Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sulhasen sisko saa tuoda lapset häihin mutta minä en?!

Vierailija
23.03.2015 |

Pikkusiskoni on menossa naimisiin keväällä. Itse sain kutsun jossa luki että perheen aikuiset kutsutaan, oletin häiden olevan lapsettomat. Törmäsin kuitenkin tulevan lankomiehen siskoon kaupungilla ja hän oli ostamassa juhlavaatetta taaperolleen! 

Ihmettelin että eikö kutsussa lukenut että lapsettomat häät, johon tämä nainen vastasi yhtä suurella hämmennyksellä että heidän kutsussaan kyllä luki "Maija", "Matti" ja "Aatos" "Virtanen"!

Olen todella loukkaantunut enkä ymmärrä miksi "Maijan" taapero saa tulla häihin mutta minun esikouluikäiseni ei?!

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt omalta siskoltaan voi suoraan tuommoista asiaa kysyä? Minä ainakin kysyisin. En ymmärrä miksi ihmiset eivät vaan voi selvittää asioita suoraan, vaan pitää aina selän takana valittaa.

Vierailija
42/68 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Langon sisko ostamassa juhlavaatteita heti kutsun saatuaan kasvuikäiselle taaperolle, kun kesähäät muutaman kuukauden päästä? Sinä et voi omalta siskoltasi kysyä mitään, mutta vastaat aggressiivisesti ja vittumaisesti ihan normaaleihin kommentteihin? Jep, jep.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun lapset rumia?

Vierailija
44/68 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaa provoa kun kehittelet niin kirjoita vaikka paperille faktat joissa pysyt. Aloituksessasi lapsesi on esikouluikäinen ja nyt se muuttuikin vauvaksi jota miehesi hoitaa...

Vierailija
45/68 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä harmittaa sun lapsen puolesta. Ton ikäselle häät on just niin iso juttu. Ainakin mun eskarilainen on häistä ihan täpinöissään. Olisin kyl tosi loukkaantunut kuten sinäkin. Pystyisitkö kysyy esim teidän äidiltä jos se tietäis mistä kyse. Onko esim joku väärinkäsitys tmv.

Vierailija
46/68 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskosi häät, etkä saa kysyttyä syytä? Jospa on vaikka virhe tai mies on vaatinut, että siskonsa lapset tulevat häihin, koska sisko katkaisee muuten välit lopullisesti? Taapero ja eskari-ikäinen ovat kuitenkin vähän eri asia, jos ap tarkoitti n. 1v lasta taaperolla, sekin voi olla syynä.

Vierailija
47/68 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko nyt käynyt niin että AP oli jo suunnitellut omat Elli-Petterinsä morsiustytöksi/sulhaspojaksi ja nyt ei käynytkään niin niin katkeruus on suuri?

Vierailija
48/68 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:23"]

Lapsettomat ristiäiset olisi kyllä mahtava uusi av-trendi :D Nää lapsettomat häät-avautumiset on jo niin nähty...

[/quote]

Mä niin nään tän:

"Meidän prinsessalle piti tulla ihanat ristiäiset, mutta mun sisko pilasi kaiken; kehtasi tuoda omia lapsiaan ristiäisiin! Juhlat olivat MEIDÄN LAPSEN ja on todella ylimielistä ja itsekästä varastaa huomio muilla lapsilla. Siellä sisko ja miehensä esitteli sukulaisille jälkikasvuaan ja vastaili kysymyksiin kuin ois olleet jotain julkkiksia: "Joo, Jasmine on kuus ja Jonathan neljä". Who cares?! Nää ei ole niiden juhlat! Itkin pettymyksestä sakastin oven takana."

Vierailija
49/68 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:56"]

Mua surettaa ap:n siskon puolesta
Hän on ehkä ajatellut että haluaa viettää hääjuhlansa sisarensa ja tämän miehen kanssa, niin että hekin voivat nauttia yhdessä juhlasta ilman että pitävät samalla huolta lapsesta.
Sääli että ap on niin itsekäs että ei näe mahdollisuutta siihen, vaan että hänen lapsensa on niin merkityksellinen että sen on päästävä mukaan.

[/quote]

Kyllähän sen lapsen voi jättää halutessaan kotiin vaikka olisi saanut kutsun. 

Nyt mies ei tosiaan pääse juhlaan, eli se surkuttelustasi.

Vierailija
50/68 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:49"]

Älä mene häihin, ei sinne ole pakko mennä. Miten ne lapset muuten oppii käyttäytymään jos eivät pääse sukujuhliin? Kysy siskoltas ja jos on vielä sitä mieltä että ei sun lapsesi pääse mutta joku muu kyllä niin sitten et vain mene.

[/quote]

Aivan, ei ole pakko mennä. Jos joku kysyy mikset ollut paikalla, sano vain ettet saanut hoitajaa, joten oli pakko jäädä kotiin.

En minäkään ole häissä koskaan ollut. Ei silleen kiinnosta.

Vierailija
51/68 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 15:00"]

Langon sisko ostamassa juhlavaatteita heti kutsun saatuaan kasvuikäiselle taaperolle, kun kesähäät muutaman kuukauden päästä? Sinä et voi omalta siskoltasi kysyä mitään, mutta vastaat aggressiivisesti ja vittumaisesti ihan normaaleihin kommentteihin? Jep, jep.

[/quote]

Mitä aggressiivista ja vittumaista olen kirjoittanut? Täällä oli joku toinen joka oli hieman aggrempi, minä en ole suuttunut täällä kenellekään.

Vierailija
52/68 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:58"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:54"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:48"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:47"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:26"]

Jos morsian on sun siskosi, niin ehkäpä kannattaan kysyä häneltä.

Ehkä hän on ajatellut että haluaa juhlia päiväänsä morsiamena _sinun_ kanssaan. Ilman että olet kiinni lapsessasi koko ajan. Hän ehkä haluaa että keskityt häneen?

[/quote]

Lapsen isä voisi hoitaa lastamme häissä, nyt hän ei pääse juhlaan ollenkaan.

[/quote]

Eikö siis isääkään ole kutsutta vai tarkoititko että isä hoitaisi lasta jotta lapsikin pääsee häihin?

[/quote]

Lapsen isä on kutsuttu ja hän olisi voinut vahtia vauvaa häissä, jotta minä voin keskittyä siskooni. Nyt isän on jäätävä pois, sillä luotetut lapsenvahdit menevät tietenkin häihin, ja en haluaisi jättää lasta ventovieraalle yöksi (häät järjestetään toisella puolen Suomea, ei ole järkevää ajaa tuntikausia kotiin yöllä kun lapsi joutuisi olemaan yksin hoitajan kanssa hyvän osan yötä)

[/quote]

Siiiiiis hetkinen... nyt lapsi onkin vauva ja äsken se oli esikoiluikäinen???

[/quote]

Sori, ajatuskatko kun kirjoitin samalla yhteen toiseen ketjuun isästä ja vauvasta.

Eli siis isä voi huolehtia lapsesta. Vauvaa en jättäisi missään tapauksessa edes isovanhemmille yöksi, nyt olisin voinut muuten jättää tutulle hoitajalle mutta he ovat kaikki häissä.

Vierailija
53/68 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:48"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:47"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:26"]

Jos morsian on sun siskosi, niin ehkäpä kannattaan kysyä häneltä.

Ehkä hän on ajatellut että haluaa juhlia päiväänsä morsiamena _sinun_ kanssaan. Ilman että olet kiinni lapsessasi koko ajan. Hän ehkä haluaa että keskityt häneen?

[/quote]

Lapsen isä voisi hoitaa lastamme häissä, nyt hän ei pääse juhlaan ollenkaan.

[/quote]

Eikö siis isääkään ole kutsutta vai tarkoititko että isä hoitaisi lasta jotta lapsikin pääsee häihin?

[/quote]

Lapsen isä on kutsuttu ja hän olisi voinut vahtia vauvaa häissä, jotta minä voin keskittyä siskooni. Nyt isän on jäätävä pois, sillä luotetut lapsenvahdit menevät tietenkin häihin, ja en haluaisi jättää lasta ventovieraalle yöksi (häät järjestetään toisella puolen Suomea, ei ole järkevää ajaa tuntikausia kotiin yöllä kun lapsi joutuisi olemaan yksin hoitajan kanssa hyvän osan yötä)
[/quote]

Voisiko lapsi mennä mummolaan isän vanhempien luo ? Ja te kaksin häihin

Vierailija
54/68 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt ihan vain sen kutsun varassa? Entä jos saitte vahingossa vääränlaisen kutsun? Kyllä kannattaa kysyä siskolta! Ja kerro sitten meille mitä hän vastasi.

Vierailija
55/68 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenvahdin voisi myös palkata esim. näin: olette menossa esim. Oulusta Turkuun (toiselle puolelle maata) häihin. Otatte hotellihuoneen/majoitutte sukulaisten tms luona, lapsi tulee mukaan Turkuun. Palkkaatte sinne lapsenvahdin illaksi/alkuyöksi. Ei tarvitse ajaa yöllä lapsen luo, eikä maksaa lapsenvahdille koko yöstä ja aamustakin vielä. Seuraavana päivänä teette Turussa jotain kivaa vielä koko perheen kesken, joten lapsellakin on kiva minireissu. Ajatte illaksi kotiin. 

