Ihanin lomakohde Etelä-Euroopassa, vinkkejä kaivataan,
ensi kesälle. Vehreyttä ainakin, idyllistä katsottavaa, turvallinen ja vielä sopiva lämpötilakin.. omatoimimatkat ei onnistu, on ensimmäinen matka ikinä. Teini ja täysi-ikäisiä matkalle.
Osaisitteko ehdottaa?
Kiitos!
Kommentit (26)
Onhan noita paljonkin. Välimeren saarista löytyy jokaiselle mieluisa kohde ja niihin tehdään paljon edullisia valmismatkoja. Ei kannata mennä keskikesällä vaan aikaisin keväällä tai syyskuun jälkeen jos ei kestä kuumaa. Itselleni käsittämättömän myönteinen yllätys oli Rodoksen pääkaupunki Rodos. Pidin ennakkoluuloissani paikkaa typeränä kännäyskohteena, mutta siellä on todella viehättävä vanhakaupunkin, mukavia kahviloita uudessa keskustassa, hyviä ravintoloita ja bussilla pääsee ympäri saarta jos haluaa. Oltiin sesongin ekalla viikolla joten kohteessa oli hyvin väljää vielä. Mun ja miehen matka sinne äkkilähdöllä keskistason hotelliin viikoksi aamiaisella tuli kustantamaan 750 euroa. Ruokaan ja muuhun ei mennyt kuin muutama satanen, vaikka syötiin hyvin joka päivä ja eri ravintoloissa.
Kiitos molemmille! Heti tutkimaan..
Anoppi oli Budvassa, Montenegrossa viime kesänä ja kovasti kehui sitä: http://www.apollomatkat.fi/lomavalikoima/eurooppa/montenegro?gclid=COHAjaTevsQCFYIfwwodxi0A9w
Kreikka Parga! Kahdesti käynyt kun niin ihastuin!
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 16:56"]
sopiva lämpötila, siis mikä?
[/quote]
Jos tuo 30 olis vissiin aika maksimi, mieluummin tietty alle. Ei oikein ole käsitystä, millainen on tuolla päin 30 asteen lämpö, onko samanlainen hiostava, kuin Suomessa.
Mun lempparit Bretagen (vaikkei ihan etelässä olekaan), Baskimaa, Cote d'Azur (erityisesti Marseillen seutu tai Antibes), Piemonte, Elban saari
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 17:15"]
Mun lempparit Bretagen (vaikkei ihan etelässä olekaan), Baskimaa, Cote d'Azur (erityisesti Marseillen seutu tai Antibes), Piemonte, Elban saari
[/quote]
Kroatia unohtui! Kiertomatka rannikolla, Plitvicen järvillä ja saarilla
Joo, Kroatiaa meinasin itsekin suositella. Myös Mallorca ja Menorca kivoja, Mallorcalta löytyy vähän kaikenlaista aktiviteettia, kulttuuria, tekemistä, shoppailua kun taas Menorca rauhallisempi ja luonnonmukaisempi.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 17:00"]
[/quote]
Parga on kamalin paikka, missä olet koskaan ollut. Suosittelisin itse Kroatian Dubrovnikia, Maltaa tai jotain Portugalin keskisuurta rannikkokaupunkia.
Nizzaan kannattaa lentää ja yöpyä siellä ja sen lähialueille on todella edullista, nopeaa ja vaivatonta tehdä päiväretkiä, esim Monacoon, Antibesiin, Cannesiin, St. Tropeziin, Ezeen jne. Viimeksi mainitussa on todella kaunis luonto.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 17:15"]
[/quote]
Kroatia unohtui! Kiertomatka rannikolla, Plitvicen järvillä ja saarilla
[/quote]
Ei ole ihan sopivia kohteita ensi kertaa matkustaville ;) Noihin ei tehdä edes niitä kaivattuja pakettimatkoja...
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 17:42"]
Nizzaan kannattaa lentää ja yöpyä siellä ja sen lähialueille on todella edullista, nopeaa ja vaivatonta tehdä päiväretkiä, esim Monacoon, Antibesiin, Cannesiin, St. Tropeziin, Ezeen jne. Viimeksi mainitussa on todella kaunis luonto.
[/quote]
Jos kohtuuhintaista majoitustaensi kesäksi Rivieralta meinaa, alkaa olla hoppu. Mutta ihana paikka, tosin kokemusta vain omatoimimatkailusta.
Ääni Dubrovnikille! On rantaa, vehreyttä ja hieno vanha kaupunki myös. Matkatoimiston retkillekin voi osallistua, jos haluaa.
Budapest, tekemistä kaiken ikäsille, kylpylät, historiaa ja nähtävää. Suht edullinenkin.
Mallorca. Helppo ottaa haltuun ja hintataso kohtuullinen.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 17:30"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 17:00"]
[/quote]
Parga on kamalin paikka, missä olet koskaan ollut. Suosittelisin itse Kroatian Dubrovnikia, Maltaa tai jotain Portugalin keskisuurta rannikkokaupunkia.
[/quote]
Mikä Pargassa on kamalaa?? Kiinnostaa tietää kun meinasin varat sinne matkan.
Kreetalla on ihanat maisemat, mukavat ihmiset ja paras ruoka! Hanian kaupunki on sympaattinen ja se satama vaan on kaunis kuin mikä.
Sardinia saattaisi teille sopia. On todella ihana paikka oman kokemukseni mukaan. Älä odota laihtuvasi! Katso vaikka täältä:
http://www.finnmatkat.fi/lomakohde/italia/sardinia/pdc-000000212/