Omistatko häkkieläimen?
tai ylipäätään lemmikin jota pidetään häkissä, terraariossa tai akvaariossa? Voitko kertoa mitä hienoa on omistaa eläin jota pidetään vankeudessa koko sen elämä ja vielä ahtaasti? Kyllä mä tiedän, että niitä pidetään hetkellisesti vapaanakin, mut onko se sama kuin siellä alkuperäisessä elinympäristössä asuminen?
Ihminen on julma ja ahne. Mitä iloa on esim hämähäkistä tai jostain helvetin rukoilijasirkasta lemmikkinä? Taitaa olla vaan jotain erikoisuuden tavoittelua ja halutaan leijua erikoisella ja harvinaisella eläimellä sellaisella minäminä-asenteella ajattelematta kuitenkaan kuinka paljon se eläin haluaa olla siinä metri kertaa metri laatikossa, tais mennä tuokin koko reilusti yläkanttiin.
No mä en pysty tähän ikävä kyllä tämän enempää vaikuttamaan joten tämä olikin vaan yhden ihmisen mielenosoitus.
Kommentit (22)
Sama koskee kyllä ihan kaikkia eläimiä. Ei kissalle ole luonnollista elää vain sisällä asunnossa ja ulkoilla valjaissa. Sama koskee koiraa.
Kyllä ihmiset hankkivat eläimiä vain ja ainoastaan itsekkäistä syistä.
Omistan yhden häkkielukan, sen nimi on rakas alistettu aviomies :D
Vaimo on kellarissa. Päästän vain ulos töihin.
4, niin, eläimiä hankitaan myös ruuan takia, vai luuletko että kaikki suomessakin alkaa 100% kasvissyöjiksi.
Aloitus taas kertoo ikävää totuutta tuollaisen ihmisen älykkyydestä, huoh.
Koiran pitäminen ahtaassa kerrostalokämpässä neljän seinän sisällä on pahin eläinrääkkäys mitä maassamme tapahtuu! Koiran paikka on maalla, jossa saa käyttää luontaisia vainujaan ja viettejään ja pitää itsensä virkeänä luonnossa, eikä näin ollen masennu.
Mulla on toi Gutale tossa häkissä.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 12:27"]
Muutama tuhat koska turkistarha.
[/quote]Eri asia. En tuomitse, koska tämä on sun elinkeino, sama kanalat. Puhuin lemmikeistä.
ap
No eikös se lihan syöntikin ole aika itsekästä? Vai sitä eläimen parastako siinä ajatellaan?
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 12:26"]
Ihminen on julma ja ahne. Mitä iloa on esim hämähäkistä tai jostain helvetin rukoilijasirkasta lemmikkinä? Taitaa olla vaan jotain erikoisuuden tavoittelua ja halutaan leijua erikoisella ja harvinaisella eläimellä
[/quote]
Kävikö nyt ollenkaan mielessä että kaikille ei sovi karvaiset lemmikit allergian tai astman takia, ja jotkut haluavat lemmikin (lisko, hämis, käärme, sirkka, konna) jota lähinnä tarkkaillaan eikä hellitä sylissä???
Meillä on Putini-niminen torakka terraariossa :D
En mä pitäisi hämähäkkiä esim vapaana. Kani meillä on, mutta saa loikkia vapaasti kodissa miten tykkää.
Meidän kieron näköinen naapuri on paukutellut vasaralla koko päivän, rakentaa varmaan isompaa häkkiä lapsilleen olohuoneeseensa kun ne lapset ovat kasvaneet niin etteivät pysty enää seisoa suorassa siellä vanhassa häkissään...
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 12:36"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 12:26"]
Ihminen on julma ja ahne. Mitä iloa on esim hämähäkistä tai jostain helvetin rukoilijasirkasta lemmikkinä? Taitaa olla vaan jotain erikoisuuden tavoittelua ja halutaan leijua erikoisella ja harvinaisella eläimellä
[/quote]
Kävikö nyt ollenkaan mielessä että kaikille ei sovi karvaiset lemmikit allergian tai astman takia, ja jotkut haluavat lemmikin (lisko, hämis, käärme, sirkka, konna) jota lähinnä tarkkaillaan eikä hellitä sylissä???
[/quote]Niin eli taas päästään tähän itsekkyyteen, että kun on pakko saada lemmikki niin otetaan sitten vaikka joku harvinainen mitä voi pällistellä lasin takana välittämättä sen eläimen elintavoista. Miksi ei sitten voi vaan olla ilman jos ei kerran voi pitää eläintä jolla vapaampi elinympäristö?
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 12:27"]Muutama tuhat koska turkistarha.
[/quote]
"Lemmikkejä". Ennemminkin kaltoinkohdeltuja hyödykkeitä. Olet vielä julmempi kun kukaan lemmikkiään huonosti pitävä.
Ehkä ihmistenkin pitäisi oikeasti asua luolassa tai jossain risumajassa. Mikä on luonnollista? Minun hamsterini ei edes halua pois häkistä.
-Mies 29v-
Mulla on pieni jyrsijä, hiiri, häkissä. Kyllä tuota voi ulkoiluttaa ja leikkiä sen kanssa. Tämän pikkunisäkkään tunteet eivät kuitenkaan kiinnosta minua varsinaisesti.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 12:51"]
Ehkä ihmistenkin pitäisi oikeasti asua luolassa tai jossain risumajassa. Mikä on luonnollista? Minun hamsterini ei edes halua pois häkistä.
-Mies 29v-
[/quote]Minäkin valitsisin vankeuden jos toinen vaihtoehto on sun seuras.
Muutama tuhat koska turkistarha.