Mutta joo, kannattaa varmaan kysyä siskolta, miksi menettelivät näin. Mutta jos todellakin haluatte mennä, on se todennäköisesti mahdollista järjestää. Itse olen ollut useammin kuin kerran hoitamassa MLLn hoitajana lapsia hotelleissa ja kylpylöissä.

Vierailija
56/68 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:09"]Lapsenvahdin voisi myös palkata esim. näin: olette menossa esim. Oulusta Turkuun (toiselle puolelle maata) häihin. Otatte hotellihuoneen/majoitutte sukulaisten tms luona, lapsi tulee mukaan Turkuun. Palkkaatte sinne lapsenvahdin illaksi/alkuyöksi. Ei tarvitse ajaa yöllä lapsen luo, eikä maksaa lapsenvahdille koko yöstä ja aamustakin vielä. Seuraavana päivänä teette Turussa jotain kivaa vielä koko perheen kesken, joten lapsellakin on kiva minireissu. Ajatte illaksi kotiin. 

Mutta joo, kannattaa varmaan kysyä siskolta, miksi menettelivät näin. Mutta jos todellakin haluatte mennä, on se todennäköisesti mahdollista järjestää. Itse olen ollut useammin kuin kerran hoitamassa MLLn hoitajana lapsia hotelleissa ja kylpylöissä.
[/quote]
Erinomainen idea! Mutta usko tai älä, ap:n lapsi varmaan traumatisoituu, kun tapaa vieraan ihmisen.

Vierailija
57/68 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkoon voi jokatapauksessa lapsikin tulla ja sitte siitä mll hoitsun kanssa hotelliin .

Vierailija
58/68 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:09"]

Lapsenvahdin voisi myös palkata esim. näin: olette menossa esim. Oulusta Turkuun (toiselle puolelle maata) häihin. Otatte hotellihuoneen/majoitutte sukulaisten tms luona, lapsi tulee mukaan Turkuun. Palkkaatte sinne lapsenvahdin illaksi/alkuyöksi. Ei tarvitse ajaa yöllä lapsen luo, eikä maksaa lapsenvahdille koko yöstä ja aamustakin vielä. Seuraavana päivänä teette Turussa jotain kivaa vielä koko perheen kesken, joten lapsellakin on kiva minireissu. Ajatte illaksi kotiin. 

[/quote]

Täytyypä kysyä "Turussa" asuvalta siskolta, josko tämä tietäisi ketään luotettavaa lapsenvahtia. Ihan vieraalle en kyllä oikeasti uskalla antaa, mutta joku siskon opiskelijatuttu ei varmaan pistä pahakseen. Hieno vinkki!

Voiko lastenvahtia pyytää leikkimään lapsen kanssa? Vai onko sopimus ainoastaan se, että lapsenvahti katsoo ettei lapsi satuta itseään, antaa ruokaa jne.? Meillä ei ole koskaan ollut isovanhempia lukuun ottamatta ketään lapsenvahtina, en tiedä miten nämä asiat menevät.

ap

Vierailija
59/68 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kommentteja. Kyllä mä ainakin olisin loukkaantunut jos siskoni jättäisi juuri minun lapseni kutsumatta, mutta miehen siskon lapsi taas kutsuttaisiin. Ja kysyisin siskolta todellakin, että miksi näin.

Vierailija
60/68 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:27"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:09"]

[/quote]

Täytyypä kysyä "Turussa" asuvalta siskolta, josko tämä tietäisi ketään luotettavaa lapsenvahtia. Ihan vieraalle en kyllä oikeasti uskalla antaa, mutta joku siskon opiskelijatuttu ei varmaan pistä pahakseen. Hieno vinkki!

Voiko lastenvahtia pyytää leikkimään lapsen kanssa? Vai onko sopimus ainoastaan se, että lapsenvahti katsoo ettei lapsi satuta itseään, antaa ruokaa jne.? Meillä ei ole koskaan ollut isovanhempia lukuun ottamatta ketään lapsenvahtina, en tiedä miten nämä asiat menevät.

ap

[/quote]

You gotta be kidding me!!!!

Et ihan oikeasti voi olla tosissasi... voiko lapsenvahtia pyytää leikkimään lapsen kanssa, ai apua mä en kestä!!!
Onko sun lapsi ikinä koskaan milloinkaan ollu edes kerhossa tai leikkinyt kenenkään muun kuin sinun kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä