Kokkailijat hoi!!!! Jauheliha-hernemaissipaprika
Koko aamun pyörinyt mielessä tämä combo (kerran söin kylässä ja yllätti). Ajattelin kipaista kaupasta jauhelihan kun tarjouksessa. Rahat niukilla. Kertokaa miten siis toteutan tämän :D (kokkaustaito nollassa). Mitä mausteita? Tarvitsenko kermaa tms? Kämpillä tasan suolaa ja pippuria, laajat maustevarastot siis :D voin toki uhrata muutaman euron mausteisiinkin.
Kommentit (13)
Meillä tuo on tehty aina makaronimössönä. Paistaa jauhelihan, keittää makaronin ja hemapan, sit vaan kattilassa sekasin ja mausteeksi suolaa, pippuria ja grillimaustetta (tai paprika ja chilimaustetta). Ketsuppia halukkaille. Yllättävän hyvää, teen sillon tällön edelleen vaikka ei ole tarvetta köyhäillä ruuan kanssa.
Mun versio on tex mex tyylinen. Paistan jauhelihan ja maustan sen valmis santa-maria taco mausteella. sitten vuokaan pilkottua paprikaa, kesäkurpitsaa, sipulia (ananasta tölkistä) ja jalopenoja niin ja tietysti ne jauhelihat. päälle salsakastiketta ja juustokastiketta. Uuniin pariksikymmeneksi minuutiksi niin että kasvikset vähän pehmenee mutta ovat vielä rapeita pureskella.
Harvoin yökin millekkään, mutta hyi helvetti minkälaista hässäkkää te oikein syötte. Kehnosti maustettua jauhelihaa herne-maissi-paprikan kanssa, joku vielä kerman kanssa, hyi. :D
Uih, niin tunkkaista evästä ei taida toista olla...
Paistat jauhelihan, maustat oman mielen mukaan, hemapa sekaan ja kermaa loraus tai oman mielen mukaan. :D
Itse olen syönyt myös paljon tuota, tykkään tosi paljon. :)
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 11:09"]
Paistat jauhelihan, maustat oman mielen mukaan, hemapa sekaan ja kermaa loraus tai oman mielen mukaan. :D Itse olen syönyt myös paljon tuota, tykkään tosi paljon. :)
[/quote]
Näin yksinkertaista :) En tosiaan tiedä mikä tossa nyt niin himottaa :D toivottavasti tulee hyvää.
Paistetun jauhelihan ja herne-maissi-paprikan voisi piilottaa munakkaaseen.
Jos tuohon vielä raaskii ostaa riisiä tai makaronia lisäkkeeksi, niin kunnon ateria.
Perunakin tietenkin käy.
ja paaljon ketsuppia.
Laittaisin hemapan sijaan jotain jossa on porkkanaa ja vaikka parsakaalia. Lisäksi esim. juuriselleriä(tuoretta) kuutiona ja jos haluaa niin sipulia. Yleensä myös purkki tomaattimurskaa ja mausteiksi suolan ja pippurin lisäksi basilikaa ja oreganoa. Joskus chiliä joko jauheena tai tuoreena. Annetaan hautua. Huom. juuriselleri kypsyy pidempään kuin pakastevihannekset.
Mutta jos tuosta haluaa tehdä jonkinmoisen pikapaistoksen niin ehkä suolan + pippurin lisäksi chilijauhetta ja... no en nyt keksi, pitäisi testailla :)
Mausteeksi laittaisin suolan ja pippurin lisäksi kourallisen sitä "välimeren yrtit" yrttisekoitusta. Kermaa ei tarvita, mtuta tomaatti (mruskana tai itse palastelluista tomaateista, toki ne on tähän aikaa kalliimpia) on hyvää. Jos käytät tomaattia, myös lusikallinen sokeria tai hunajaa tekee sörsselille terää.
Sipulia kannattaa ehdottomasti lisätä myös. Jos haluaa enemmän pureskeltavaa, joukkoon voi myös raastaa porkkanan tai vähän kaalia (jotka on siitäkin hyviä, että se on halpoja. Tomaatin lailla kaalikin tykkää jos seassa on jotain makeaa.)
Itse teen aina sellaisen kattilallisen, mistä syödään pari päivää, siis:
Paista jauheliha ja mausta pippurilla, suolalla, paprikalla, myös sipulia jos haluaa
Keitä makaronia ja laita halutessa keitinveteen lihaliemikuutio
Sekoita makaroni, jauheliha ja herne-maissi-paprikat. Joukkoon sopii myös keitetty kananmuna tai feta.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 12:03"]Itse teen aina sellaisen kattilallisen, mistä syödään pari päivää, siis:
Paista jauheliha ja mausta pippurilla, suolalla, paprikalla, myös sipulia jos haluaa
Keitä makaronia ja laita halutessa keitinveteen lihaliemikuutio
Sekoita makaroni, jauheliha ja herne-maissi-paprikat. Joukkoon sopii myös keitetty kananmuna tai feta.
[/quote]
Mitä vittua :D yksi muna isossa jauheliha-kasassa?
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 12:10"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 12:03"]Itse teen aina sellaisen kattilallisen, mistä syödään pari päivää, siis:
Keitä makaronia ja laita halutessa keitinveteen lihaliemikuutio Sekoita makaroni, jauheliha ja herne-maissi-paprikat. Joukkoon sopii myös keitetty kananmuna tai feta. [/quote] Mitä vittua :D yksi muna isossa jauheliha-kasassa?
[/quote]
Lautaselle ruuan kanssa...........