Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

olen sosiaalipummi

Vierailija
24.03.2015 |

Olen sosiaalipummi. Tällä hetkellä elän työmarkkina, asumis ja sosiaalituilla. Peruskoulun jälkeen olen oikestaan vain lusmuillut kotona vaikka ammattikoulua hetken kävinkin. Silloinkin tosin lintsasin varmaan puolet tunneista. En tiedä miksi olen päätynyt yhteiskunnan elätiksi. Olen varmaan aika mukavuudenhalunen joten ehkäpä siitä syystä. Työ ja opiskelu ei minua kiinnosta ja tuskin tulen tekemään ikinä töitä. Ei ole mitään alaa mikä minua kiinnostaisi jota haluaisin tehdä työkseen. Enkä nää järkeä tehdä työtä vain siksi koska joidenkin mielestä "pitää" käydä töissä. Miksi tuhlaisin elämän tekemällä työtä josta en pidä? Yhteiskunnan tuilla saa tarpeeksi korkean elintason joten en siitäkään syystä nää järkeä mennä töihin. Yhteiskunnan tuilla elää ihan mukavaa ja onnelista elämää. Monet ihmiset halveksivat minua mutta ei voisi vähempää kiinnostaa mitä muut ajattelevat minusta.

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 13:16"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 13:03"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 12:57"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 12:50"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 12:45"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 12:34"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 12:30"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 12:24"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 12:19"]

Huvittavaa lukea joidenkin kommentteja siitä, että halutaan ottaa kaikki tuet pois. Samalla voitais lakkauttaa verorahoilla kustannettava julkinen terveydenhuolto. Miksi minun pitäisi maksaa siitä, että joku on paskalla elämäntavallaan hankinnut itselleen keuhkosyövän tai saannut nuhan riisumalla kaikki vaatteet liian aikaisin keväällä?

[/quote]

Niimpä otetaan sitten samantien kokonaan kaikki verotus pois ja kaikki palvelut. Sehän se olisi paras, sitten ei tarvitsisi maksaa mitään kuluja.

[/quote]

Tarkoitatko, että ap:n kaltaisen elämäntapapummin elämäntavan mahdollistaminen on samalla viivalla julkisen terveydenhuollon, peruskoulun tai tieverkon kanssa? Jos niin uskot, sinulla on ikävä yllätys edessäsi...

[/quote]

Tarkoitan että kun niitä työpaikkoja ei ole, niin miksi helvetissä syyllistätte ihmisiä jotka syntyvät yhteiskuntaan missä ei ole työtä tarjota. Rajoittakaa syntyvyys tasolle ettei ole yhtään ihmistä enemmän kuin mitä työpaikkoja, niin sitten on kaikille töitä. Lisäksi sitä työttömien varantoa tarvitaan sielä varalla, jos työpaikkoja vapautuu ja siitä maksatte sen varallapitokulun. Tosin tällä hetkellä varanto on liian suuri, koska maahanmuutto/syntyvyys on kasvattanut väestöä yli tarpeen. Se ettei yhteiskunta toimi ei ole kansalaisen vika, vaan päättäjien.

[/quote]

No nyt on massatyöttömyys äidin syytä, kun synnytti liikaa lapsia. Meillähän syntyvyys on väestön uusintamisrajan alapuolella ja on ollut pitkään.

Meillä on juuri niin paljon työttömyyttä kuin mitä olemme työttömyyskorvausten muodossa valmiita kustantamaan. Itsekin olet näemmä sitä mieltä, että ylläpidämme liian suurta työttömien varantoa, joten voisimme hyvin leikata varannon ylläpitokuluista ja varanto kaikkoaa. Nykyään tuotanto ei enää toimi suurten varastojen pohjalta, vaan tuotanto on niin joustavaa että se tapahtuu tilauksesta. Siksi emme tarvitse mitään työllisyysvarantoakaan. Jos tuotanto lisääntyy, voidaan sille hetkelle ottaa työvoimaa lisää siirtolaisista.

Työttömyys hoituu siirtolaisuudella, ei siitä tarvitse työtöntä mitenkään syyllistää. Siirtolaisuus on maamme historiallisessa kokemuksessa aivan normaalia. Itse uskon, että pidemmällä tähtäimellä meistä tulee taas työvoimaa vievä maa. Valmistaudu katsomaan tulevaisuuttasi ulkomailta, kun meiltä muilta loppuu kyky ja halu maksaa sinun pitämisestä työvoimavarannossa.

[/quote]

Siirtolaisuus on vaan historiassa toiminut paremmin, koska työvoimaa on aiemmin tarvittu enemmän. Kuitenkin nykyään globaali työvoiman tarve vähentynyt ja vähenee kokoajan koneellistumisen ja tekniikan taholta ja siksi nuo 100vuotta vanhat ratkaisut eivät enää toimi, vaan tarvitaan uusia ratkaisuja. Kyllähän niitä orjia lähdettiin ihan hakemalla hakemaan aiemmin, nykyään lähinnä haluttaisiin päästä eroon maahanmuuttajista joita tulee.

[/quote]

Maailmantalous kasvaa kaiken aikaa ja koulutetusta työvoimasta on huutava pula kasvavissa kehitysmaissa. Esimerkiksi Perun kaltaisissa kehittyvissä talouksissa puuttuu nimenomaan koulutettu työvoima, koska heidän kehno koulutusjärjestelmänsä ei ole sellaista pystynyt riittävissä määrin itse tuottamaan.

Nyt on koulutetun työvoima kulta-aika meneillään ja siirtolaisuus on ratkaisu meidän massatyöttömyyteemme. Sinä et sitä halua myöntää, koska et halua lähteä täältä ja toivot että jotenkin kummassa voitaisiin vielä jatkaa kotimaisen massatyöttömyyden rahoittamista. Ei se tule onnistumaan. Meillä on juuri niin paljon massatyöttömyyttä kuin mitä olemme työttömyyskorvauksella valmiita rahoittamaan. Se rahoittamisvalmius on kuitenkin loppumassa ja sitä myötä siirtolaisuus tulee taas kasvamaan. Mitään uutta ratkaisua ei ole eikä sellaista tarvita.

[/quote]

"Työttömyys oli 8,1 %" Perussa, eli lähes samaa tasoa kuin Suomessa. Suomessa juuri ylitti 10% , perussa on vaan väestöä huomattavasti enemmän, joten työttömiäkin on jo alunperin enemmän kuin Suomessa. Samahan se tosin sinulle on, kunhan voi lakaista ongelman jonkun muun ongelmaksi. "Siirretään vaan johonkin muualla, samapa se mulle mihin ja toimiiko, eipähän ole sitten enää minun ongelma." :)

Lisäksi en osaa Espanjaa, joten aika paha olisi totuttautua maan tavoille.

[/quote]

Se, että maassa on työttömyyttä ei kerro kenelle siellä on kysyntää. Sinun pitää ymmärtää mitä tilastot eivät kerro.

Perun (ja monen muun kehitysmaan) talous on sellaisessa kehitysvaiheessa, että koulutettua työvoimaa tarvitaan. Siellä ei ole sitä riittävästi, koska kehno koululaitos ei sellaista ole omasta takaa kyennyt talouden nykytarpeisiin riittävästi tuottamaan.

Se, että sinä et osaa espanjaa ei ole minun ongelmani eikä mikään peruste sille että jatkaisin suomalaisen massatyöttömyyden rahoittamista. Siinähän opettelet elämisesi vaatimia taitoja, kuten espanjan kieltä, tai kärvistelet pakkasessa leipäjonossa rahattomana. Viron malli tulee meillekin. Sopeudu siihen ja kehitä itsellesi elatuksesi vaatimaa osaamispääomaa. Minun kukkarostani et kovin pitkään pysty enää elatustasi saamaan. Minä pidän mieluummin yllä maanteitä ja koululaitosta, kuin mahdollistan elämäntapatyöttömän loisimisen.

[/quote]

Aivan, "eipä ole minun ongelma, kunhan saadaan johonkin muualla lakaistua se ongelma, omapahan asiansa miten pärjäävät muualla." :D Mahtava tapa hoitaa asioita, miksei samantien vaikka kaatopaikkoja alettais kippaamaan Venäjän rajan puolelle, eihän se ole meidän ongelma enää sitten kun ne roskat on sielä muiden maan puolella.

Vierailija
22/106 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä huutelijat jotka kehottaa menemään töihin niin eivät kovin fiksuja ole. Esimerksi minua ei edes kukaan palkkaisi töihin enkä kyllä töihin haluakkaan mennä että ei sen puoleen. :D Pointti kuitenki se että ei sinne töihin niin vaan mennä koulutetullekkaan sakille ei riitä töitä niin miten muka kouluttautumaton minneen pääsisi.

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ihan kiva sluibailla läpi elämän :D Itse en osaisi :) Mutta käyhän se noinkin.

Vierailija
24/106 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 07:19"]Varmaan ihan kiva sluibailla läpi elämän :D Itse en osaisi :) Mutta käyhän se noinkin.
[/quote]
Joo tehkööt töitä ne jotka haluaa töitä tehdä.

Vierailija
25/106 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 07:24"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 07:19"]Varmaan ihan kiva sluibailla läpi elämän :D Itse en osaisi :) Mutta käyhän se noinkin.
[/quote]
Joo tehkööt töitä ne jotka haluaa töitä tehdä.
[/quote]

Aivan. Rupee kyllä tää työntekokin aika turhaa olemaan. Palkka minimitasoa ja veroihin menee niin saatanasti. Vuokrat älyttömän korkeella. Ruokakin maksaa nykyään aika maltaita...jne..

Vierailija
26/106 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuilla eläminen ei vaan onnistu lopun ikää. Ne laittaa sut työkkärikursseille, pakottaa sut johonki paskaan hommaan tai hakeen koulutukseen. Eli nauti niin kauan ku voit.

Toisaalta joudut kohtaamaan halveksuntaa ja sua pidetään kakkosluokan kansalaisena. Että kyllä se jossain vaiheessa alkaa sunki itsetuntos mureneen. Sitte onki jo kova kiire töihin.

Vierailija
27/106 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tie alkoholismiin avattu

Vierailija
28/106 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 07:28"]Se tuilla eläminen ei vaan onnistu lopun ikää. Ne laittaa sut työkkärikursseille, pakottaa sut johonki paskaan hommaan tai hakeen koulutukseen. Eli nauti niin kauan ku voit.

Toisaalta joudut kohtaamaan halveksuntaa ja sua pidetään kakkosluokan kansalaisena. Että kyllä se jossain vaiheessa alkaa sunki itsetuntos mureneen. Sitte onki jo kova kiire töihin.
[/quote]
Koulutukseen pakottivat työkkärista hakemaan kun olle 25v mutta hain kouluun minne en varmana pääse. :DD Kuntouttavassa työtoiminnassa olen ollut mutta ei ole paha kun ei siellä tarvi käydä kun kerran viikossa 4 tuntia. Ja aina voi saitsua hakea vaikka masennuksella.

Vierailija
29/106 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 07:32"]Tie alkoholismiin avattu
[/quote]
Olen jo melkeimpä alkoholisti. Mutta en sentää mikään rappio alkoholisti.

Vierailija
30/106 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kuinka onnistut, olin itse hetken työttömänä ja koko ajan sai juosta haastatteluissa. Oli oikeasti melkein rankempaa kuin työssäkäynti!

Vierailija
31/106 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa eipä oo mun tarvinnu missään haastatteluissa käydä. Työkkärissä joskus harvoin joudun käymään.

Vierailija
32/106 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene pummi TÖIHIN!

Vierailija
33/106 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 07:15"]

En tiedä miksi olen päätynyt yhteiskunnan elätiksi. Olen varmaan aika mukavuudenhalunen joten ehkäpä siitä syystä. Työ ja opiskelu ei minua kiinnosta ja tuskin tulen tekemään ikinä töitä.

[/quote]

Mistä olet saanut noin vahvan luottamuksen, että yhteiskunnalla tulee olemaan varaa ja tahtoa elättää sinut läpi elämäsi?

Vierailija
34/106 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 08:20"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 07:15"]

En tiedä miksi olen päätynyt yhteiskunnan elätiksi. Olen varmaan aika mukavuudenhalunen joten ehkäpä siitä syystä. Työ ja opiskelu ei minua kiinnosta ja tuskin tulen tekemään ikinä töitä.

[/quote]

Mistä olet saanut noin vahvan luottamuksen, että yhteiskunnalla tulee olemaan varaa ja tahtoa elättää sinut läpi elämäsi?
[/quote]
No ainakin nyt elättää ja en jaksa kelata päivää pidemmälle asioita koska aivan turhaa. Ja uskon että sosiaaliturvaa ei tulla poistamaan mikäli halutaan säilyttää yhteiskuntarauha.

Vierailija
35/106 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 08:23"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 08:20"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 07:15"] En tiedä miksi olen päätynyt yhteiskunnan elätiksi. Olen varmaan aika mukavuudenhalunen joten ehkäpä siitä syystä. Työ ja opiskelu ei minua kiinnosta ja tuskin tulen tekemään ikinä töitä. [/quote] Mistä olet saanut noin vahvan luottamuksen, että yhteiskunnalla tulee olemaan varaa ja tahtoa elättää sinut läpi elämäsi? [/quote] No ainakin nyt elättää ja en jaksa kelata päivää pidemmälle asioita koska aivan turhaa. Ja uskon että sosiaaliturvaa ei tulla poistamaan mikäli halutaan säilyttää yhteiskuntarauha.

[/quote]

Niitä on maailmalla vaikka kuinka huru mykke maita, joissa ei ole meikäläisen kaltaista sosiaaliturvaa ja niissä on kuitenkin yhteiskuntarauha säilynyt. Ei tarvitse Viroa kauemmas katsoa. Sielläkö muka yheiskunta kuohuu? Eikö juuri nyt kannattaisi kelata päivää pidemmälle, kun alkaa näyttämään siltä että nykymenon jatkumiseen ei Suomella ole varaa. Etkö ollenkaan lue talousuutisia ja mieti mitä ne tarkoittavat sinun kannaltasi?

Vierailija
36/106 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 08:56"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 08:23"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 08:20"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 07:15"] En tiedä miksi olen päätynyt yhteiskunnan elätiksi. Olen varmaan aika mukavuudenhalunen joten ehkäpä siitä syystä. Työ ja opiskelu ei minua kiinnosta ja tuskin tulen tekemään ikinä töitä. [/quote] Mistä olet saanut noin vahvan luottamuksen, että yhteiskunnalla tulee olemaan varaa ja tahtoa elättää sinut läpi elämäsi? [/quote] No ainakin nyt elättää ja en jaksa kelata päivää pidemmälle asioita koska aivan turhaa. Ja uskon että sosiaaliturvaa ei tulla poistamaan mikäli halutaan säilyttää yhteiskuntarauha.

[/quote]

Niitä on maailmalla vaikka kuinka huru mykke maita, joissa ei ole meikäläisen kaltaista sosiaaliturvaa ja niissä on kuitenkin yhteiskuntarauha säilynyt. Ei tarvitse Viroa kauemmas katsoa. Sielläkö muka yheiskunta kuohuu? Eikö juuri nyt kannattaisi kelata päivää pidemmälle, kun alkaa näyttämään siltä että nykymenon jatkumiseen ei Suomella ole varaa. Etkö ollenkaan lue talousuutisia ja mieti mitä ne tarkoittavat sinun kannaltasi?
[/quote]
Rikkaat veropakalaiseliitit kuriin niin on suomella varaa säilyttää sosiaaliturva.

Vierailija
37/106 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 09:01"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 08:56"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 08:23"] [quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 08:20"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 07:15"] En tiedä miksi olen päätynyt yhteiskunnan elätiksi. Olen varmaan aika mukavuudenhalunen joten ehkäpä siitä syystä. Työ ja opiskelu ei minua kiinnosta ja tuskin tulen tekemään ikinä töitä. [/quote] Mistä olet saanut noin vahvan luottamuksen, että yhteiskunnalla tulee olemaan varaa ja tahtoa elättää sinut läpi elämäsi? [/quote] No ainakin nyt elättää ja en jaksa kelata päivää pidemmälle asioita koska aivan turhaa. Ja uskon että sosiaaliturvaa ei tulla poistamaan mikäli halutaan säilyttää yhteiskuntarauha. [/quote] Niitä on maailmalla vaikka kuinka huru mykke maita, joissa ei ole meikäläisen kaltaista sosiaaliturvaa ja niissä on kuitenkin yhteiskuntarauha säilynyt. Ei tarvitse Viroa kauemmas katsoa. Sielläkö muka yheiskunta kuohuu? Eikö juuri nyt kannattaisi kelata päivää pidemmälle, kun alkaa näyttämään siltä että nykymenon jatkumiseen ei Suomella ole varaa. Etkö ollenkaan lue talousuutisia ja mieti mitä ne tarkoittavat sinun kannaltasi? [/quote] Rikkaat veropakalaiseliitit kuriin niin on suomella varaa säilyttää sosiaaliturva.

[/quote]

Kuinka paljon rahaa kuvittelet heiltä saavan ja kuinka paljon tarvitaan?

Vierailija
38/106 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 08:56"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 08:23"] [quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 08:20"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 07:15"] En tiedä miksi olen päätynyt yhteiskunnan elätiksi. Olen varmaan aika mukavuudenhalunen joten ehkäpä siitä syystä. Työ ja opiskelu ei minua kiinnosta ja tuskin tulen tekemään ikinä töitä. [/quote] Mistä olet saanut noin vahvan luottamuksen, että yhteiskunnalla tulee olemaan varaa ja tahtoa elättää sinut läpi elämäsi? [/quote] No ainakin nyt elättää ja en jaksa kelata päivää pidemmälle asioita koska aivan turhaa. Ja uskon että sosiaaliturvaa ei tulla poistamaan mikäli halutaan säilyttää yhteiskuntarauha. [/quote] Niitä on maailmalla vaikka kuinka huru mykke maita, joissa ei ole meikäläisen kaltaista sosiaaliturvaa ja niissä on kuitenkin yhteiskuntarauha säilynyt. Ei tarvitse Viroa kauemmas katsoa. Sielläkö muka yheiskunta kuohuu? Eikö juuri nyt kannattaisi kelata päivää pidemmälle, kun alkaa näyttämään siltä että nykymenon jatkumiseen ei Suomella ole varaa. Etkö ollenkaan lue talousuutisia ja mieti mitä ne tarkoittavat sinun kannaltasi? [/quote] Rikkaat veropakalaiseliitit kuriin niin on suomella varaa säilyttää sosiaaliturva.

[/quote]

Jos he todella ovat veropakolaisia, niin miten ajattelit pistää heidät kuriin? Ei Suomen viranomaisten toimivalta ulotu ulkomaille. Turha uho nyt pois ja mene töihin siitä. 

Vierailija
39/106 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks tulevilla vaalikausilla näitä tukija leikataan reilusti ja saamista vaikeutetaan. Mua vituttaa noi sluibat ja niitlä pitiäis poistaa tuet kokonaan. Ei huvita mennä duuniin, ku ei huvita, mut lekuriin mennään, kun ollaan kipeitä. Tai hammaslääkäriin. Vitun molopääapinat!

Vierailija
40/106 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 09:20"]

[/quote]

Kuinka paljon rahaa kuvittelet heiltä saavan ja kuinka paljon tarvitaan?

[/quote]

Kuinka paljon kuvittelet rahaa saadaan, jos AP menisi töihin verrattaen siihen mitä tarvitaan?