortin, missä lepattaa joku hautakynttilä ruistähkän kyljessä.

Ei luulisi olevan suuri vaiva valita jotain kivaa korttia. Tai ehkä hän sitten vain pitää minua paskana tyyppinä.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Turhauttaa kun itse näkee vaivaa korttien eteen ja sitten aina tulee näitä helpoimman kautta revittyjä rumia kortteja takaisin. Kas kun ei jotain pelastusarmeijan ilmaiskortteja. Monta vuotta olen itsekin jaksanut uskoa parempaan, vaan nyt luovutan. Ensi vuonna lähtee rumiluskortit kaikille, jotka lähettävät rumat kortit minulle.

Vierailija
2/69 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettääkö joku vielä niitä takavuosien pahvisia kortteja postissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Turhauttaa kun itse näkee vaivaa korttien eteen ja sitten aina tulee näitä helpoimman kautta revittyjä rumia kortteja takaisin. Kas kun ei jotain pelastusarmeijan ilmaiskortteja. Monta vuotta olen itsekin jaksanut uskoa parempaan, vaan nyt luovutan. Ensi vuonna lähtee rumiluskortit kaikille, jotka lähettävät rumat kortit minulle.

Sama täällä. Tämäkin tonttukortin lähettänyt "ystäväni" tasan tietää minun olevan esteetikko ja tietää tyylini minkälaisista kuvista tykkään ja mistä en. Tämä oli selkeästi tietoinen valinta lähettää mitäänsanomaton ruma tusinakortti, vaikka samalla hinnalla saa kauniimpiakin. Surullinen olo, mutta minkäs teet.

Vierailija
4/69 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvä lämmin hellä on mieli jokaisen

Oi jospa ihmisellä ois joulu ainainen.

Vierailija
5/69 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähettääkö joku vielä niitä takavuosien pahvisia kortteja postissa?

Todellakin lähettää. MInulle se on ainoa jouluperinne, mitä edelleen vaalin joulukuusen koristelun lisäksi. En osta edes lahjoja. Kortit ovat tapa muistaa ystäviä ja läheisiä.

Vierailija
6/69 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se joulun toivotus ole tärkein?

Vierailija
7/69 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse kortit. Sukulaiset ovat aina kiitelleet ja kehuneet iloisina.

Vierailija
8/69 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue aloituksesi huolella. Onko olemassa pienintäkään mahdollisuutta, että sä tosiaan olisit ihan pikkuisen paska tyyppi? Niinku josain asiois?

Vierailija
9/69 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä sittenkin askartelen ystävälleni kortin, jonka paraatipuolta koristaa jonkun viinapullon etiketti. Ystävä on viinaan menevä ja on tainnut laittaa joulukorttirahatkin kaikesta päätellen juominkeihin. AP

Vierailija
10/69 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tule kortteja juurikaan. Olen niistä vähistäkin kiitollinen. Outo aloitus.

Vierailija
11/69 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue aloituksesi huolella. Onko olemassa pienintäkään mahdollisuutta, että sä tosiaan olisit ihan pikkuisen paska tyyppi? Niinku josain asiois?

Sori mutta nyt vituttaa niin paljon, että en saa mitään kaunista tekstiä aikaiseksi.

Vierailija
12/69 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää, että ap:n kaltaisilla on niin paljon ystäviä, että on varaa nillittää joulukorteista.

Vierailija
13/69 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietty näinkin, mutta jos kerran näkee sen vaivan, että ostaa kortteja niin miksi ei voi ostaa saman tien kauniita eikä rumia? Tätä ihmettelen. Eli ihan tietoista kettuilua tämä ruman kortin lähetys on. Tunnemme toisemme liian hyvin, että se menisi sattuman tai vahingon piikkiin. Laskelmoitua piikittelyä.

Vierailija
14/69 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetän joko itsetehtyjä tai kaupan kortteja, ajattelen aina kenelle sopisi kortti.

Aiemmin lähetin 30 korttia ja nykyää 20, kuolleita on jopa seitsemän ja uusia on kaksi,

Kortti on aina kiva saada ja on kiva lähettääkin.

Vierailija
15/69 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse iloitsen jokaisesta saamastani Joulukortista. - Itse lähetin 30 kpl. Tuskin tulen itse saamaan kuin kolmasosan tuosta määrästä mutta lähes joka vuosi olen aina onnistunut saamaan kortin, joltain sellaiselta, jolle en ole itse huomannut lähettää. Lähetin myös Joulupaketteja.

Mutta toisin kuin joulukorttien lähettämistä, niin joulupakettien lähettämisen mielekkyyttä olen alkanut pohtimaan, että olisiko kohta edullsiempaa lähteä viemään paketeista, ainakin osa kuin lähettää, kun lähetyskulut ovat korkeammat kuin pakettien sisältö. 

Vierailija
16/69 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei tule kortteja juurikaan. Olen niistä vähistäkin kiitollinen. Outo aloitus.

No sepä se, kortit vähenevät vuosi vuodelta, joten laatu korostuu sitäkin enemmän. Ymmärrän sen, että 40 kortin joukossa on muutama susi, mutta jos kymmenestä kortista puolet on paskoja, niin onhan sen pettymys.

Vierailija
17/69 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hurskaat toivotukset vesittyvät, jos visuaalinen viesti on vittuileva.

Vierailija
18/69 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi on kateellinen, koska luulee, että sinun kaunis joulusi on täydellinen ja hän itse viettää ylensyöneenä ja turvonneena viinanhuuruisen joulun. Yrittää siksi rumalla kortilla vittuilla.

Vierailija
19/69 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä edelleen peräänkuulutan sitä, että kaupoista pitäisi ratsata rumat kortit helvettiin. Ei saisi kukaan ostettua niitä eikä lähetettyä. Ongelma ratkaistu. Tälle joululle tietty liian myöhäistä.

Vierailija
20/69 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietty näinkin, mutta jos kerran näkee sen vaivan, että ostaa kortteja niin miksi ei voi ostaa saman tien kauniita eikä rumia? Tätä ihmettelen. Eli ihan tietoista kettuilua tämä ruman kortin lähetys on. Tunnemme toisemme liian hyvin, että se menisi sattuman tai vahingon piikkiin. Laskelmoitua piikittelyä.

Niin, sinä olet siis selkeästi maininnut ystävällesi, että inhoat tonttuaiheisia joulukortteja? Niin selkeästi, että mitään tulkinnanvaraa ja epäselvyyttä asiasta ei ole? Jos näin, niin sitten ymmärrän närkästyksesi, muuten en. Monet kun tykkäävät tonttukorteista(kin).