olen sosiaalipummi
Olen sosiaalipummi. Tällä hetkellä elän työmarkkina, asumis ja sosiaalituilla. Peruskoulun jälkeen olen oikestaan vain lusmuillut kotona vaikka ammattikoulua hetken kävinkin. Silloinkin tosin lintsasin varmaan puolet tunneista. En tiedä miksi olen päätynyt yhteiskunnan elätiksi. Olen varmaan aika mukavuudenhalunen joten ehkäpä siitä syystä. Työ ja opiskelu ei minua kiinnosta ja tuskin tulen tekemään ikinä töitä. Ei ole mitään alaa mikä minua kiinnostaisi jota haluaisin tehdä työkseen. Enkä nää järkeä tehdä työtä vain siksi koska joidenkin mielestä "pitää" käydä töissä. Miksi tuhlaisin elämän tekemällä työtä josta en pidä? Yhteiskunnan tuilla saa tarpeeksi korkean elintason joten en siitäkään syystä nää järkeä mennä töihin. Yhteiskunnan tuilla elää ihan mukavaa ja onnelista elämää. Monet ihmiset halveksivat minua mutta ei voisi vähempää kiinnostaa mitä muut ajattelevat minusta.
Kommentit (106)
Älkää ruokkiko trollia. Jokainen joka on oikeasti ollut yhtään pitempään työttömänä ja tekemättä mitään tietää miten turhauttavaa se on.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 12:37"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 12:28"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 12:24"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 12:19"]
Huvittavaa lukea joidenkin kommentteja siitä, että halutaan ottaa kaikki tuet pois. Samalla voitais lakkauttaa verorahoilla kustannettava julkinen terveydenhuolto. Miksi minun pitäisi maksaa siitä, että joku on paskalla elämäntavallaan hankinnut itselleen keuhkosyövän tai saannut nuhan riisumalla kaikki vaatteet liian aikaisin keväällä?
[/quote]
Voi olla, että julkista terveydenhuoltoakin vielä joudutaan karsimaan, mutta viime kädessä kyse tulee olemaan poliittisista valinnoista. Siitä mihin vähenevät resurssit suunnataan. Mitä arvelet, tullaanko preferoimaan sohvallaan makoilevaa ap:n kaltaista elämäntapasossupummia vai terveydenhuollon resurssointia? Ei ole vaikea arvata mistä veitsi leikkaa ensin.
[/quote]
Valitettavasti työttömien määrä kasvaa tätä vauhtia niin suureksi, että kohta voit olla sinäkin leipäjonossa mukana. :)
[/quote]
Ai senkö varaan nyt lasket? Miksi minusta tulisi työtön? Aika epätodennäköiseltä vaikuttaa, en ole eläissäni ollut kuin kuukauden työvoimatoimiston asiakkaana. Siitäkin on kohta 20 vuotta aikaa.
Työttömyys hoituu siirtolaisuudella, kunhan pudotamme sosiaaliturvan tason riittävän alas. Meillä on juuri niin paljon työttömyyttä kuin mitä työttömyysturvalla olemme valmiita kustantamaan. Se nyt vain on fakta, miedän oma historiammekin osoittaa sen. Pitkäaikainen massatyöttömyys syntyi vasta kun työttömyysturva nousi sille tasolle, että se mahdollistui. Sitä ennen huono työttömyysturva pakotti ottamaan vastaan mitä vaan töitä tai ajoi siirtolaisuuteen ja onnen etsimiseen ulkomailta.
Sen uskon meillä olevan jälleen edessä. Sinäkin lienet samaa mieltä, koska katsot työttömien määrän olevan kasvussa niin suureksi että minäkin joudun vastoin kaikkia odotuksia leipäjonoon.
[/quote]
No kerro se päättäjille. Tännehän päinvastoin otetaan kokoajan lisää mamuja. Eli trendi näyttäisi olevan sen siirtolaisuuden haaliminen tänne Suomeen, ei suinkaan pois täältä. Eikä viimeisten tietojeni mukaan sitä maahanmuuttoa olla millään tavalla rajoittamassa tulevaisuudessakaan, ehkä päinvastoin jopa lisäämässä.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 12:39"]
Älkää ruokkiko trollia. Jokainen joka on oikeasti ollut yhtään pitempään työttömänä ja tekemättä mitään tietää miten turhauttavaa se on.
[/quote]
Kuule, voin sanoa, että on olemassa niitä, jotka eivät todellakaan halua töitä ja löytävät sisältöä elämään. Youtubessa löytyy tällaisia työttömiä vlogaajia.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 12:34"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 12:30"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 12:24"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 12:19"]
Huvittavaa lukea joidenkin kommentteja siitä, että halutaan ottaa kaikki tuet pois. Samalla voitais lakkauttaa verorahoilla kustannettava julkinen terveydenhuolto. Miksi minun pitäisi maksaa siitä, että joku on paskalla elämäntavallaan hankinnut itselleen keuhkosyövän tai saannut nuhan riisumalla kaikki vaatteet liian aikaisin keväällä?
[/quote]
Niimpä otetaan sitten samantien kokonaan kaikki verotus pois ja kaikki palvelut. Sehän se olisi paras, sitten ei tarvitsisi maksaa mitään kuluja.
[/quote]
Tarkoitatko, että ap:n kaltaisen elämäntapapummin elämäntavan mahdollistaminen on samalla viivalla julkisen terveydenhuollon, peruskoulun tai tieverkon kanssa? Jos niin uskot, sinulla on ikävä yllätys edessäsi...
[/quote]
Tarkoitan että kun niitä työpaikkoja ei ole, niin miksi helvetissä syyllistätte ihmisiä jotka syntyvät yhteiskuntaan missä ei ole työtä tarjota. Rajoittakaa syntyvyys tasolle ettei ole yhtään ihmistä enemmän kuin mitä työpaikkoja, niin sitten on kaikille töitä. Lisäksi sitä työttömien varantoa tarvitaan sielä varalla, jos työpaikkoja vapautuu ja siitä maksatte sen varallapitokulun. Tosin tällä hetkellä varanto on liian suuri, koska maahanmuutto/syntyvyys on kasvattanut väestöä yli tarpeen. Se ettei yhteiskunta toimi ei ole kansalaisen vika, vaan päättäjien.
[/quote]
Työpaikkoja on nytkin auki kymmeniä tuhansia ja noihin paikkoihin työllistyy koko ajan koulutettuja ihmisiä, mutta ap:n kaltainen nolla ei osaa tehdä mitään rahanarvoista. Ei se ole yhteiskunnan, vaan laiskan ja tyhmän ap:n vika. Pummailu on ainoa asia mitä ap osaa.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 11:15"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 10:17"]Viimeistään eläkkeessä se kostautuu! [/quote] Ai kuinka? Kansaneläkettä maksetaan siinä missä nyt toimeentulotukea. Ei elämäntaso laske. Ja eläkkeellä voi muuttaa halpaan maahan niin rahat riittää hyvään elämään.
[/quote]
Et voi, sillä vain yksityisen sektorin TYÖeläkkeitä maksetaan ulkomaille.