Kumpi on hullu, mieheni vai minä?
Kertokaa mielipiteenne. En oikeasti enää tiedä, mitä ajatella.
Mieheni mielestä on ok mennä nukkumaan aina pari päivää käytetty aluspaita (T-paita) ja sukat päällä. Illala ei voi kuulemma käydä suihkussa, ei saa sitten unta. Tekee päivän mittaan remonttia tai on voinut olla baarissa ja tupakoida siellä. Käy suihkussa parin tai kolmen päivän välein, ei suostu käyttämään deodoranttia.
Olen raskaana. Raskaus on ns. vaikea raskaus, olen erikoistarkkailussa. Nukun melko huonosti. Hajuaistini on herkkä. Muutenkin minulla on sellainen kotikasvatus, että vuode on puhdas paikka. Sinne mennään puhtaana, ei käyttövaatteet päällä. Nukkumaan mennään yöpaidassa tai alasti. Itse en treenin jäljiltä menisi ilman suihkua nukkumaan, varsinkaan kenenkään raskaana olevan viereen ja rempan teko vastaa kyllä treenihikeä.
Mieheni mielestä olen hullu ja vaikea. Vaadin kohtuuttomia tässä asiassa. Hän ei mieluiten koskaan pesisi lakanoita tai tyynyjä. Kuuli minulta ekaa kertaa, että tyynyjä pestään. Noin kymmenen vuotta olleet tyynyt, kovat, hikiset kittanat oli hänellä.
Kysyn ennen kaikkea sitä, että olenko väärässä, kun minusta on normaalia olettaa, että ihminen käy suihkussa pyytämättä vähintään jokatoinen päivä ja fyysisten toimien jälkeen aina? Ja eikö ole aika yleistä käyttää deodoranttia? Ja vaihtaa sukat, alushousut ja aluspaita kerran päivässä? Ja kunnioittaa sitä, kun toinen vatsa pystyssä pesee, mankeloi ja kuivaa lakanoita, että saisi nukuttua puhtaassa sängyssä eikä lampsia siihen sänkyyn hikisenä, hikiset vaatteet päällä?
Kumpi meistä on väärässä? Mua itkettää. Hänen mielestään olen hirveä ihminen.
Kommentit (48)
Tärkeämpää kuin se kumpi on oikeassa, on se, että kumppanin tulisi pyrkiä kunnioittamaan toisen toiveita, ja toiselle tärkeitä asioita. On oikeastaan yhdentekevää mitä mieltä miehesi on, hänen tulisi käydä suihkussa jos se on sinulle tärkeää, ei siksi että se on "oikein". Vastaavasti vaikka olisit "väärässä", ei se muuta sitä että miehen tulisi siinäKIN tapauksessa käydä suihkussa, syystä että sinä toivot niin.
Mielestäni suhteessa tulisi noudattaa ns. suuremman haitan periaatetta, eli jos pienellä teolla pystyy parantamaan kumppanin oloa, niin se tulee tehdä. Suuret pyynnöt ja arvokonfliktit ovat eri asia. Suihkussa käyminen on pieni asia, sen tekemiseen riittää toisen pyyntö.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 21:33"]
Pyhä vulva
[/quote]
ansiottomalla jalustallaan! nainen on aina uhri! muistakaa se!
21, sait nauramaan ääneen ja olet todennäköisesti oikeassa!
Ap
Laita se mies sohvalle nukkumaan. Tai kylpyammeeseen
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 21:34"]
Tärkeämpää kuin se kumpi on oikeassa, on se, että kumppanin tulisi pyrkiä kunnioittamaan toisen toiveita, ja toiselle tärkeitä asioita. On oikeastaan yhdentekevää mitä mieltä miehesi on, hänen tulisi käydä suihkussa jos se on sinulle tärkeää, ei siksi että se on "oikein". Vastaavasti vaikka olisit "väärässä", ei se muuta sitä että miehen tulisi siinäKIN tapauksessa käydä suihkussa, syystä että sinä toivot niin. Mielestäni suhteessa tulisi noudattaa ns. suuremman haitan periaatetta, eli jos pienellä teolla pystyy parantamaan kumppanin oloa, niin se tulee tehdä. Suuret pyynnöt ja arvokonfliktit ovat eri asia. Suihkussa käyminen on pieni asia, sen tekemiseen riittää toisen pyyntö.
[/quote]
pesetkö sinä alapääsi vartin välein, jos mies niin pyytää? ei , koska se on naisten alistamista ja sovinismia.
