Tekisitkö lapsia os suomessa olisi kevyempi verotus?
Millaisia toimia kaipaisit kotimaahamme, että saataisiin kantasuomalaisten syntyvyys nousemaan, kun tutkimusten mukaan ihmiset haluaisivat tehdä enemmän lapsia suomessa?
Kommentit (18)
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 03:30"]
Ei ole verotuksesta kiinni. Mulla olisi nytkin varaa tehdä lapsia, mutta mies ei halua, joten ollaan ilman.
[/quote]
jaa. No mitäs sinä itse haluat? Teitähän on siinä kaksi.
Mä tein jo. Ajattelin, etä sinnitellään tän verotuksen kanssa.
Ilmainen päivähoito, pienille koululaisille päivähoito ja 6-9 kk vanhoille vauvoille päivähoito, kodinhoitajat sairaustapausten varalta.
Sitten voisin vielä tehdä lapsia.
Kyllä meidän kolmas lapsi jää osittain juuri tästä syystä tekemättä.
Ja kyllä, maksamme kuukausittain yhteensä enemmän veroja kuin mitä kolmen lapsen todelliset päivähoitokustannukset olisivat. Eli päivähoidon todellisista kustannuksista ei tarvitse muistutella.
En missään nimessä, maailmassa on aivan liikaa ihmisiä jo nyt.
No en tekisi.
Kaivattaisiin lämpimämpiä, perhekeskeisempiä ja yhteisöllisempiä ihmisiä Suomeen, jotta tuo muuttuisi.
Sitä vaan ei voi muuttaa pienellä verokikalla. :D
Yksi ja sama ihminen vastannut =D ei paha ei paha..katsokaahan vähän niitä asetuksianne :D
Jos verotus olisi kevyempää, palvelut olisi kalliimpia. Sitäkö haluat? Luuletko että ilman verotusta olisi peruskoulua?
Mutta niiden verojen keräys pitäisi aloittaa erityisesti niistä suuryrityksistä, esim. kuuri oli uutinen kuinka mäkkäri ei maksa veroja suomeen.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 02:42"]
Millaisia toimia kaipaisit kotimaahamme, että saataisiin kantasuomalaisten syntyvyys nousemaan, kun tutkimusten mukaan ihmiset haluaisivat tehdä enemmän lapsia suomessa?
[/quote]
Kantasuomalaisten? Miksi tota pitää korostaa Oletko rasisti? Kyllä enemmän rasismin pelko ja muun suvaitsemattomuuden saa miettimään hankkiiko niitä lapsia. Kaikki ei ole rahasta kiinni. Tiedoksi sulle.
Ei ole verotuksesta kiinni. Mulla olisi nytkin varaa tehdä lapsia, mutta mies ei halua, joten ollaan ilman.
En missään nimessä. Vaikka saisin tonnin lisää rahaa kuukaudessa loppuelämäni ajan, en hankkisi lapsia.
Jos Suomessa olisi kevyempi verotus, täällä olisi heikompi sosiaaliturva ja huonompi julkinen terveydenhuolto ja koulutus. Sellaiseen Suomeen ei uskaltaisi tehdä lapsia.
No joo, vaikuttaahan se. Jos 2 työssäkäyvää aikuista kokee että palkalla ei saa mitään, niin nostaahan se kynnystä hankkia lisäelätettäviä.
Tuskin kukaan oikeasti pitää verotusta lasten hankinnan esteenä tai syynä, vai voiko olla näin bimboa sakkia ! Jep tietysti voi !