Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä muita, joita "hyljeksitään" puistoissa, kerhoissa ym?

Vierailija
23.03.2015 |

Tuntuu, että aina jää akiken ulkopuolelle, yksin lapsensa kanssa päivästä toiseen noissa paikoissa, muut tuntuvat löytävän seuraa helpollakin.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 12:54"]

Täällä kaiken huippu; eräs naikkonen varasi seurakunnalta ilmaiseksi tilat pitääkseen kerhoa ja valitsee osanottajat pärstäkertoimen mukaan. Varmaan juuri seurakunnan arvojen mukaista toimintaa...NOT

[/quote]

Tuollaisiahan suurin osa naisista on; pelkkää paskaa sisältä, ja erityisesti ne taviksimmat ja tavallaan yhteisön silmissä suosituimmat ovat.

Vierailija
22/32 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun lapsilla uudet /hienot vaatteet, jotka sopii yhteen kivasti? Siinä yksi syy vieroksua.

Tämän olen  kuullut perusteluna (ihan totta..)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ole kaunis, vaan aivan tavis.  Käymme myös muskarissa, sama ongelma siellä. ap

Vierailija
24/32 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsella on ihan perusvaatteet, puhtaat, ei mitään supermerkkivaatetta. ap

Vierailija
25/32 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saatan olla niitä 'hyljeksijöitä'. En suinkaan siksi, että haluaisin olla ilkeä tai minulla olisi ennestään jo valtavan suuri määrä ystäviä (päinvastoin). Olen lähinnä hitaasti lämpeävä. En osaa olla useimmiten luontevasti vieraan ihmisen kanssa saman tien. Tutustuminen on hankalaa, joskus jopa ihmettelen että minulla ylipäätään on kavereita, mies tai että olen suhteellisen pidetty työpaikalla.

Vierailija
26/32 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 13:05"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 11:54"] Tuntuu, että aina jää akiken ulkopuolelle, yksin lapsensa kanssa päivästä toiseen noissa paikoissa, muut tuntuvat löytävän seuraa helpollakin. [/quote] Monet menee jo valmiiksi tutun kanssa, joten vaikuttaa siltä, että muut ovat jotenkin onnistuneet löytämään kaverin. Tai asuvat jo valmiiksi samassa taloyhtiössä jne, eli tuttavuutta on sen puiston ulkopuolella. Vain puistosta on vaikea löytää ketään, pitäisi olla enemmän kosketuspintaa, esim. lasten muskari. [/quote] Muskari.. Voi jee. Siellä ne vasta tiukat ryhmät olikin..

[/quote]

Miten te ehditte muskarissa jotain kontaktia ottaa? Meillä mennään niin vauhdilla leikistä toiseen, ettei siellä mitään seurusteluväliä ole missään. Kun muskari loppuu, pitää laittaa äkkiä vaatteet ja lähteä alta pois, kun seuraava ryhmä on juuri tulossa sisään. Minä kyllä tykkään muskarista, koska lapsi on siitä innoissaan ja hyppii siellä tasajalkaa ja pyörii ympäri muiden lasten kanssa leikistä riippumatta. Ihan sama, vaikkei minulle siellä mitään aikuiskontaktia tulisikaan.

Vierailija
27/32 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muutin miehen perässä pikkukylään. Olin jo silloin raskaana ja ensimmäisestä lapsesta lähtien yritin tutustua muihin ihmisiin. Kukaan ei tullut oma-alotteisesti juttelemaan eikä mulle edes aina vastattu. Selän kääntyivät, porukat lähtivät puistosta pois jne.
Vuosia yritin, kunnes päätin ettei kannata. Niin tiukat kuppikunnat ja mä muuttanut muualta ettei mitään mahdollisuuksia.
Harmittaa todella, sillä mä olen hyvä Ystävä.

Vierailija
28/32 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 11:54"]

Tuntuu, että aina jää akiken ulkopuolelle, yksin lapsensa kanssa päivästä toiseen noissa paikoissa, muut tuntuvat löytävän seuraa helpollakin.

[/quote]

Mua syrjitään noissa kanssa. Väittävät mun olevan liian vanha niihin. Vitun ikärasistit saatana!

Vierailija
29/32 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miua

Vierailija
30/32 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
31/32 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aikoinani vaan tungin piireihin. Toiset kun keskustelivat keskenään siinä yhteisessä tilassa niin saatoin siihen heittää jotain väliin. Saattoivat nämä entiseståän toisensa tuntevat mammat vähän kummastella mutta mitäs siitä. Kyllä ne sitten alkoivat ottaa porukkaan mukaan. Ja minä olen ujo ja introvertti mutta ei siinä auttanut kuin itse murtaa kuppikuntaisuus ja möllöttäjäkulttuuri.

Joitain yksinäisiä mammoja siellä näkyi ja nämä yksin jäävät olivat semmoisia jotenkin muutenkin reppanoita tai vähän outoja. Koitin näillekin puhua ja tehdä tuttavuutta mutta kun tuli vastaukseksi yksi sana niin ei siinä oikein jaksanut. Ulkonäöltään olivat sellaisia vähän vakavista mielenterveysongelmista kärsivien näköisiä, leikkaamaton, kampaamaton, pesemätön rasvainen tukka, 90-luvun farkut kainaloihin vedettynä ja muuta outoa. Kaikki normaalin näköisetkin rönttömammat saivat kyllä seuraa ennemmin tai myöhemmin. Meni vaan vähän aikaa.

Kun käy säännöllisesti, puhuu muille, hymyilee ja on ystävällinen niin löytää kavereita ennen pitkää. Suomalaiset on vähän ujoja, mutta lämpenevät kyllä kun tulee tutummaksi. 

Vierailija
32/32 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 12:30"]

Kysyn useasti esim. lapsen nimeä, ikää, harvoin tulee takaisin kysymystä. ap

[/quote]

Öö, ei kai keskustelussa olekaan tarkoitus edetä kysymällä ees-taas? Eli EI NÄIN:

- Moi, mikäs sun lapsen nimi on?

- Minttu, mikä sun lapsen nimi on?

- Kaisa. Mitä Minttu tykkää puuhata?

- Leikkiä pallolla. Mitä Kaisa tykkää puuhata?

- Leikkiä nukella. Mistä Mintun paita on ostettu?

- KappAhlista. Mistä Kaisan paita on ostettu?....

Kuulostaako normaalilta keskustelulta? Ei todellakaan. Tässä sulle pari vinkkiä ihan normaaliin jutusteluun:

- Moi, mikäs sun tytön nimi on?

- Tää on Minttu.

- Minttu, sehän on aika pirteä nimi. Tää meidän tyttö on Kaisa, tosi kiva että on saman ikäistä seuraa. Minustakin on kiva, että on jotain aikuisseuraa edes välillä. Me vasta tutustutaan tähän puistoon. (= monta tärppiä: saman ikäiset lapset, kiva että on juttukaveri ja hei, me ollaan uusia täällä)

- Aijaa, no me ollaan käyty täällä viimeset 5 vuotta joka päivä, kun on isovelikin.

- No oho, jaksatteko te käydä ihan joka päivä? Vai käyttekö te jossain muuallakin? Me käydään välillä mummolassa, mutta se on aika kaukana, niin tuntuu siltä että varmaan jatkossakin käydään aika paljon puistossa. Ootteko viihtyneet täällä?....

Ja niin edelleen. Huomaatko eron?