Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lakkaako koronapassi toimimasta jos pidän liian pitkän välin 2. ja 3. rokotteen välillä?

Vierailija
14.12.2021 |

Onko tietoa?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopassa ainakin toimii vähintään 9 kk tokan rokotteen jälkeen, miksei siis myös heti kolmannen rokotteen jälkeen. Jos olet perusterve ja saanut 2 rokotetta, niin ei mitään kiirettä vielä hakemaan kolmatta. Paitsi jos olet yli 60 tai millään tapaa riskiryhmää, esim astma tai diabetes. 

Vierailija
2/28 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koronarokotustodistus on voimassa koronapassina 12 kuukautta sen jälkeen kun se on haettu Omakannasta, minkä jälkeen rokotustodistuksen voi hakea uudestaan Omakannasta."

https://www.kanta.fi/usein-kysyttya-koronapassista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin myös tietää, onko passi voimassa ikuisesti kahden (vai kolmen) rokotteen jälkeen, vai pitääkö niitä rokotteita sitten ottaa jatkuvasti määräämättömän pitkälle tulevaisuuteen, jotta passi pysyisi voimassa?

Vierailija
4/28 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin myös tietää, onko passi voimassa ikuisesti kahden (vai kolmen) rokotteen jälkeen, vai pitääkö niitä rokotteita sitten ottaa jatkuvasti määräämättömän pitkälle tulevaisuuteen, jotta passi pysyisi voimassa?

Tähän ei varmaan haluta antaa vastausta

Vierailija
5/28 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Euroopassa ainakin toimii vähintään 9 kk tokan rokotteen jälkeen, miksei siis myös heti kolmannen rokotteen jälkeen. Jos olet perusterve ja saanut 2 rokotetta, niin ei mitään kiirettä vielä hakemaan kolmatta. Paitsi jos olet yli 60 tai millään tapaa riskiryhmää, esim astma tai diabetes. 

Ohis, mutta juuri tätä en ymmärrä. Euroopassa rokotteen saaneen passi on voimassa 9kk mutta taudin sairastaneen vain 6kk.

Eihän tälle ole minkäänlaisia tieteellisiä perusteita, varsinkin kun rokotteen teho laskee parissa kuukaudessa merkittävästi ja sairastaneella on todennäköisesti elinikäinen immuniteetti (T-solujen antama suoja).

Vierailija
6/28 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida päättäjätkään tietää tätä vielä, ei olla päätetty. Varmaan ne nyt toistaiseksi ovat voimassa toistaiseksi, mutta tulevaisuudesta ei tiedä. 

Vierailija
7/28 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki merkit viittaavat siihen, että niitä pitää ottaa jatkuvasti lisää että passi pysyy voimassa. Eli siis edes 3 ei riitä.

Euroopan komissio on varmistanut jokaiselle eurooppalaiselle vauvasta vaariin jo ainakin 6 rokotetta (nyt kenties jo enemmän, en ole tarkistanut). Joten olen aika varma, että nämä piikit halutaan käyttää väkisinkin.

Vierailija
8/28 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussahan oli päässyt vanhenemaan rokotteita, olikohan peräti sadalle ehditty pistämään niitä. Saavat uudet piikit perään, kun vanhentuneiden teho on heikentyt.

Mutta ihan oikeasti kaikki, boikotoikaa, vastustakaa koronapassia. Tekin joilla se nyt on voimassa, mistä tiedätte mitä se tulevaisuudessa vaatii? Tästä käytännöstä pitää päästä eroon ennen kuin se on liian pitkällä.

Suomessa kaksi rokotetta on tällä hetkellä voimassa 12 kk. Monessa muussa maassa 9 kk. Ja mitäs kun nyt oli suositeltu omikronin takia 2. Ja 3. rokotuksen väliä lyhennettäväksi kolmeen kuukauteen, miten se tulee vaikuttamaan? Ja koska tarvitaan neljäs..

Vierailija
9/28 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Koronarokotustodistus on voimassa koronapassina 12 kuukautta sen jälkeen kun se on haettu Omakannasta, minkä jälkeen rokotustodistuksen voi hakea uudestaan Omakannasta."

https://www.kanta.fi/usein-kysyttya-koronapassista

Tällä hetkellä. Ranskassa muuttuu jo alkuvuodesta. Voimassa vain kolmella

Vierailija
10/28 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukas tämän voisi vielä tietää? Koko maailma on täysin uuden edessä, ei tietenkään kukaan vielä voi vastata sulle. Asia ja piikki kerrallaan =)

Vierailija
11/28 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole vielä ottanyt yhtäkään. Olen miettinyt, pysyykö se jatkossakin niin, että kaksi rokotetta on voimassa 12 kk sen toisen jälkeen, siis passissa siinä kohtaa 2/2. Ettei se ole siinä vaiheessa jo 2/3 tai 2/4 😄

Ja katsotaanko nyt vielä että 2 x pfizerilla on täysin rokotettu?

Mä odotan että Valneva hyväksytään, jos siinä kestää pitkään, niin Novavaxin voin ottaa siinä tapauksessa.

Vierailija
12/28 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä täysin järjen vastaista, että nyt kun valtaosa on saanut rokotteen valvontaa ja kontrollia kiristetään lisää ja lisää.. ja rokotteita tarvitaan kolmas, neljäs...

JOS rokote olisi tehokas meillä olisi nyt kaikki hyvin, sillä rokotetut eivät sairastuisi eivätkä levittäisi tautia. Näinhän ovat kaikki rokotteet lääketieteen historiassa aiemmin toimineet

Mutta kun tämä k-rokote ei toimi. Ja silti pakotetaan kaikille näitä piikkejä kiristämällä passilla ja perusoikeuksien menetyksellä.

Vierailija
13/28 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki merkit viittaavat siihen, että niitä pitää ottaa jatkuvasti lisää että passi pysyy voimassa. Eli siis edes 3 ei riitä.

Euroopan komissio on varmistanut jokaiselle eurooppalaiselle vauvasta vaariin jo ainakin 6 rokotetta (nyt kenties jo enemmän, en ole tarkistanut). Joten olen aika varma, että nämä piikit halutaan käyttää väkisinkin.

So, onko asiassa joku ongelma? Nyt saatiin  nää rokotteet ja tää passi toimii, katsotaan onko 3v päästä edes koko virusta enää kiusana. Otan joka vuosi influenssapiikinkin, eli voijn hyvin ottaa tämänkin jos niin katsotaan tarpeelliseksi.

Vierailija
14/28 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

So, onko asiassa joku ongelma? Nyt saatiin  nää rokotteet ja tää passi toimii, katsotaan onko 3v päästä edes koko virusta enää kiusana. Otan joka vuosi influenssapiikinkin, eli voijn hyvin ottaa tämänkin jos niin katsotaan tarpeelliseksi.

Millä tavalla passi toimii? Sen takia tartunnat nyt leviävät kun rokotetut matkustelevat ja ovat jättäneet kaiken muun varovaisuuden pois.

Vierailija
15/28 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rokotus toimisi, ei tarvittaisi passeja. Jos se ei toimi, passit eivät hyödytä mitään.

Vierailija
16/28 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on jotenkin vaivaannuttavaa lukea aina näitä vertauksia influenssarokotteeseen.. Onko ihmisten ymmärrys koronarokotteesta ja sen toimintaperiaatteesta näin surkealla tasolla? Eivätkö he ymmärrä, että influenssa- ja koronarokotteita ei voi verrata millään tavalla keskenään?

Vierailija
17/28 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos on kaksi rokotusta ja sairastaa koronan, korvaako se kolmannen piikin?

Vierailija
18/28 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sairastanut koronan, sen jälkeen riittää yksi rokotus. Onko se samalla tavalla voimassa 12 kk, kuin kaksi rokotusta? Entä jos on ottanut yhden rokotuksen, ja sitten sairastaa koronan, korvaako se niinkin päin toisen piikin?

Vierailija
19/28 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Briteissä jaetaan jo neljänsiä rokotteita eli tulevaisuudessa piikillä käydään 2 kk välein ja silti virus jyllää.

Vierailija
20/28 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kaikki nyt turhaa pohdintaa. Viikko pari ja omikron on täällä. Sen saa jokainen. Ihan jokainen. Ne jotka säilyy elossa, saa passinsa ainakin puoleksi vuodeksi. Sitten nähdään, mitä seuraavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi