Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaasalaiset on omituisia ja niille Vaasa on koko maailma

Vierailija
14.12.2021 |

Kysypä vaasalaiselta, että missä se on asunut elämänsä aikana, niin se luettelee niitä Vaasan kaupunginosia. Kuka tahansa muu luettelee eri kaupunkeja, ehkä jopa eri maita. Kukaan tamperelainen ei ala luetella Amuria, Pispalaa ja Hervantaa, vaan sanoo asuneensa Tampereella koko ikänsä. Vaasalainen luettelee, että oon asunut Teeriniemellä, Suvilahdessa, Palosaarella, Huutoniemellä… Ja se on tosissaan.

Vaasalainen on edelleen aikuisena parasta kaveria sen tyypin kans, joka oli sen paras kaveri jo päiväkodissa. Koko kaveriporukka koostuu ihmisistä, joiden kans ollaan tunnettu sieltä päiväkodista tai vähintään ala-asteelta lähtien.

Vaasalainen ei 99% varmuudella ole ikinä asunut muualla kuin Vaasassa, ei edes opiskellut muualla kuin Vaasassa.

Jos vaasalainen uskaltautuukin lähtemään kotikaupungistaan muualle asumaan ja töihin, on satavarmaa että hän palaa häntä koipien välissä takaisin sinne pieneen merikaupunkiinsa jonkun vuoden tai kuukauden jälkeen.

Vaasalainen on ylläluetelluista syistä johtuen erittäin sisäänpäinlämpiävä ja ennakkoluuloinen muita kuin vaasalaisia kohtaan.

Kommentit (125)

Vierailija
121/125 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasialainen huorapesäke.

Vierailija
122/125 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän olen vaasalaisista yrittäjistä oppinut:

Ovat vihoviimeisiä pyrkyreitä ja narsisteja. Vaasalaisen yrittäjän *hyväntekeväisyys* on sitä, että päästään mainostamaan itseään - ei mitään muuta. Hyväksikäyttöä, viimeisen päälle. Terskan päähänkin on tatuoitu firman logo - ja se tarvittaessa paljastetaan vaikka paikallislehdessä. Sloganina toimii ytimekäs:

Ole aina ottamassa, älä koskaan antamassa!

Tämän osuvammin voisi tuskin vaasalaista kiusaajayrittäjää kuvailla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/125 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla tämä asia on tietenkin aivan erilaista. Älä unta nää. Eihän yrittäjät muualla rahaa rakasta.

Vierailija
124/125 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasa on tuppukylistä kauhein. Härski ahneus tekee ihmisistä suorastaan rikollisia. Valehtelu, mustamaalaus ja peittelemätön kiusaaminen kuuluvat kulttuuriin, kun rahasta on kysymys. Tämä näkyy kaikkialla, missä tehdään kauppaa ja sopimuksia. Koska vaasalaiset halveksivat kaikkia muita, alueella toimii monia orjayrityksiä, joissa pakolaisia käytetään törkeästi hyväksi, ja myös muualta Suomesta tulevat työntekijät joutuvat aina alimpaan kastiin.

Olen liikeasioissa ollut viitisen vuotta tekemisissä vaasalaisten kanssa. Todella ahneita ja itsekkäitä olentoja, joille muiden häpäiseminen on normaalia yritystoimintaa. Kaupunki on täynnä omituisia blokkeja, sisäpiirejä, joissa jopa paikalliset viranomaiset puuhaavat hämäriä sopimuksia paikallisten yritysten hyväksi.

Ulkopuolisia vihataan yhdessä avoimesti yli kaiken. Sisäsiittoista sakkia, jotka eivät itse edes ymmärrä, millaista myötähäpeää aiheuttavat kansainvälisissä kokouksissa ja liikeneuvotteluissa. Käytöstapoja ei ole, eikä minkäänlaisia diplomaattisia taitoja. Varoitan: ovat valmiita rikolliseenkin toimintaan, jos raha on mukana kuvioissa.

Vierailija
125/125 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kun itsellä on ollut sekä vaasalaisia naapureita että liikekumppaneita, olen alkanut havaita tämän arkkityypin. Vaasalaiset ovat eräänlainen risteytys pohjalaisten ja ruotsalaisten huonoista puolista. Ego on niin valtava ettei ovista mahdu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän