Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asutko kaupungissa vai maaseudulla.

Vierailija
15.12.2021 |

Asutko kaupungissa vai maaseudulla.?
Missä sinun mielestäsi olisi parempi asua? Pitäisikö minun muuttaa kaupungista maaseudulle?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy kaupungissa.

Vierailija
2/68 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysy kaupungissa.

Perustele mielipiteesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysy kaupungissa.

Perustele mielipiteesi.

No, se riippuu siitä, mistä pidät. Palvelut ja sen kaltaiset asiat.

Vierailija
4/68 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu

Vierailija
5/68 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin maaseudulle, luonnon keskelle. Mutta sitten kaikki muu, asunto, työ, ystävät...

Vierailija
6/68 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun lähiössä.

Vierailija
7/68 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseutualueilla ei ole palveluja. Jos sillä tavalla tulee toimeen, niin mikä ettei.

Vierailija
8/68 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysy kaupungissa.

Perustele mielipiteesi.

Asun maalla 15 min päästä palveluista ja sen kaltaisista asioista. Toki alle kilometrin päässä on kauppa, pankki, apteekki, baari, pakettiautomaatti, matkahuollon ja postin palvelupiste, hieroja, kampaaja ja leipomo, josta saa lounasta. Baarista saa pitsaa ja grillituotteita.

Vierailija
9/68 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut maalla viimeiset 21 vuotta. Olen syntynyt Helsingissä 60-luvulla, kaupunkiin ei ole ikävä.

Vierailija
10/68 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maaseutualueilla ei ole palveluja. Jos sillä tavalla tulee toimeen, niin mikä ettei.

Minkä tyyppisiä palveluja sinä käytät?

Vierailija
11/68 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kaupungissa, mutta maisema näyttää maaseudulta, lähinaapurikin on päätoiminen viljelijä.

Best of both worlds.

Vierailija
12/68 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysy kaupungissa.

Perustele mielipiteesi.

Asun maalla 15 min päästä * palveluista ja sen kaltaisista asioista. Toki alle kilometrin päässä on kauppa, pankki, apteekki, baari, pakettiautomaatti, matkahuollon ja postin palvelupiste, hieroja, kampaaja ja leipomo, josta saa lounasta. Baarista saa pitsaa ja grillituotteita.

*kaupungin palveluista.

Vierailija
13/68 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hassua, että kaupungissa on niin paljon ihmisiä, ja silti ollaan täysin yksin. Ketään ei kiinnosta. Toisaalta se on hyvä asia. Maaseudulla taas on niitä juorujen levittäjiä. Kaikki tietävät, mitä toinen tekee. Se on aika ärsyttävää, eikö olekin?

Vierailija
14/68 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun miljoonakaupungissa ulkomailla, molemmilla on puolensa. Tämän hetkiseen elämäntilanteeseeni tämä sopii paremmin, koska kaikki palvelut ja työmahdollisuudet ovat lähellä ja minulla ei ole autoa. Jossain vaiheessa haluan kuitenkin muuttaa lähemmäksi luontoa, mutta silti pysyä suhteellisen lähellä suurkaupunkia. Toinen ratkaisu tulevaisuudessa voisi olla kaksi kotia, toinen kaupungin keskustassa ja sitten isompi talo jossain meren rannalla luonnon läheisyydessä.

Vierailija
15/68 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että. En osaa päättää kumpaan asettuisin. Kuljen bussilla edestakaisin.

Vierailija
16/68 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun taajama-alueella. Jopa täällä juoruilijat tietävät elämästäsi enemmän kuin sinä itse. Haluan pysyä erossa näistä ihmisistä. Onko todella pakko muuttaa asuinpaikkaa jonkin juoru-akan  takia?

Vierailija
17/68 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun maalla, alle 2000:n asukkaan kylässä. Onhan tossa "keskustassa" parin kilsan päässä kauppa, apteekki, kirjasto, baari ja ravintola, kebulakin löytyy, bensa-asema, hyvinvointikeskus, postin ja matkahuollon palvelut, postin automaatti, kierrätyspiste... Kaksi "isompaa" kaupunkia 20km päässä jonne huristelee kesäisin 15 minuutissa, talvella menee se 20-25min, riippuen kelistä. Kaksi vielä isompaa kaupunkia (tai siis sanotaan paremman shoppailuvalikoiman kaupunkia) 40km päässä. Mukavahan tässä, rauhallista on.

Vierailija
18/68 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Elän normaalia elämää. En edes seurustele. Mutta minua ärsyttää silti tämä takaselja puhuminen.. Miksi ollaan niin kiinnostuneita muiden ihmisten elämästä, vaikka minun elämässäni ei ole mitään erityistä, ei mitään mielenkiintoista. Ehkä se johtuu siitä, etten halua olla yksi niistä juoruilijoista, en halua kuulua siihen juoru-kerhoon. Se on ainoa ero. Että ärsyttää.

Vierailija
19/68 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä viihdyn lähiössä, voisin harkita myös jotain isomman kaupungin läheisyydessä olevaa vireää kylää tai taajamaa. Tärkeintä on, että on harrastusmahdollisuuksia (ladut, lenkkimaastoa muutakin kuin pimeä kapea soratien laita, ehkä joku jumppatunti tai kuntosali) ja edes pieni kauppa sekä päiväkoti ja koulu (ainakin alaluokat) kävelyetäisyydellä, ei pitkää kapeaa pimeää tietä ja ainakin kerran tunnissa bussiyhteys kaupunkiin. Eli ei olisi täysin autoriippuvainen. Jos ei olisi lapsia, voisi luopua tuosta koulusta ja päiväkodista toki.

Vierailija
20/68 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä aika hurjaa, että joutuu muuttamaan toiseen paikkaan jonkun alhaisen juoru-akan takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän