Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen lapsi vihaa minua. :(

Vierailija
24.03.2015 |

Olen seurustellut uuden miehen kanssa 7kk, hänellä on aikaisemmasta liitosta lapsi, 8 vuotias tyttö. Tyttö asuu isänsä kanssa, koska hänen äitinsä ja miehen vaimo kuoli 3 vuotta sitten syöpään.

Nyt meidän suhteemme on edennyt siihen pisteeseen, että olen alkanut tutustua myös tyttöön. Olemme nyt n. kuukauden ajan viettäneet aikaa yhdessä kolmestaan, käyneet kaupungilla, hoplopissa, leikkipuistoissa, olleet heidän kotona, puuhailtu yhdessä ihan normaaleja asioita. Olen ollut 2 yötäkin heidän kotonaan, niin, että tyttö on kotona. Olen myös koettanut tehdä tytön kanssa asioita joista tyttö pitää, ollaan leivottu yhdestä, laitettu hiuksia, leikitty poneilla, barbeilla, pelattu ym. 

Ongelmana vaan on se, että tyttö tuntuu vihaavan minua, tai ainakaan hän ei pidä minusta. Hän kyllä osallistuu yhteisiin tekemisiin, mutta on hyvin lyhyt sanainen minulle, usein jopa poistuu paikalta jos jää minun kanssani kahden. Kun taas olemme tekemässä jotain kolmestaan, on hän täysin kiinni isässään. Joskus jopa sanoo, että voisinko minä lähteä pois. 

Olemme keskustelleet asiasta miehen kanssa ja hän sanoo, että tyttö kyllä sopeutuu, hän on äidin kuoleman jälkeen antanut tytölle kaiken haluamansa ja tyttö on ollut ainoa joka on saanut hänen huomionsa. Tilanne on kuulemma tytölle uusi ja minun pitäisi antaa hänelle aikaa sopeutua tähän. Varmasti asia ainakin osittain on noin, mutta entä jos tyttö oikeasti vihaa minua, entä jos hän ei vain pidä minusta, silloin tuhlaan vain aikaani mieheen, jota en voi saada. 

Välitän miehestä todella paljon, meillä on ihania hetkiä kahdestaan ja tuntuu pahalta lopettaa tämä juttu, mutta tuntuu myös todella pahalta mennä miehen kotiin kun tietää, että sinne ei ole tervetullut. :( 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustavista sanoistanne. Aika on ilmeisesti nyt se avain sana, täytyy olla kärsivällinen ja antaa tytölle tilaa ja aikaa sopeutua. Ymmärrän kyllä, että tämä on iso muutos tytön elämässä, hän on kokenut järkyttävän menetyksen ja nyt hänen elämäänsä on tulossa uusi aikuinen, joka vie hänen isänsä huomiota. Kunpa osaisin jotenkin sanoa tytölle, että hän tulee aina olemaan se ykkönen isänsä maailmassa, niin, että hän myös sen uskoisi. 

Tuntuu vain niin kurjalta tämä koko tilanne, kun on rakastunut, mutta ei saakaan näyttää avoimesti tunteitaan vaan täytyy hyssytellä itseään ja ehkä jopa ottaa välimatkaakin? Se on kurjaa. ap

Vierailija
2/9 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna tytölle aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ihanalta tyttöä kohtaan! Huomioit hänet ja teette kolmistaan lapselle sopivia ja kivoja asioita. 

Mies on oikeassa. Tyttö on menettänyt äitinsä ja saanut sen jälkeen isänsä jakamattoman huomion. Nyt sinä olet tietyllä tapaa uhka tytölle. 

Malttia, malttia. Voit sanoa tytölle että tykkäät hänestä ja hänen isästään tosi paljon, mutta isälle tyttö on aina se ykkönen ja rakkain eikä se miksikään muutu vaikka sinä olet paikalla. 

Vierailija
4/9 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausi on tosi lyhyt aika. Tottakai lapsi reagoi negatiivisesti. Sä olet viemässä hänen äitinsä paikan ja hänen isältään aikaa ja huomiota.

Vierailija
5/9 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausi on tosiaan todella lyhyt aika, ja siihen nähden te olette mielestäni touhunneet liikaakin yhdessä. Lapsi tosiaan pelkää, että viet äitinsä ja jopa oman paikkansa isältään. Malttia, harventakaa tapaamisia.

Vierailija
6/9 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tilanne. Astut tytön reviirille, viet hänen isänsä ja ainoan vanhempansa huomion. Ymmärrettävää, ettei hän pidä sinusta. Toisaalta sama tilanne on edessä miehen seuraavallakin tyttöystävällä. Kohtuutonta olisi vaatia miestä olemaan yksin kunnes tyttö on täysi-ikäinen. Kannattaa antaa ajan kulua. Parasta olisi, jos isä tekisi kivoja asioita kaksistaan tytön kanssa, ei sinua niihin tarvita. Tyttö varmaan tykkäisi tästä. Sinä sitten voit viettää aikaa miehen kanssa kaksistaan kun tyttö on jossain muualla kylässä. Ja voit olla heidän kotonaan. Älä tyrkytä seuraasi tytölle.

Vierailija
7/9 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voihan se olla niinkin, että menetyksen pelossa lapsi ei uskalla kiintyä. Aikaa ja malttia.

Vierailija
8/9 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat tosi ihanalta mahdolliselta äitipuolelta, anna tytölle aikaa ja etene rauhassa.

Vierailija
9/9 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske miehen laittaa lapsensa ruotuun.