Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

millä perusteella sossusta saa rahaa?

Vierailija
24.03.2015 |

Kun muutin kotoa, olin köyhä opiskelija, eikä minulla ei ollut edes mikroa. Sossusta ei siihen avustusta saanut, koska se ei ole välttämätön, jos on hella. Enää en ole sossussa asioinut, mutta tiedän heidän vakioasiakkaitaan. Sieltä saadaan rahaa urheiluvaatteisiin, maksetaan lääkkeet ja laulutunnit. Meni läpi sossuun ja Kelaan, että pariskunta on vain kaksi kaverusta, jotka asuvat yhdessä ja näin ollen saavat enemmän rahaa. Tuntuu kovin epäreilulta.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille pitää maksaa jotain jos ei muuten pärjää. Perusosaa kuitenkin voidaan alentaa 20-40%, jos tilanne on "itse aiheutettu" ja tässä eri työntekijöiden tulkinnat eroavat paljonkin.

Vierailija
22/29 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 11:52"]

Kerranhan oli lehdessä juttua jostain miehestä joka huutokauppasi tai myi netissä saamaansa sossun maksusitoumusta huonekaluihin. Tästä heräsi iso haloo ja aiheestakin. Ensinnäkin siitähän kävi ilmi että henkilö ei ollut edes välttämättömien hankintojen tarpeessa kun kerran sitä maksusitoumusta kauppasi eikä varmaan oltu tarkistettu edes mitenkään kuinka tarpeessa on. Kyllä pistää vihaksi kun itsellä kaikki huonekalut hajoaa käsiin mutta en ole uskaltanut edes pyytää harkinnanvaraista kun olen kuullut että ei sitä kuitenkaan huonekaluihin saa...

[/quote]

Eiköhän se huonekalujen tarpeessa olisi ollutkin, halusi vain ilmeisesti mieluummin rahana että saisi ostaa viinaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on, että siitä virkailijasta se harkinnanvarainen on kiinni. Esimerkiksi yksi kaverini sai noin 450e maksusitoomuksen huonekaluihin ja sisustamiseen ja itse en saanut mitään vaikka pyysin. Luulen myös, että on paremmat mahdollisuudet saada harkinnanvaraista jos käy henkilökohtaisesti sossussa neuvottelemassa.

Me ei olla saatu kovin paljoa ylimääräistä mutta takuuvuokrat ja muuttokustannukset sossu on onneksi maksanut. Pari vuotta sitten sain myös uudet silmälasit. Talvikenkiin, mikroon ja pesukoneeseen olen pyytänyt rahaa mutta en ole saanut, on sitten pitänyt säästää.

Vierailija
24/29 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:han oli opiskelija. Kai hän tietää, että opintolaina maksetaan sossussa opiskelijan tuloksi, vaikkei sitä nostaisi? Tämän vuoksi opintotukea saavan opiskelijan on lähes mahdotonta saada sossusta mitään, vaan hankinnat tulee rahoittaa työnteolla tai lainalla.

Vierailija
25/29 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain just 300€ ja laitoin jo 50€ viinaan
-IISAK SONNI

Vierailija
26/29 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 11:47"]Perusosan verran saa tai pitäisi saada kaikki ilman mitään selittelyjä tai nyyhkytarinoita koska perusosan määrät ovat kaikille samat ja ne lasketaan saman kaavan mukaan. (esim. yksinasuvalle aikuiselle n. 480, yksinhuoltajalle 530, lapselle 250-350 riippuen lapsen iästä ja lastenlukumäärästä perheessä jne.
[/quote]

EI EI ja vielä kerran. Tuo perusosa EI jää käteen vaan se lasketaan MENOIHIN mukaan. Kaikki tulot miinus hyväksyttävät menot = toimeentulotuki. Joskus voi olla vain parikymppiä, joskus jopa satasia. Ja Kelan yms tuet on oltava haettuna (tai hakemus sisällä) ENNEN kuin
tt-tukea myönnetään, ja se tuki voidaan periä takautuvista kelan tuista esim. as.tuesta...

Vierailija
27/29 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut Keravalla asuessa rahaa huonekaluihin ja tarvikkeisiin. Näihin oon saanut.

Sitte muutin Vantaalle, ja olen täällä ollessa hakenut avustusta vaatteisiin ym. Kaikki päätökset kokoaika kielteisiä. En tiedä vaikuttaako iso kaupunki, täällä enemmän hakemuksia ja köyhiä.

Vierailija
28/29 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, koska jotkut (en viittaa tällä tiettyyn ihnisryhmään) tuntuu saavan sieltä lähes mitä tahansa harkinnanvaraisena toimeentulotukena. Kun on ryypätty rahat niin itketään että ei ole kaapissa ruokaa niin saadaan lisää rahaa. Joku toinen ei taas saa rahaa silmälaseihin vaikka oikeasti olisi tarve.

Vierailija
29/29 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi eronnut kehui saaneensa kalusteisiin melkein 1000€. Harkinnanvaraista. Ite en oo ikinä saanut euroakaan.ei edes pesukoneeseen vaikka asuttiin talossa jossa ei ole pesulaa.