Huutavat lapset
Miksi nykyään lasten annetaan huutaa kaikkialla niin kovaa? Kaupassa, kirjastossa, bussissa, kaikkialla leikki-ikäisten volyymit on aina niin korkealla. Naapurista kuuluu jatkuvasti lasten huutokeskustelua.
Olenko minä jotenkin tiukkis kun en anna lasteni huutaa? Normaali keskustelu, juttelu ja sisäleikit hoituvat normaalilla puheäänellä. Huutaa sopii jos on hätä, ja jos muuten vaan huudattaa, saa vetää takin päälle ja mennä pihalle purkamaan energiaa.
Mistä tämä johtuu?
Kommentit (22)
Kyllä äidin pitää voida kontrolloida tavalla tai toisella lapsensa käytös julkisella paikalla.On busseissa vanhoja herkkäkorvaisia- ja hermoisia ihmisiä,joilta menee päivä pilalle kuunnellessaan tuntemattomien vekaroiden älämölöä.Sellainen vain masentaa kun muistaa miten itse piti olla siivosti vanhempien seurassa,koulussa ja kirkossa jne.Taustalla tässä idiotismissa lienee kuitenkin psykologien ja koulukuraattoreiden opit siitä miten paha olo on purettava itkemällä paha olo loppuun.Mites me sotien jälkeen syntyneet,saatiinko lohtua vai selkään!
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 08:38"]
Välillä raikaa, kun innostuvat, mutta kyllä maailmaan ääntä mahtuu. Sisätilat on eri juttu.
[/quote]
Koskeehan tämä sitten ihan kaikkea muutakin ääntä kuin lapsia? Saanko minä tulla huutamaan ikkunasi alle, saanko huutaa teille kaupassa, saako naapuri tulla pörisyttämään vaimentamatonta mopoa teidän talon eteen kun on lasten nukkuma-aika? Varmaankin saa, kyllähän "maailmaan ääntä mahtuu".
Vai onko sittenkin niin, että mahtuu tasan niin kauan kun se koskee vain sun pershedelmiä.