Tupakoiva naapuri. Mitä voin tehdä?
Järjestyssäännöt sanovat, että luhtikäytävällä tupakointi on kielletty.
Naapuri ei halua noudattaa samoja sääntöjä kuin muut.
Mitä voin tehdä, jotta tupakointi loppuisi luhtikäytävällä?
Kommentit (26)
Sano se sille naapurille ystävällisesti. Jos ei auta ilmoita isännöitsijälle.
Vierailija kirjoitti:
Olen sanonut, montakin kertaa. Kopioin jopa järjestyssäännöt ja alleviivasin kohdan tupakoinnista ja jätin kirjekuoressa postilaatikkoon. Ei tottele. Vetoaa siihen, että hänellä on sairaus, niin ei voi mukamas kävellä.
Naapuri on romani.
Vierailija kirjoitti:
Vaahtosammutin avuksi.
Oikeita neuvoja, kiitos.
Tuossa on varmaan helpointa itse muuttaa pois.
Ota koronarokote, mitään tehoa tai hyötyä siitä ei toki ole, mutta suojelet silti itseäsi ja lähimmäisiäsi
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on varmaan helpointa itse muuttaa pois.
En muuta. Minulla on oikeus savuttomaan vuokra-asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Voit muuttaa pois.
En voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sanonut, montakin kertaa. Kopioin jopa järjestyssäännöt ja alleviivasin kohdan tupakoinnista ja jätin kirjekuoressa postilaatikkoon. Ei tottele. Vetoaa siihen, että hänellä on sairaus, niin ei voi mukamas kävellä.
Naapuri on romani.
No, joo... eipä siinä sitte mittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuri on romani.
Ilmoititko isännöitsijälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuri on romani.
Romani on toivoton tapaus naapurina. Oikeastaan et voi tehdä muuta kuin pyytää tarjoamaan rööki itsellesikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuri on romani.
Ilmoititko isännöitsijälle?
Mitä se auttaa? Häätöön tarvitaan useamman kuin yhden asukkaan allekirjoitus. Ja koska olen heidän ainut naapuri, kun asuvat päädyssä, niin isännöinti ei voi tehdä mitään.
Tee valitus aina uudestaan ja uudestaan, kyllä se manne häädön viimein saa
Vierailija kirjoitti:
Tee valitus aina uudestaan ja uudestaan, kyllä se manne häädön viimein saa
Yksi asukas ei voi vaatia häätöä. Selvitin juuri ylhäällä.
Minulla on rokotettu naapuri, mitä voin tehdä? Pelkään kuollakseni että hänestä leviää rokote haittoja minuun
Esimerkiksi voisit pitää turpasi tukossa etkä puuttua muiden asioihin ja sen sijaan huolehtia ihan vaan omista asioistasi. Niissä riittää sinulle ihan varmasti tekemistä.
Kunnan terveystarkastaja paikan päälle toteamaan haitta. Sitten kun sulla on sen raportti asiasta niin sen viet taloyhtiöön (isännöitsijälle vaikka aluksi) ja käsket laittamaan haitan kuntoon. Jos ei suostu niin voi aloittaa sitten ihan oikeustoimet, joissa haitta joko laitetaan kuntoon tai naapuri saa häädön. Näistä on nyt ensimmäinen ennakkotapaus olemassa, joten jatkossa tää prosessi menee helpommin oikeudessa läpi.
Vaahtosammutin avuksi.