Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

uskallanko pienen lapsen yh:na käyttää unilääkeitä?

Vierailija
22.03.2015 |

Unta pitäisi saada, yli 2 vuotta olen nukkunut huonosti. Lapsi ei välttämättä enää herätä, mutta herään kaikkiin ääniin ja liikkeisiin ym. Aion testata melatoniinin, mutta jos siitä ei ole apua, niin uskaltaako tässä edes ajatella mitään varsinaisia lääkkeitä? Lapsi on 2,5v.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 22:10"]Ja masennusoireita minulla on, mutta on mahdotonta erottaa mikä johtuu väsymyksestä ja mikä jostain muusta. Ap
[/quote]

Unettomuus aiheuttaa masennusta. Kokemusta on.

Vierailija
22/27 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile kuunnella mp3-soittimesta sängyssä pitkällä pimeässä makkarissa klassista musiikkia tai (vieraskielistä) äänikirjaa, auttaa rentoutumaan ja katkaisee pyörivät ajatukset. Tämä auttaa nukahtamaan. Entä nukkuuko lapsi samassa huoneessa kuin sinä? Jos nukkuu, niin kokeile nukkumista eri huoneessa, sinä tarvittaessa vaikka olkkarissa, ja väliovi kiinni tai lähes kiinni niin, ettet herää lapsen uniääniin mutta kuulet jos herää kunnolla. Tsemppiä! Ei ne miedot unilääkkeetkään huono vaihtoehto ole, jos unta ei muuten saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulppia kannattaa kokeilla ensin.

Vierailija
24/27 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 12:49"]

Unta pitäisi saada, yli 2 vuotta olen nukkunut huonosti. Lapsi ei välttämättä enää herätä, mutta herään kaikkiin ääniin ja liikkeisiin ym. Aion testata melatoniinin, mutta jos siitä ei ole apua, niin uskaltaako tässä edes ajatella mitään varsinaisia lääkkeitä? Lapsi on 2,5v.

[/quote]

Kai se on vähän yksilöllistä,itse ainakin olen melatoniin käyttämisestä tokkuraisempi kuin "oikeista" unilääkkeistä.Valeriaanaa voisi ehkä myös kokeilla,se on "luonnon rauhoittava",mikä lie yrttiuute. Jos epäilyttää että et herää lapsen mahdolliseen hätään yöllä,älä ota unilääkkeitä.

Vierailija
25/27 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovia lääkkeitä. Pyydä pitkävaikutteinen melatoniini.

Vierailija
26/27 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla stella 10 mg auttaa nukahtamaan mutta ei ole mitään taju pois tavaraa. Herään ääniin jos niitää kuuluu. Tuo melatoniini on miedompana parempi jos toimii.

Vierailija
27/27 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 12:49"]

[/quote] liikutko päivittäin miten paljon? Lapsi rattaisiin ja menoksi peri tuntia päivässä. Huoneen tuuletus, hyvissä ajoin ennen nukkumaanmenoa lämmintä maitoa ja banaania. Nuku ikkuna raollaan. Älä ala käyttämään unilääkkeitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä