Sulhasen sisko saa tuoda lapset häihin mutta minä en?!
Pikkusiskoni on menossa naimisiin keväällä. Itse sain kutsun jossa luki että perheen aikuiset kutsutaan, oletin häiden olevan lapsettomat. Törmäsin kuitenkin tulevan lankomiehen siskoon kaupungilla ja hän oli ostamassa juhlavaatetta taaperolleen!
Ihmettelin että eikö kutsussa lukenut että lapsettomat häät, johon tämä nainen vastasi yhtä suurella hämmennyksellä että heidän kutsussaan kyllä luki "Maija", "Matti" ja "Aatos" "Virtanen"!
Olen todella loukkaantunut enkä ymmärrä miksi "Maijan" taapero saa tulla häihin mutta minun esikouluikäiseni ei?!
Kommentit (68)
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:18"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:27"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:09"]
Lapsenvahdin voisi myös palkata esim. näin: olette menossa esim. Oulusta Turkuun (toiselle puolelle maata) häihin. Otatte hotellihuoneen/majoitutte sukulaisten tms luona, lapsi tulee mukaan Turkuun. Palkkaatte sinne lapsenvahdin illaksi/alkuyöksi. Ei tarvitse ajaa yöllä lapsen luo, eikä maksaa lapsenvahdille koko yöstä ja aamustakin vielä. Seuraavana päivänä teette Turussa jotain kivaa vielä koko perheen kesken, joten lapsellakin on kiva minireissu. Ajatte illaksi kotiin.
Mutta joo, kannattaa varmaan kysyä siskolta, miksi menettelivät näin. Mutta jos todellakin haluatte mennä, on se todennäköisesti mahdollista järjestää. Itse olen ollut useammin kuin kerran hoitamassa MLLn hoitajana lapsia hotelleissa ja kylpylöissä.
[/quote]
Täytyypä kysyä "Turussa" asuvalta siskolta, josko tämä tietäisi ketään luotettavaa lapsenvahtia. Ihan vieraalle en kyllä oikeasti uskalla antaa, mutta joku siskon opiskelijatuttu ei varmaan pistä pahakseen. Hieno vinkki!
Voiko lastenvahtia pyytää leikkimään lapsen kanssa? Vai onko sopimus ainoastaan se, että lapsenvahti katsoo ettei lapsi satuta itseään, antaa ruokaa jne.? Meillä ei ole koskaan ollut isovanhempia lukuun ottamatta ketään lapsenvahtina, en tiedä miten nämä asiat menevät.
ap
[/quote]
You gotta be kidding me!!!!
Et ihan oikeasti voi olla tosissasi... voiko lapsenvahtia pyytää leikkimään lapsen kanssa, ai apua mä en kestä!!!
Onko sun lapsi ikinä koskaan milloinkaan ollu edes kerhossa tai leikkinyt kenenkään muun kuin sinun kanssa?
[/quote]
Lapsi on leikkinyt sukulaisten, kavereiden sun muiden kanssa, mutta kyse on ollut vapaaehtoisesta toiminnasta. En ole koskaan maksanut ihmiselle lapsen kanssa leikkimisestä.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:27"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:09"]
Lapsenvahdin voisi myös palkata esim. näin: olette menossa esim. Oulusta Turkuun (toiselle puolelle maata) häihin. Otatte hotellihuoneen/majoitutte sukulaisten tms luona, lapsi tulee mukaan Turkuun. Palkkaatte sinne lapsenvahdin illaksi/alkuyöksi. Ei tarvitse ajaa yöllä lapsen luo, eikä maksaa lapsenvahdille koko yöstä ja aamustakin vielä. Seuraavana päivänä teette Turussa jotain kivaa vielä koko perheen kesken, joten lapsellakin on kiva minireissu. Ajatte illaksi kotiin.
Mutta joo, kannattaa varmaan kysyä siskolta, miksi menettelivät näin. Mutta jos todellakin haluatte mennä, on se todennäköisesti mahdollista järjestää. Itse olen ollut useammin kuin kerran hoitamassa MLLn hoitajana lapsia hotelleissa ja kylpylöissä.
[/quote]
Täytyypä kysyä "Turussa" asuvalta siskolta, josko tämä tietäisi ketään luotettavaa lapsenvahtia. Ihan vieraalle en kyllä oikeasti uskalla antaa, mutta joku siskon opiskelijatuttu ei varmaan pistä pahakseen. Hieno vinkki!
Voiko lastenvahtia pyytää leikkimään lapsen kanssa? Vai onko sopimus ainoastaan se, että lapsenvahti katsoo ettei lapsi satuta itseään, antaa ruokaa jne.? Meillä ei ole koskaan ollut isovanhempia lukuun ottamatta ketään lapsenvahtina, en tiedä miten nämä asiat menevät.
ap
[/quote]
mutta ihan hetki sitten sanoit että kaikki tutut lapsenvahdit on menossa häihin, ja nyt ei olekaan koskaan ollut muita kuin isovanhemmat? Mhhhh ;)
porvoossa taitaa olla ens kesänä nää häät!
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:17"]
Tää lapsikielto on kyllä kuspäitten keksintö, mikä on parempi kokoperheenjuhla kun häät?
[/quote]
Oletko tosissasi? No ehkä, jos tavoitteena on vain että käydään vihkitilaisuudessa (eikä ketään haittaa, että puhe peittyy korviavihlovan ulinan alle ja ilmassa leijuu kakkavaipan haju..) ja sitten oman perheen kesken syödään makaronilaatikkoa ketsupilla ja siinä se.
Eiväthän aikuiset edes VOI juhlia silloin kun lapset ovat paikalla. Ei voi ottaa yhtään alkoholia (surullisia nämä lapsiperheet joissa isukki ryyppää kuin viimeistä päivää kun kerrankin on tilaisuus ja koittaa pakoilla marisevaa kotiinlähtöä vaativaa mammaa ja kiljuvia kersoja). Ei voi tanssia kun pitää vahtia lapsia. Juhlavaatteisiin on turha satsata, kun niille päätyy kuitenkin puklua tai maitolasi tai niihin pyyhitään ruoalla sotkettu naama. Juhlia ei voi kuin max klo 20 asti, koska kersat pitää kiikuttaa nukkumaan. Kenenkään kanssa ei voi puhua, koska lapset vaativat koko ajan jotain ja muutenkin kaikki huomio on keskitettävä niihin jottei tapahdu mitään katastrofia. Ruuasta ei voi nauttia, koska aika menee lasten syöttämiseen, vanhemmat saavat sitten närppiä omat kylmenneet ruokansa kunhan kerkiävät.
Sen on kyllä kummallista, että lapsi on aiemmin pystytty isovanhemmille jättämään, mutta nyt ei.
6-vuotias nauttisi kovasti kun saisi olla miehesi vanhemoien kanssa. Niinkuin ennenkin kun olette jonnekin yhdessä menneet. Nyt ei voi. Koska sinä haluat että lapsesi on häissä.
Otas nyt anoppisi mukaan sinne "Turkuun" , pääsee hänkin joskus omalta tontilta jonnekin ja jätä jeesuksesi hänen kanssaan siksi aikaa kun sinä ja miehesi juhlitte. Maksaa vain sen yhden ylimääräisen hotellihuoneen.
Ja sano että ihan vaan katsoo ettei loukkaa itseään ja syö sopivin väliajoin. Ja järjestä sinä ensi kesäksi isot juhlat ystävillesi ja suvullesi. Tule sitten kertomaan minkälaisen listan teit. Riittääkö pitopalvelulletänä päivänä ruuasta 50 per liattu lautanen ( ei väliä mikä on lautasen suttaajan ikä).
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:18"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:27"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:09"]
[/quote]
ap
[/quote]
You gotta be kidding me!!!!
Et ihan oikeasti voi olla tosissasi... voiko lapsenvahtia pyytää leikkimään lapsen kanssa, ai apua mä en kestä!!!
Onko sun lapsi ikinä koskaan milloinkaan ollu edes kerhossa tai leikkinyt kenenkään muun kuin sinun kanssa?
[/quote]
Tämä koko "ongelma" on keksitty provokaatiokirjoitus. Kirjoittajalla ei ole lapsia eikä häitä tulossa, luultavasti ei siskoakaan, joten ei kai se nyt mikään ihme ole että lastenhoitoon liittyvät kommentitkin ovat puutaheinää. Kai tämä nyt oli selvä viimeistään siinä vaiheessa kun, hups, meni sekaisin oliko se tarinan keksitty lapsi nyt esikoulussa vai "vauva".
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:17"]
Tää lapsikielto on kyllä kuspäitten keksintö, mikä on parempi kokoperheenjuhla kun häät?
[/quote]
Häät ei ole lastenjuhlat! Me pidettiin lapsettomat häät. Vieraita oli 60. Jos olisi kutsuttu lapset myös, vieraita olisi ollut 90 ja tunnelma aika erilainen. Kenenkään en tiedä jääneen häistä pois tämän takia, itse asiassa omassa tuttavapiirissäni lapsettomat häät on enemmän sääntö kuin poikkeus.
Meille siis lapsettomat häät oli helppo järjestää eikä kukaan purnannut. Suurmimalla osalla vieraista oli siteitä juhlapaikkakunnalle, eli vaikka tulivat kauempaa, lastenhoito järjestyi suhteellisen helposti.
Tuossa tapauksessa ei olis pitänyt kutsua yhen yhtä pentua. Ymmärrän kyllä jos haluavat ryyppyhäät, ei siinä mitään.