No hyi. Aika sika äijä. Mieheni on etelämaalainen ja käy suihkussa ainakin pari kertaa päivässä, alapesu vessan (sen isomman hädän) jälkeen kuuluu asiaan ja jos sattuu joskus vetämän tupakan, pesee hampaatkin sen jälkeen koska en itse polta enkä pidä tupakan hajusta/mausta suudellessa. Ainoa mitä voit tehdä, on joko heittää mies pihalle tai sitten hankkia oman sängyn. Sinulla on tarpeeksi siivoamista ja pyykkiä sitten kun vauva syntyy.
Lakanat pestään n. 2vkon välein.
Peitot ja tyynyt pestään väh. Kerran vuodessa. Tarvittaessa useammin. Ulkona tuuletetaan useasti. Sänkyä imuroidaan ja patjaa käännellään silloin tällöin.
Sänkyyn aina yöpaidassa, alasti tai puhtaassa t-paidassa. Sängyssä ei syödä mitään. Sänkyyn ei levitellä tai pidetä mitään mikä sinne ei kuulu.
Vähintään joka toinen päivä suihku, mutta jos on hikoillut, niin silloin tottakai suihkuun. Mieskin ajelee kainalokarvansa ja käyttää dödöä.
Molemmat olette hulluja, mutta eri lailla.
Jos mä, mielenterveysongelmainen, alkaisin noudattaa ap:n miehen pesytymistapoja ja puhuisin siitä mua hoitavalle taholle, mun uskottaisiin varmasti olevan taas sairastumassa. Välillä kysytään tuosta peseytymisestä. Tuo olisi oikeasti huolestuttavaa mun kohdalla.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 21:37"]
Tärkeämpää kuin se kumpi on oikeassa, on se, että kumppanin tulisi pyrkiä kunnioittamaan toisen toiveita, ja toiselle tärkeitä asioita. On oikeastaan yhdentekevää mitä mieltä miehesi on, hänen tulisi käydä suihkussa jos se on sinulle tärkeää, ei siksi että se on "oikein". Vastaavasti vaikka olisit "väärässä", ei se muuta sitä että miehen tulisi siinäKIN tapauksessa käydä suihkussa, syystä että sinä toivot niin. Mielestäni suhteessa tulisi noudattaa ns. suuremman haitan periaatetta, eli jos pienellä teolla pystyy parantamaan kumppanin oloa, niin se tulee tehdä. Suuret pyynnöt ja arvokonfliktit ovat eri asia. Suihkussa käyminen on pieni asia, sen tekemiseen riittää toisen pyyntö.
[/quote]
pesetkö sinä alapääsi vartin välein, jos mies niin pyytää? ei , koska se on naisten alistamista ja sovinismia.
[/quote]
Miksi mies saisi 15 minuutin välein pyytää alapesua, mutta nainen saisi tyytyä tuollaiseen monta päivää pesemättömään paska sikaan?
Muista joskus jättää tää ketju koneelle auki miehesi nähtäville!
[/quote]
Entä jos ap:n mies esittäisi toiveen, että ap kävisi harvemmin suihkussa ja vaihtaisi lakanat harvemmin? Tulisiko ap:nkin silloin noudattaa sitä? Eihän siitä mitään todellista haittaa ole, että käy suihkussa vain 2-3 kertaa viikossa ja vaihtaa lakanat vain joka toinen viikko.
Etkö voi passittaa sitä miestä suihkuun silloin tällöin kun pahimmin tuoksahtaa?
Itse olen sitä mieltä että jokainen taaplaa tyylillään, kunhan ei levitä löyhkää ja tauteja ympärilleen. Ja AP ilmeisemmin ei normaalitilassa asiasta suuremmin välitä, raskaus on vain saanut normaalia tarkemmaksi asiasta.
Itse olen sitä mieltä että "normaali" tai keskimääräinen hygieniataso uhkaa nousta liian suureksi. Jos hygienisaatio kasvaa, alkaa se pahentaa allergioita ja vieraannuttaa ihmisiä ihan normaalista arjesta. Osalle ihmisistä varmaan jo viemärin siivoaminen alkaa olla vaikeaa.
Hyi hitto. Itse en suostuisi tuollaisen miehen kanssa nukkumaan samassa sängyssä. Ei ole mitään ällöttävämpää kuin huono hygienia. Minua olisi kyllä taatusti häirinnyt tuo niin paljon, että seurustelu olisi loppunut hyvin lyhyeen.
Voit sanoo sille miehelles et 99 prosenttia naisista ei ottaisi tuollaista haisulia viereensä. Hikisenä ei todellakaan tulla sänkyyn. Voin vaan kuvitella miltä miehen alapää haisee, kun ei pese sitä joka päivä. Voi oksetus. Ei paljon tekis mieli harrastaa mitään seksiä tuommoisen miehen kanssa
siis eihän tuossa ole mitään oikeaa tai väärää. Ihmisillä on eri tavat, vielä 1970-luvulla oli ihan tavallista peseytyä kerran viikossa.
Parisuhteessa kaikista huonoimpia tapoja syyllisen etsiminen ja seuraavaksi huonoin tapa on vihjailu. Jos nyt kummatkin keskittyisitte ratkaisun hakemiseen. Kyseessä on kuitenkin väliaikainen tilanne, raskauden jälkeen hajuaisti normalisoituu.
Nythän se miehen hygienia yököttää kun tiedät ylsityiskohdat. Ennen yhteenmuuttoa se taisi olla puoleensavetävää, kun seksiä tuli harrastettua.
Ei tuossa ole muuta ratkaisua kuin yhteisen ratkaisun löytäminen puhumalla.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 21:26"]
Emme asuneet yhdessä ennen lasta eikä asia haitannut, en kovin kauheasti halua puuttua toisen tapoihin ja persoonaan. En kaipaa mitään äitimyyttiä, 4, et ehkä ole itse ollut koskaan raskaana etkä ymmärrä, millainen hajuaisti raskaana olevilla on tai kuinka vaikeaa on nukkua vatsan ja siellä potkivan vauvan kanssa. Hänen tapauksessaan ei ole mitään kukkaroa, minkä olisin saanut tai mikä edes kiinnostaisi, rahaa tässä on lähinnä minulla ja luuletko ehkä, että häntä piti jotenkin erikseen maanitella sinne jalkojen väliin...
Mutta takaisin asiaan, en ymmärrä miksi on niin vaikeaa käydä suihkussa pari ylimääräistä kertaa. Aluksi vaan vihjailin ja muutenkin yrittänut selittää tätä asiaa hyvin pitkämielisesti. Tuntuu kuin lapsen kanssa puhuisi. En ymmärrä, mitä hän menettäisi suihkussa käymällä
[/quote]
Saat kyllä osin syyttää itseäsi kun teit lapse puoliksi vieraan ihmisen kanssa. Miksi et nuku toisessa huoneessa, omassa sängyssä? 1800-luvulla oli aivan yleistä ja USAssa rikkailla vieläkin, että pariskunnalla on omat makuuhuoneet. Ei ole mikään pakko nukkua toisen vieressä. Meilläkin siirryttiin jo vuosia sitten omiin huoneisiin ja hyvin on toiminut!
Miehesi on kyllä keskimääräistä likaisempi, mutta ei vielä mitenkään erityisen saastainen tapaus. Mun mieheni on samalainen, paitsi että saattaa vierähtää kesällä viikkokin käymättä suihkussa ja kuntoilee melkein joka päivä... Et valitettavasti ole siis absoluuttisen oikeassa, vaan tapoja on erilaisia ja sinun on eri kuin miehesi.
Miksi ap olisi tehnyt lapsen "vieraan" kanssa? Eivät kaikki pariskunnat asu yhdessä. Me ollaan seurusteltu 4v eikö aiota muuttaa yhteen ellei tule lapsia, kumpikin tarvitsee omaa tilaa ja aikaa, luovat alat, epäsäännöölliset työajat ja nukkumisvaatimukset. Asutaan 5 min kövelymatkan päässä kumpikin omassa kivassa yksiössä ja elellään kummankin luona, miten milloinkin sopii, monesti myös nukutaan yhdessä.
Käsitin muutenkinm että ap:lla rankkaa vaikean raskauden ja miehen remonttihien kanssa, muuten ei selvästikään ole patistellut suihkuun. Ja kyllähän tuo mies voi pippelinsä pestä koko ajan, vaikkei muuten suihkussa juoksisi. Seksiä tuntuu olleen, kun lapsikin tulossa. Mikä vaiva se on ennen seksiä äkkiä pesaista pelinsä, niinhän miehet tekee aina aktin jälkeenkin, lavuaari riittää.
Naiset <3