Aiotko rokotuttaa 5-11v lapsesi? Miksi/Miksi et?
Kommentit (73)
Itse mietin asiaa kahden tähän ikäryhmään kuuluvan lapsen vanhempana. Enkä tosiaan tiedä, mitä teen.
Vierailija kirjoitti:
Rokotuttaa mitä vastaan?
Koronaa. Ap
Jos tarkoitat rokotusta koronaa vastaan, niin en. Lyön pääni pantiksi, että tulevat sairastamaan kyseisen taudin lievänä, jopa oireettomana, kuten tuhannet ja taas tuhannet ikäisensä lapset. Riski sairastua vakavasti on todella pieni, paljon pienempi kuin loukkaantua tai jopa menehtyä kesken koulupäivän jossain oudossa onnettomuudessa, ja silti käyvät koulua.
En aio. Monen tutun lapset ovat sairastaneet koronan, pahin oli neljän päivän kova kuume. Perusterveellä lapsella riski vakavaan koronatautiin on niin pieni, että olen enemmän huolissani rokotteiden haitoista, mm. sydänongelmista.
Aikuisten osalta koronarokotteiden myyntilupa on ehdollinen 2023 asti, lapsilla 2024 asti.
Meillä sukulaiset painostavat rokottamaan lapsemme kun se tulee mahdolliseksi. Perustelevat sillä, että rokotettu lapsi tartuttaa vähemmän koronaa. Omasta mielestäni tuo ainoa perustelu on aika vähäpätöinen syy rynnätä piikille...
Eihän näitä rokotuksia vielä edes saa muut kuin riskiryhmiin kuuluvat 5-11v:t.
Muun tämän ikäluokan osalta asiantuntijat ovat päättäneet, että tarvitaan lisätietoa rokotteen vaikutuksista tuon ikäisille lapsille. Eiköhän se jo kerro kaiken olennaisen asiasta.
Itse jään odottelemaan rauhassa sitä lisätietoa ja harkitsen asiaa sen jälkeen. Suomessa onneksi tauti näyttää olevan rokottamattomilla lapsilla lievää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotuttaa mitä vastaan?
Koronaa. Ap
Sitten kyllä rokotan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotuttaa mitä vastaan?
Koronaa. Ap
Sitten kyllä rokotan.
Miksi? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotuttaa mitä vastaan?
Koronaa. Ap
Sitten kyllä rokotan.
Miksi? Ap
Ettei sairastu koronaan
Influenssarokote jo otettu(nenäsuihke).
Koronarokotetta en aio lapsille, osa jo sairasti koronan eikä ollut paha. Meillä aikuisilla oli tosi kova tauti.
En vielä, koska tilanne täällä missä asumme on hyvä. Jos keväällä tilanne huononee, lapsia sairastuu paljon ja vaikkapa etäkouluun siirryttäisiin rokottamattomana, uskon itse ottavani neljännen annoksen ja lapsille rokotteet myös.
Vierailija kirjoitti:
En aio. Monen tutun lapset ovat sairastaneet koronan, pahin oli neljän päivän kova kuume. Perusterveellä lapsella riski vakavaan koronatautiin on niin pieni, että olen enemmän huolissani rokotteiden haitoista, mm. sydänongelmista.
Aikuisten osalta koronarokotteiden myyntilupa on ehdollinen 2023 asti, lapsilla 2024 asti.
Missäs tutkimuksessa lapsille on tullut sydänoireita rokotteesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaa varmaan niitä inttiin joutuneita mammanpoikia. 😅
Petroskoin aamuvuoro taas vyöryttämässä korona-aloituksia.
En. Eivät edes saaneet koronaa tai se oli oireeton kun me vanhemmat se sairastettiin.
Saksassa tutkittiin lasten koronakeissejä 15kk. Ikäryhmässä 5-11 vuotiaat oli n. 4,5 miljoonaa lasta.
Sairaalahoitoa tarvitsi alle 90 lasta, ei yhtään kuollutta perusterveissä. Kuolleita kokonaisuudessaan 4kpl.
Suomessa on rokotettu alle 4,5 miljoonaa ihmistä, rokotehaittoja ilmoitettu 20000kpl.
Joku marginaalinen riskiryhmä kannattaa ehkä rokottaa, ei missään nimessä kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten rokotuksista ja haittavaikutuksista tiedot on aika vähäiset vielä. Viittaan siis siihen että erityisesti alle 30-vuotiaille miehille on tullut mm. myokardiittia.
Rokotuttaa mitä vastaan?