Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalankulkija keskellä ajorataa/hyppää auton eteen

Vierailija
23.03.2015 |

Jos ajaisin jalankulkijan päälle sen takia että hän toikkaroi ajoradalla enkä ehtisi väistää, onko syy jalankulkijan vai minun? Tietenkin ihmisen päälle ajaminen on aina väärin, mutta onko tuossa siis jalankulkija syyllistynyt liikenteen vaarantamiseen? Koitin googlella etsiä mutta en löytänyt vastausta. Millaiset seuraukset tuollaisesta tilanteesta tulee autoilijalle? Jos jalankulkija säilyy hengissä, tuleeko hänelle sakkoja tms liikenteen vaarantamisesta? Tuleeko autoilijalle aina joka tapauksessa syyte kuolemantuottamuksesta tms vaikka jalankulkija motarilla heittäytyisi eteen. 

Tälläistä ei ole siis tapahtunut mutta mietin asiaa koska pelottaa aina liikenteessä että vahingossa tappaisin ihmisen. (Olen rauhallinen ja hyvä kuski mutta minulla on vain tälläinen irrationaalinen pelko jatkuvasti).

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalankulkija maksaa ja rahat karhutaan vaikka kuolinpesästä

Vierailija
2/5 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se autoilijan vika ole. Tulee varmasti eteen heittäytyjälle seuraukset, pahimmassa tapauksessahan muut tielläliikkujat vaarantuvat mahdollisen väistöliikkeen seurauksensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapauskohtaista. Tuomioistuin käsittelee asian ja päättää kuka oli vastuussa onnettomuudesta.

Vierailija
4/5 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukkaahan juoksee esim. rekkojen alle, kuten junien, ja ei tasan tarkkaan istu kuskit syytettyinä mistään.

Vierailija
5/5 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 13:16"]

Tapauskohtaista. Tuomioistuin käsittelee asian ja päättää kuka oli vastuussa onnettomuudesta.

[/quote]

Helvetin heikoilla on jalankulkija joka on keskellä motaria tai punaisia päin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme