Asutko kaupungissa vai maaseudulla.
Asutko kaupungissa vai maaseudulla.?
Missä sinun mielestäsi olisi parempi asua? Pitäisikö minun muuttaa kaupungista maaseudulle?
Kommentit (68)
Jos ajattelee mieshenkilönä, että vaikka on perhe niin kaupunki parempi. Jos tulee avioero tai vaimo kuolisi niin uutta akkaa ei maaseudulta löydä. Kaikki yli 30-vuotiaat naiset maalla ovat varattuja ja maalle ei saisi kaupunkilaisnaista muuttamaan. Tai sitten pitää olla tosi hulppea kartano ja rahaa pitäis olla kuin roskaa.
Vierailija kirjoitti:
maaseutu nousuun! kyläkaupat takas!
Meillä viimeisessä kyläkaupassa oli max viisi kanta asiakasta, itseni mukaan lukien. Tuli loppuunmyynti niin ruuhkaa pukkasi kun oli sekatavavara kauppa, m.sahan osista alkaen. Myyjä tuumasi " jos teistä puoletkin olisi kerran viikossa käynyt niin ei olisi tätä loppuunmyyntiä". Osa porukasta otti ja lähti samantien.
Keitä ne juoruilijat on? Minkä ikäisiä? Sukua "uhrille" vai tuntemattomia?
Asun lähikaupunkiin liitetyn entisen kunnan kirkonkylällä. Määritelläänkö se maaeuduksi vai kaupungiksi?
Asun Helsingin keskustassa ja pois en tämän maan sisällä muuttaisi. Jos jonnekin pitäisi muuttaa niin sitten ulkomaille. Mieskin on muilta mailta. Täällä on mulle kaikki. Työmatka on 500m, hyvä elintaso, harrastusmahdollisuudet ja palvelut. Ratikka lähtee oven edestä ja woltti tuo illallisen kotiin tarvittaessa.
Helsingissä on kaupunginosa Arabia
Vierailija kirjoitti:
Tuntematonta, mutta vanhaa porukkaa, itse asiassa kovin vanhaa, noin 70-vuotiaita keskimäärin.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on kaupunginosa Arabia
Kun katsoo, miten maailma kehittyy, tätä hurjaa menoa - ei ihme.
Kaupungissa, luojan kiitos. Pienehkö sellainen, mutta suomalaisittain ison kaupungin naapurissa. Silmävamman takia ajo-oikeus otettiin pois, joten olen enemmän kuin iloinen niin vieressä olevasta ruokakaupasta kuin Fölin bussipysäkistäkin. Omassa kaupungissanikin kun on ihan riittämiin maaseutua, missä ei ilman omaa autoa oikeastaan pärjäisi mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Asun Helsingin keskustassa ja pois en tämän maan sisällä muuttaisi. Jos jonnekin pitäisi muuttaa niin sitten ulkomaille. Mieskin on muilta mailta. Täällä on mulle kaikki. Työmatka on 500m, hyvä elintaso, harrastusmahdollisuudet ja palvelut. Ratikka lähtee oven edestä ja woltti tuo illallisen kotiin tarvittaessa.
Kauhea liikennemelu Helsingissä.
Asun kaupungissa, mutta tämä on maaseutua. Keskustaan on 50 km.
Asuin vuosikymmeniä kaupungissa, sinne en tunne enää mitään vetoa.
Palvelut haetaan kaupungista, jos niitä tarvitaan. Olen erittäin tyytyväinen.
Paljon maristaan juoruilijoista maaseulla. On heitä kaupungeissa vähintään sama määrä. Mitä väliä? Kyllä maailmaan juoruja mahtuu.
Eikä minun elämässäni ole yhtään mitää, mistä ei saisi puhua.
Maalla elämä on erilaista. Ei sovi kaupunkilaiselle. Ja päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole väliä missä sitä asuu, jos siellä viihtyy. Pääasia, että viihtyy.
Vierailija kirjoitti:
Asun lähikaupunkiin liitetyn entisen kunnan kirkonkylällä. Määritelläänkö se maaeuduksi vai kaupungiksi?
Riippuu onko kaupunki kasvava vai muuttotappioaluetta. Jos on kasvava niin kaupunkiin liitettyä kironkylää voidaan pitää kaupunkiin kuuluvana kaupunginosana, jos on muuttotappioaluetta niin on maaseutua ja pelkkä kylä. Myös millaiset palvelut siellä on ratkaisee. Jos on vain kirkko ja peruskoulu eikä juuri muuta niin se on kylä. jos siellä on Prisma-tavaratalo niin voi pitää jo kaupunkina.
Liikenteen melu keskustassa on kauheaa.
Vierailija kirjoitti:
maaseutu nousuun! kyläkaupat takas!
Mene sinne maaseudulle, perusta se kyläkauppa, ja tule kahden vuoden kuluttua palstalle kertomaan, miten pärjäilet.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä naapureita.
Mun appivanhemmat asuvat maalla ja juoruavat kaikista naapureista Olen tuntenut heidät yli30 vuotta ja josilloin 50-vuotiaina juorusivat minkä kerkesivät.
He juoruilevat muiden kyläläisten tavoista ja tottumuksista, alkoholinkäytöstä, poliittisista näkemysistä, seksielämästä, autolla ajamisesta, kuntoiluharrastuksista tai kuntoilemattomuudesta. Se on ollut yksi syy miksi en ole halunnut muuttaa maalle tai ainakaan samalle paikkakunnalle.
He vertailevat kaikkia naapureita ja pistävät paremmuusjärjestykseen eri ominaisuuksien ja tapojen perusteella. He ovat tosin itse nokkimisjärjestyksen alapäässä koska ovat nini köyhiä tai teeskentelevät köyhiä.
En halua kaupunkiin koska siellä olisin 100% riippuvainen naisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä naapureita.
Mun appivanhemmat asuvat maalla ja juoruavat kaikista naapureista Olen tuntenut heidät yli30 vuotta ja josilloin 50-vuotiaina juorusivat minkä kerkesivät.
He juoruilevat muiden kyläläisten tavoista ja tottumuksista, alkoholinkäytöstä, poliittisista näkemysistä, seksielämästä, autolla ajamisesta, kuntoiluharrastuksista tai kuntoilemattomuudesta. Se on ollut yksi syy miksi en ole halunnut muuttaa maalle tai ainakaan samalle paikkakunnalle.
He vertailevat kaikkia naapureita ja pistävät paremmuusjärjestykseen eri ominaisuuksien ja tapojen perusteella. He ovat tosin itse nokkimisjärjestyksen alapäässä koska ovat nini köyhiä tai teeskentelevät köyhiä.
Hirvittävää
On mahdollista asua maalla mutta ihan kaupungissa. Asun neljä kilsaa kaupungin torilta, ihan maaseutumaista on. Tosin kerrostalossa asun silti. Mielestäni oikein hyvä ratkaisu.
Erilaisten kuntaliitosten jälkeen moni kaupunki on levinnut maaseudulle mutta oikeana kaupunkina voi pitää isompaa tajamaa jossa on kaikki tarvittavat palvelut ja työpaikkoja ja mieluiten jotain historiallista rakennuskantaa.