Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaisiko suomalaisia köyhiä ruokakupongit jenkkityyliin?

Vierailija
11.10.2025 |

Kupongit lompsaan ja Lidliin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkkilässä on muutenkin eri tyyli,  meillä kerätään veroja mihin ne nyt tungetaan.

Ihan liikaa siivellä eläjiä!

Eiköhän tämä kerjääminen jo riitä ja jokainen hoitaa omat asiansa,  kuten Amerikassa. 

Vierailija
2/13 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehdottanut tätä aiemmin, mutta vielä kerran: Rakennetaan iso kerrostalo köyhille. Siis todella iso. Siellä jokainen osallistuisi ylläpitoon kykyjensä mukaan esim. jotkut vastaisivat soppatykistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydentävänä tukena esimerkiksi seurakunnasn diakoniatyöntekijän antama lahjakortti päivittäistavarakauppaan auttaa varmati.  Mutta sitä, että euroissa maksettavat tulonsiirrot korvattaisiin nykyistä enemmän erilaisin kuponkeja jakamalla, määrättyihin/ rajattuihin paikkoihin en kannata.

Kyllä vähävaraisemmallekin kuuluu oikeus itse valita ja päättää  itse mihin rahansa käyttää tai on käyttämättä. Ja luonnollisesti myös vastuu siitä, että osaa käyttää rahansa "oikein" ,mitä se sitten itse kenellekin merkitsee, 

Uskovainen mies 

Vierailija
4/13 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä noita kuponki tarjouksia. Jotkut maksavat noita kuponkeja käyttävien ruoat ja tavarat omissa kauppalaskuissa. Kaupat eivät noista hyödy ja luultavasti se näkyy kaupan työntekijäiden palkoissakin. Työmäärä kasvaa moninkertaiseksi noiden innokkaimpien kupongeilla hamstraajien takia.

Vierailija
5/13 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö tiedä, että Suomessa on jo sellaisia? Sen nimi on vaan maksusitoumus tai ostokortti.

Vierailija
6/13 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on katsonut amerikkalaisia kuponkiohjelmia televisiosta, niin huomaa että niillä kupongeilla ei saa mitään kunnon ruokaa "ilmaiseksi". Isot ostokset tyyliin 500 dollaria jollain 3,20 dollarilla käteistä sisältää aina ainoastaan erilaisia pesuaineita, sokerijuomia, keksipaketteja, säilykkeitä, yms. joita on hamstrattu sadoittain jonnekin autotalliin tai kellariin odottamaan maailman loppua ja viimeistä eräpäivää.

Vierailija
7/13 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paluu johonkin 90-luvulle. 

Vierailija
8/13 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täydentävänä tukena esimerkiksi seurakunnasn diakoniatyöntekijän antama lahjakortti päivittäistavarakauppaan auttaa varmati.  Mutta sitä, että euroissa maksettavat tulonsiirrot korvattaisiin nykyistä enemmän erilaisin kuponkeja jakamalla, määrättyihin/ rajattuihin paikkoihin en kannata.

Kyllä vähävaraisemmallekin kuuluu oikeus itse valita ja päättää  itse mihin rahansa käyttää tai on käyttämättä. Ja luonnollisesti myös vastuu siitä, että osaa käyttää rahansa "oikein" ,mitä se sitten itse kenellekin merkitsee, 

Uskovainen mies 

Niin omat rahansa, mutta rahan antajan pitäisi voida vaikuttaa asiaan. Siksi kupongit hyvä juttu.

9/13 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jenkkilässä on muutenkin eri tyyli,  meillä kerätään veroja mihin ne nyt tungetaan.

Eiköhän tämä kerjääminen jo riitä ja jokainen hoitaa omat asiansa,  kuten Amerikassa. 

No onko antaa tietoja mistä sais OIKEASTI niitä töitä sitten? Ja luulisi sinun työssäkäyvänä osaavan laskeakin. Työpaikkoja on jotain vajaa 30 000 ja työttömiä jotain 200 000-300 000. Laskepa siitä senkin höImö npc 

Vierailija
10/13 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ei oikein taida ymmärtää mitä verorahoilla saa ja tehdään. Talomme edessä asfaltoitiin lyhyt korttelin pituinen pätkä ja tehtiin jalkakäytävä. Budjetti oli 130 000€. Tämä meni kyllä aloituksesta ohi, mutta keskustelu kääntyi veroihin. 

Vierailija
11/13 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se ruokakuponki systeemi toimii jenkeissä?

Vierailija
12/13 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Argentiinaan menee jenkkien rahat ja miljardöörien taskuihin. 

Vierailija
13/13 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskovainen mies 

Niin omat rahansa, mutta rahan antajan pitäisi voida vaikuttaa asiaan. Siksi kupongit hyvä juttu.

Miten erotat käsitteet:  antaa ja myöntää rahaa tosielle vs konrtrolloida ja valvoa toisen rahan käyttöä? 

Uskovainen mies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi