Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka soitatte asiakaspalveluun, koettakaan tajuta

Vierailija
14.12.2021 |

että se aspa ei keksi niitä pelisääntöjä joiden mukaan toimitaan, vaan noudattaa saamiaan ohjeita. Ihmiset on niiiiiin tyhmiä.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luojan kiitos ei tarvitse puhelimessa vängätä asiakkaiden kanssa. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin asiakas joka vänkää ja vaikka kuinka esitä asiakkaalle faktoja mustaa valkoisella, niin asiakas haukkuu kusettajaksi ja vinkuu esimiestä paikalle. Eikä myöskään usko, kun sanotaan, että esimies antaa täysin saman vastauksen.

No älkää kusettakko ja älä vänkää ja siirrä se asia sille pomollesi.

Ai mutta kun et saa siirtää sitä asiaa pomollesi tai antaa hänen yhteystietojaan. Tai katkaista puhelua. Tai antaa edes osoitetta, mihin haasteen voi laittaa.

Mutta et ole vielä pohjalla, esimerkiksi keskitysleirin vartija voi olla matalammalla arvostuksessa.

Miten on, kannattaisiko vaihtaa sellaiseen firmaan, joka ei kuseta.

Kaikki mihin asiakas ja me olemme sitoutuneet, on mustaa valkoisella. Ei ole meidän syy, että asiakas ei ole lukutaitoinen. :)

Kylläkyllä.

Ensin myyjä valehtelee ja lähetetty sopimus ei vastaa luvattua.

Toki tämä on pyritty peittämään tekemällä 20 sivun paperinippu asiasta, johon riittäisi yksi sivu yleisiä ehtoja ja yksi sivu sopimuskohtaista asiaa.

Ai niin, unohdinko mainita vielä verkossa olevat lisäosat, joiden sisältöä voitte muokata vapaasti ja sitovasti, kun sopimuksessa niin selvästi sanotaan?

Jos kovin usein tulee pettyneeltä vaikuttavia asiakkaita, niin olet töissä p-duunissa p-firmassa.

Vierailija
22/37 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olen väsynyt asiakaspalveluun jossa 18-vuotias harjoittelija ei ymmärrä mitään (pankit), tai vastaaja on jossain Intiassa eikä puheesta saa edes selvää kun suhisee ja katkoo koko linja. Jos yleensä kukaan edes missään vastaa. Yleensä chat-robotti vastaa eikä tiedä myöskään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin vuosi sitten asiakaspalvelussa ja oikeasti olen hämmentynyt, miten yksinkertaisia monet ihmiset on. Mitään sopimustekstejä ei lueta läpi tai niitä ei ymmärretä, vaikka ne on väännetty ratakiskoista.

Laskeminen on myös monelle hankalaa. Yksi päivä väänsin asiakkaan kanssa siitä, kun ostokset maksoivat 21,90 ja asiakas antoi 30e. Asiakkaan mukaan hänen olisi pitänyt saada yli kymppi takaisin. Pidän siis asiakkaan antamat rahat erillään maksutapahtuman loppuun asti ja näytin 20e ja 10e seteliä, jotka hän antoi. Vastaus oli "kyllähän 30 miinus 21,90 on yli kymppi". Usein nämä vänkääjät ovat niitä mummeleita, jotka ylimielisesti julistavat ennen maksua, että nykynuoriso ei osaa laskea.

Vierailija
24/37 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luojan kiitos ei tarvitse puhelimessa vängätä asiakkaiden kanssa. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin asiakas joka vänkää ja vaikka kuinka esitä asiakkaalle faktoja mustaa valkoisella, niin asiakas haukkuu kusettajaksi ja vinkuu esimiestä paikalle. Eikä myöskään usko, kun sanotaan, että esimies antaa täysin saman vastauksen.

Ai mutta kun et saa siirtää sitä asiaa pomollesi tai antaa hänen yhteystietojaan. Tai katkaista puhelua. Tai antaa edes osoitetta, mihin haasteen voi laittaa.

Mutta et ole vielä pohjalla, esimerkiksi keskitysleirin vartija voi olla matalammalla arvostuksessa.

Kaikki mihin asiakas ja me olemme sitoutuneet, on mustaa valkoisella. Ei ole meidän syy, että asiakas ei ole lukutaitoinen. :)

Kylläkyllä.

Ensin myyjä valehtelee ja lähetetty sopimus ei vastaa luvattua.

Toki tämä on pyritty peittämään tekemällä 20 sivun paperinippu asiasta, johon riittäisi yksi sivu yleisiä ehtoja ja yksi sivu sopimuskohtaista asiaa.

Ai niin, unohdinko mainita vielä verkossa olevat lisäosat, joiden sisältöä voitte muokata vapaasti ja sitovasti, kun sopimuksessa niin selvästi sanotaan?

Jos kovin usein tulee pettyneeltä vaikuttavia asiakkaita, niin olet töissä p-duunissa p-firmassa.

