Ulosotto ei anna maksuvapaata:(
Oon kaksi vuotta maksanut joka ikinen kuukausi yli 1000e ulosottoon. 5500e bruttopalkasta saan pitää n. 2300e. Velka lyhenee kyllä vauhdilla mutta oisin halunnut edes kerran saada rahani kokonaan itselle. Tuntuu niin turhalta käydä töissä.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
huoli kirjoitti:
Moi, saako vellallinen itse päättää milloin apaakuukaudet on?
Mun ulosottomies kenkkuilee asiasta ja ei ilmoita ja nyt kun viimein sain kiinni, hän päätti että saan vasta syksyllä maksuvapaan kuukauden. Jää kesölomareissu tekemättä tytön kanssa.
Ainakin minä olen saanut itse ne valita, eikä ollut ongelma että toinen valitsemani kuukausi on nimenomaan se, jolloin maksetaan lomarahat.
Niille, jotka ovat huolissaan siitä, saavatko velkojat rahansa: kyllä, he saavat. Samalla he ja valtio saavat ihan helvetinmoiset korot ja korvaukset. Niin isot, että tähän mennessä olen maksanut noin 40 000 euroa mutta velka on vähentynyt vain noin 20 000 euroa. Eli kyllä väliin mietityttää, kannattaako oikeasti käydä töissä vielä seuraavatkin kuusi vuotta, jotta tuo toinen 20 000 e tulee maksettua. Siitä kahden tai kolmen vuoden kuluttua saan sitten luottotiedot takaisin - tosin silloin olenkin jo eläkeiässä.
No olisko kannattanut miettiä tätä velkasntumistilanteessa? Ei se maksuviivästys, perintä yms ole ilmaista firmoillekaan. Ihan samalla niillä juoksee viivästyskorot jos eivät maksa ajoissa.
Mistä nämä idiootit kommentoijat olettaa että ulosoton asiakkaat on aina itse velkaantumisen aiheuttaneet? Vit...u että on tyhmää porukkaa.
Samaa ihmetelly... Yritystoimintakin on tehny paljo asiakkaita ulosottoon. Ja se yrityskään ei aina kaadu yrittäjän tyhmyyteen. Esim alv velkoja syntyy laskuista vaikka niistä ei koskaan rahoja saisikaan. Valtio kyllä osaa silti olla omaansa vailla ja lopussa vetää laskuttajankin nurin. Siinä taas syntyy yksi potentiaalinen ulosoton asiakas.
Ulosottoon voi päätyä kyllä monia muitakin teitä kuin elelemällä liian leveästi ja jättämällä laskut sitten maksamatta. Kovin ilkeämielisiä ihmisiä tuntuu palstalla olevan. Ilmeisesti kaikki on heillä mennyt aina hyvin ja suunnitelmien mukaan elämässä ja he erehtyvät luulemaan, että se on puhtaasti heidän omaa ansiotaan ja muiden vaikeudet taas ovat aina näiden omaa syytä.
Ei tunnu ihan reilulta, että velkaa saa maksaa tuplasti takaisin sen määrän mitä sitä oikeasti on. Vähempikin velallisten lypsäminen riittäisi korvaamaan kulut, joita perintään liittyy. Luulisin, että ap voi saada maksuvapaita kuukausia, jos jotain erittäin merkittävää ylimääräistä rahanmenoa ilmenee, kuten esim. pesukone hajoaa, silmälasit täytyy uusia tai on jotain vastaavaa.
Miksi tätä 2 vuotta vanhaa ketjua nostetaan säännöllisesti esiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon kaksi vuotta maksanut joka ikinen kuukausi yli 1000e ulosottoon. 5500e bruttopalkasta saan pitää n. 2300e. Velka lyhenee kyllä vauhdilla mutta oisin halunnut edes kerran saada rahani kokonaan itselle. Tuntuu niin turhalta käydä töissä.
Ole siinä hiljaa ja maksele vaan velkojasi. Mun bruttopalkkakaan ei ole niin iso kun sulle uon jälkeen käteen jäävä osuus. Tuolla elelee ihan hyvin jos on budjetoinut oikein. Sä et näemmä vieläkään osaa sitä.
Tuskin ap:ta kiinnostaa tippaakaan sun bruttopalkkas. Pari vuotta sitten kirjoittanut aloituksen, nyt voi jo hyvinkin saada koko palkkansa ilman ulosottoja.
Jos on sössinyt asiansa, sietää kärsiä olan takaa. Ei armoa.
Hiukan alle kuusi vuotta siinä meni, kun maksoin omat (yrityksen konkan jäljiltä) kertyneet uo-velat pois keskivertoduunarin palkalla (n. 2550€/kk). Kertaakaan en olisi tarvinnut lyhennysvapaata kuukautta, mutta neljästi silti sellaisen otin, koska piti päästä irtautumaan arjesta, sai ostaa itsellekin joskus jotain muutakin kuin ruokaa. Noin 1100-1200€ nettopalkalla pärjäsi ihan kohtuullisesti, verot ja uo veivät loput.
Sillä ei ollut mitään väliä, vaikka korot venyttivätkin maksuaikaa. Riippuu kaiketi uo-miehestä, mutta oma "hakemus" meni joka kerta läpi, kun sanelin siihen erittäin hyvän syyn.
Niin trolliviesti ku olla ja voi jos on tollaset tulot ulkkari vie aika paljon isomman siivun tilistä ku 1000€.
Miten tmä nykyään menee?
Onko tähän tullut uusi laki?
kansalaisaloitteessa uusi aloite ulosottoon käykää allekirjoittamassa
Hyvin nihkeetä on, ulosotossa aikaa lähetellä samoja kirjeitä useaan otteeseen. Maksuvapaita ei saa ja aistii kuinka kireellä on henkilö ulosoton työntekijä, ihan kuin hän omistaisi ulosottorahan.
Minulla on sattunut ainakin huono tuuri tämän ulosotto ylitarkastajan kohdalla. Nainen on kireä kuin viulunkeili, liekö vanha piika vai mikä nipottaja.
Palvelu kuivaa, etäistä ja yhteydenottoja ei ole ollut vuosiin. Jos et itse lähesty niin saa olla. Eikö heidän palkkansa ja palkkionsa muodostu tuloksesta eli myydään ihmisten asunnot alihintaan, esimerkiksi Kotkassa myydään kerrostalo asuntoja ihmisiltä 500 eurolla, mitä velkaa tämä lyhentää. Vai kiusantekoako se onkin . Ulosotossahan pitää katso velkojan ja velallisen asioita tasapuolisesti.
Palkkaa he saavat kuulemma viisi tuhatta kuukaudessa, mutta kyllä siitä paperinpyörittäjän työstä palkka on liian suuri. Kuulemma vielä saavat bonukset kun myyvät ulosmittaavat ihmisten asuntoja ilmaiseksi ja palkkioilla, mutta asuntoja ei edes myydä markkinahintaan. Sangen outoa toimintaa velallisen hyväksi eli velkahan jää kaikki viedään. Usealla virkailijalla merkantin tutkinto, aika heikko tieto/taito lakiosaamisen osalta.
Näin Kymenlaakson ulosottolaitos toimii.
Onhan sekin edistystä, että jatkossa luottotiedot saa takaisin nopeasti sen jälkeen, kun velat on maksettu. Ilmeisesti vuoden vaihteessa tulee tää voimaan, eduskunta on lain jo hyväksynyt...?
Alihinnoin menee kaikki kirjoitti:
Hyvin nihkeetä on, ulosotossa aikaa lähetellä samoja kirjeitä useaan otteeseen. Maksuvapaita ei saa ja aistii kuinka kireellä on henkilö ulosoton työntekijä, ihan kuin hän omistaisi ulosottorahan.
Minulla on sattunut ainakin huono tuuri tämän ulosotto ylitarkastajan kohdalla. Nainen on kireä kuin viulunkeili, liekö vanha piika vai mikä nipottaja.
Palvelu kuivaa, etäistä ja yhteydenottoja ei ole ollut vuosiin. Jos et itse lähesty niin saa olla. Eikö heidän palkkansa ja palkkionsa muodostu tuloksesta eli myydään ihmisten asunnot alihintaan, esimerkiksi Kotkassa myydään kerrostalo asuntoja ihmisiltä 500 eurolla, mitä velkaa tämä lyhentää. Vai kiusantekoako se onkin . Ulosotossahan pitää katso velkojan ja velallisen asioita tasapuolisesti.
Palkkaa he saavat kuulemma viisi tuhatta kuukaudessa, mutta kyllä siitä paperinpyörittäjän työstä palkka on liian suuri. Kuulemma vielä saavat bonukset kun myyvät ulosmittaavat ihmisten asuntoja ilmaiseksi ja palkkioilla, mutta asuntoja ei edes myydä markkinahintaan. Sangen outoa toimintaa velallisen hyväksi eli velkahan jää kaikki viedään. Usealla virkailijalla merkantin tutkinto, aika heikko tieto/taito lakiosaamisen osalta.
Näin Kymenlaakson ulosottolaitos toimii.
Mistä sä niiden tutkinnot tiedät?!
Miksi niille maksetaan niin paljon palkkaa? Ja siellähän on toimistosihteerit vielä erikseen jotka postittaa jne jne.
Näin on. Jos alle satasen eurot menee ulosottoon, olet hirveä roisto, varas ja maailman epäluotettavin huijari. Samoin et oletetusti tiedä mikä on korko, marginaali ja hyvä kun osaat edes prosenttilaskuja. Olet tod. mt-potilas ilman diagnoosia.
Typerä olet (ei voi kiistää)
Isojen kymppitonnien yritysvelat ei sitten aiheutakaan samoja tunteita tai se, että on hyvät tulot ja jotain parkkisakkoja ulosotossa. Isot talousrikokset kyllä rangaistaan, mutta hyvä juttu niissä on se, että isojakin välistä vetoja voi tehdä jäämättä kiinni, jos oikein osaa ja sitten on näitä laillisia hieman kyseenalaisia kotiinpäin vetoja.
Minulle jäänyt nyt 4 vuoden ajan ulosoton jälkeen 1000€ käteen peruspalkasta,siitä vuokrat,työmatkat,laskut.....jos tulee lisiä niistä menee aina 1/3 ulosottoon,yksineläjänä on välillä tosi tiukkaa,ulosottomieheni on myös tosi M.....u.Onneksi loppu häämöittää,ennenkuin eläkkeelle jään.Itsehän tähän tilaan oon toimittanut,eli tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.