Käyttöehtomme ovat erittäin selkeät ja lyhyet. :) Ja mitä tuohon tulee, etten voisi sulkea puhelua, voin sulkea puhelun asiakkaan surkean käytöksen takia.

Vierailija
25/37 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin vuosi sitten asiakaspalvelussa ja oikeasti olen hämmentynyt, miten yksinkertaisia monet ihmiset on. Mitään sopimustekstejä ei lueta läpi tai niitä ei ymmärretä, vaikka ne on väännetty ratakiskoista.

Laskeminen on myös monelle hankalaa. Yksi päivä väänsin asiakkaan kanssa siitä, kun ostokset maksoivat 21,90 ja asiakas antoi 30e. Asiakkaan mukaan hänen olisi pitänyt saada yli kymppi takaisin. Pidän siis asiakkaan antamat rahat erillään maksutapahtuman loppuun asti ja näytin 20e ja 10e seteliä, jotka hän antoi. Vastaus oli "kyllähän 30 miinus 21,90 on yli kymppi". Usein nämä vänkääjät ovat niitä mummeleita, jotka ylimielisesti julistavat ennen maksua, että nykynuoriso ei osaa laskea.

Joo ja siis yleensä rikkovat vielä ensimmäistä ehtoa, joka on parhaassa tapauksessa ensimmäinen lause sopimuksessa ja se on jotenkin firman syytä?

Vierailija
26/37 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun joskus kauan sitten olin aspa. Asiakas jankutti ja vaati paikan pomoa paikalle...minä sanoin, että puhut juuri hänen kanssaan.

Olin tosin vain kassa, mutta loppuipa narina😄

Vierailija
27/37 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se haaste paljoa hyödytä, jos et ole ensin käynyt virallista valitus prosessia yrityksen kanssa (käyttöehdoista löytyy ohjeet), ja jos et ole tyytyväinen vastaukseen, voit aina viedä asian eteenpäin ADR:lle tai ODR:lle. https://ec.europa.eu/info/live-work-travel-eu/consumer-rights-and-compl…

Vierailija
28/37 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aspa on kuitenkin äänitorvi jonka kautta tieto kulkee.

Ei kulje. Ulkoistetulla aspalla ei ole mitään palautekanavaa viedä tietoa eteenpäin.

Onneksi ei tarvitse koskaan enää olla aspassa töissä.

Vierailija
29/37 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aspa on kuitenkin äänitorvi jonka kautta tieto kulkee.

Ei kulje. Ulkoistetulla aspalla ei ole mitään palautekanavaa viedä tietoa eteenpäin.

Onneksi ei tarvitse koskaan enää olla aspassa töissä.

Itse voin viedä palautteen eteenpäin, mutta 99% tapauksista asiakas ei anna järkevää palautetta. Olenkohan kerran laittanut asiakkaan palautteen eteenpäin.

Vierailija
30/37 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein asiakaspalvelua harjoittavat liikeyritykset pyrkivät siihen että asiakas on tyytyväinen saamaansa palveluun. Tästä tietoisena asiakkaan kannattaa olla hieman hankala asiakaspalvelijalle etenkin jos asiakas kokee että jotain hänelle tärkeää jää palvelusta puuttumaan.

Vierailija
31/37 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ap:n aloitus kertoo suurimman osan aspassa töissä olevista.

Kutsuu ihmisiä tyhmiksi.

Kukaan, ei ainoakaan asiakaspalvelija tee noin.   Se on viimeinen mitä asiakaspalvelija asiakkaalle sanoo.

Mutta kun sitä muka ollaan niin ollakseen ja tietävinään, kun saa neuvoa ihmisiä ja ihmiset kyselevät aspasta kaikenlaista.  Se aspa luulee, että hän on tässä suurikin osaaja ja herra ja tietäjä, ja kysyjät ovat täysiä törppöjä ja tietämättömiä hölmöjä, vaikka kysyjänä olisi lääketieteen tohtori tai kuka tahansa.

Aspankin kannattaa muistaa, että myös hän tyhmä ja tietämätön niissä asioissa, jotka eivät koske hänen omaa alaansa.

Hänkin joutuu kysymään aivan oudoista ja uusista asioista, ja aivan taatusti.

Jos aspa ostaa kotiinsa vaikkapa robotin,  noin kuvaannollisesti.

Niin sata varmasti hän on yhtä tyhmä ja pösilö sen kanssa ja joutuu kyselemään lisätietoja liikkeestä ja aspoista.

Ei aspa ole mikään kaikki tietävä tietotoimisto.

Hän osaa vain ne asiat joita työssään tekee joka ikinen ja on niihin erikoistunut.

Ei yleislääkärikään terveyskeskuksessa kykene mihinkään sydänleikkaukseen.

Tylyille ja epäystävällisille ja nokkaville aspoille pitää antaa täysillä takaisin että se arvosteleva ja ivaileva turpa tukkeutuu.

Mutta hyvää aspaa voi aina kiittää hyvästä palvelusta ja kertoa siitä liikkeestä ja sen erinomaisesta ja ystävällisestä palvelusta muillekin.

Näin minä teen.  Ja onneksi hyviäkin aspoja on.

Vierailija
32/37 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina asiallinen ja ystävällinen aspoille. Nuorempana tein aspahommia ja sain joskus raivoa ja huutoa asiakkailta. Kaikkien pitäisi tehdä asiakaspalveluhommia joskus niin oppisivat käyttäytymään. 

Vierailija
33/37 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ap:n aloitus kertoo suurimman osan aspassa töissä olevista.

Kutsuu ihmisiä tyhmiksi.

Kukaan, ei ainoakaan asiakaspalvelija tee noin.   Se on viimeinen mitä asiakaspalvelija asiakkaalle sanoo.

Mutta kun sitä muka ollaan niin ollakseen ja tietävinään, kun saa neuvoa ihmisiä ja ihmiset kyselevät aspasta kaikenlaista.  Se aspa luulee, että hän on tässä suurikin osaaja ja herra ja tietäjä, ja kysyjät ovat täysiä törppöjä ja tietämättömiä hölmöjä, vaikka kysyjänä olisi lääketieteen tohtori tai kuka tahansa.

Aspankin kannattaa muistaa, että myös hän tyhmä ja tietämätön niissä asioissa, jotka eivät koske hänen omaa alaansa.

Hänkin joutuu kysymään aivan oudoista ja uusista asioista, ja aivan taatusti.

Jos aspa ostaa kotiinsa vaikkapa robotin,  noin kuvaannollisesti.

Niin sata varmasti hän on yhtä tyhmä ja pösilö sen kanssa ja joutuu kyselemään lisätietoja liikkeestä ja aspoista.

Ei aspa ole mikään kaikki tietävä tietotoimisto.

Hän osaa vain ne asiat joita työssään tekee joka ikinen ja on niihin erikoistunut.

Ei yleislääkärikään terveyskeskuksessa kykene mihinkään sydänleikkaukseen.

Tylyille ja epäystävällisille ja nokkaville aspoille pitää antaa täysillä takaisin että se arvosteleva ja ivaileva turpa tukkeutuu.

Mutta hyvää aspaa voi aina kiittää hyvästä palvelusta ja kertoa siitä liikkeestä ja sen erinomaisesta ja ystävällisestä palvelusta muillekin.

Näin minä teen.  Ja onneksi hyviäkin aspoja on.

Mukaville asiakkaille voikin olla ystävällinen, mutta idiooteille teen pelkän minimin.

Jos asiakas ottaa yhteyttä vittua hokemalla, niin pyydän asiakasta siistimään suunsa ja jos ei, toivotan hyvät päivänjatkot ja ottamaan yhteyttä uudelleen, kun osaa käyttäytyä.

Mä käyttäydyn asiakkaita kohtaan asiallisesti, mutta jos asiakas ei ole asiallinen, ei mun tarvitse myöskään palvella.

Vierailija
34/37 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein asiakaspalvelua harjoittavat liikeyritykset pyrkivät siihen että asiakas on tyytyväinen saamaansa palveluun. Tästä tietoisena asiakkaan kannattaa olla hieman hankala asiakaspalvelijalle etenkin jos asiakas kokee että jotain hänelle tärkeää jää palvelusta puuttumaan.

Jos asiakas on hankala, en tee yhtään extraa asiakkaan puolesta, vain ja ainoastaan minimin. Ei todellakaan kiinnosta tuhlata aikaa saman asian toistamiseen, sillä vaikka kuinka asiakas jankuttaa, ei vastaus muutu.

Mukaville asiakkaille voikin katsoa jos jotain extraa voisi antaa.

Vierailija
35/37 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse välillä yritän ohjata valittelijat soittamaan (pikkufirma, ei ole mahdollisuutta siirtää suoraan) pomolle, jos eivät usko mua. Sitten vastataan, että "ei ole mun tehtävä soitella ympäriinsä", ja pomo taas on hyvin nihkeä soittamaan noille itse, kun tietää, että valitusta on tulossa ja hänellä on tärkeämpääkin tekemistä kuin kuunnella perusteetonta marinaa.

Vierailija
36/37 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aspassa töissä myös. Välitän kaikki korjaavat palautteet ja kritiikit eteenpäin ja ne oikeasti käydään läpi. Joka kerta niistä tehdään myös aloitteita.

Joskus pikku ärtyneisyys on ihan ymmärrettävää, en ole huomaavinani.

Kiroilu tai törkeydet ei tietenkään ole ok. Minulla on lupa katkaista puhelu ensimmäisestä kirosanasta tai h:ittelusta. En koskaan tee niin vaan olen aina ystävällinen, koska tiedän että se saa sinut kiehumaan ja äänesi nousee falsettiin juuri ennenkui itse paiskaat luurin korvaan.

Pomolle en koskaan yhdistä.

Vierailija
37/37 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos ei tarvitse myydä yksityishenkilöille mitään eikä tarvi palvella heitä. Asiakkaita toiset suuryritykset ja siellä se on vain työtä kaikille osapuolille. Ei mene kenelläkään tunteisiin ja viestintä on asiallista.