Olen kateellinen teille joilla on tiskikone.
Vituttaa tiskata käsin eikä ole varaa astianpesukoneeseen.
Kommentit (102)
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 12:13"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 11:51"]
Meilläkään ei ole tiskikonetta eikä rahaa ostaa. Aikuisia 2 ja lapsia 2. Ärsyttää kyllä tiskata. :D
[/quote] mulla oli varaa ostaa samalla kertaa tiskikone, pesukone, hella jossa kiertoilmauuni ja tavallinen ja jääkaappipakastin ja oon yh ja maksoin kerralla kaikki
[/quote]
Kaikkea sitä elatusmaksuilla saa.
[/quote]Elatusmaksu on ainoa tulo, jonka sinä osaat kuvitella? Huhhuh. Kyllä meille tavisihmisille palkkatulot ja pääomatulot ovat ne tavallisimmat tulolähteet.
anna arvaan.. poltatte röökiä mutta tiskariin ei ole varaa?
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 12:19"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 11:58"]Gigantti näkyy myyvän kolmella sadalla eurolla tiskareita. Kuinka persaukisia oikein olette?
[/quote]
Työttömiä tahtomattaan. Nyt ei tarvi alkaa siit[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 11:58"]Gigantti näkyy myyvän kolmella sadalla eurolla tiskareita. Kuinka persaukisia oikein olette?
[/quote]
Työttömiä tahtomattaan. Nyt ei tarvi alkaa siitä vittuilemaan, ei liity tähän asiaan millään tavalla. Meidän yuloista menisi melkein puolet siihen ja sitten tulis nälkä. Eikä osamaksulla voi ostaa, kun on luottotiedot mennyt.
[/quote]mutta lisää lapsia voitte tehdä? Sääliksi käy lapset kuinka heikon elintason pystytte tarjoamaan
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 13:26"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 12:45"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 12:21"]Eikö vuokra-asuntoon muka saa hankkia tiskikonetta?? Tiedän ihmisiä jotka ovat. [/quote] Saa varmasti, kyllä meillä paikka sille on ja alustakin, mutta kuukaudessa ei ole jotain 300€ laittaa yhtään mihinkään ylimääräiseen Ap
[/quote]
300 kuussa ylimääräiseen? No eikös tuolla saisi jo sen koneen ostettua eli mikä on estänyt pistämästä syrjään vaikka 100 euroa kuussa koneeseen? Halvimmillaan astianpesukoneen saa jo sillä 300 eurolla, vai odotatteko, että vuokranantaja asentaa teille tonnin Mielen hyvää hyvyyttään?
[/quote]
EI OLE YLIMÄÄRÄISEEN. Opettele lukemaan.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 11:57"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 11:51"]Meilläkään ei ole tiskikonetta eikä rahaa ostaa. Aikuisia 2 ja lapsia 2. Ärsyttää kyllä tiskata. :D
[/quote]
Voin kuvitella sitä tiskihelvettiä, kun meillä jo kahdestaan tulee niin paljon paskasia astioita. Kohta meilekin tulee lapsi.
[/quote]
Astiat PASKAISIA? Älä kerro enempää, en halua kuulla.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 12:04"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 12:03"]
Ei mun pienessä vuokrakämpän keittiössä ole edes paikkaa tiskikoneelle. Ärsyttää muakin tiskata käsin, nytkin on viisi kattilaa ja kippoja ja kuppeja tiskipöytä täynnä odottamassa sitä kun jaksan tarttua niihin.
[/quote]
Onhan niitä pienempiä pöytämalleja.
[/quote]
Meidän keittiössä ei olisi tilaa edes sellaiselle. Jossain vaiheessa mietittiin astianpesukoneen hommaamista, mutta mittailtuamme keittiötä huomasimme, ettei kone mahtuisi järktvästi mihinkään. Onneksi muutamme parin kuukauden päästä, toivottavasti löytyy asunto, jossa on tilaa pesukoneelle :>
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 12:13"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 11:51"]
Meilläkään ei ole tiskikonetta eikä rahaa ostaa. Aikuisia 2 ja lapsia 2. Ärsyttää kyllä tiskata. :D
[/quote] mulla oli varaa ostaa samalla kertaa tiskikone, pesukone, hella jossa kiertoilmauuni ja tavallinen ja jääkaappipakastin ja oon yh ja maksoin kerralla kaikki
[/quote] Yh ehkä, mutta et selvästikään köyhä sellainen.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 12:19"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 11:58"]Gigantti näkyy myyvän kolmella sadalla eurolla tiskareita. Kuinka persaukisia oikein olette? [/quote] Työttömiä tahtomattaan. Nyt ei tarvi alkaa siit[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 11:58"]Gigantti näkyy myyvän kolmella sadalla eurolla tiskareita. Kuinka persaukisia oikein olette? [/quote] Työttömiä tahtomattaan. Nyt ei tarvi alkaa siitä vittuilemaan, ei liity tähän asiaan millään tavalla. Meidän yuloista menisi melkein puolet siihen ja sitten tulis nälkä. Eikä osamaksulla voi ostaa, kun on luottotiedot mennyt.
[/quote]
jos asia tarpeeksi kyrpii kyllä te siihen rahat saatte kasaan kerättyä. Eli rahaa sivuun vaan ja tori.fi sivustoa kattelemaan.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 12:21"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 12:17"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 12:11"] No ehkä oli sitten tyhmää ajatella, että kun astianpesukone jäisi asuntoon seuraavaa vuokralaista varten, voisi vuokranantajakin periä tällöin isompaa vuokraa. Tyhmä ajatus tosiaan. [/quote] No tuo ajatus tosiaan on aika tyhmä kun ottaa huomioon, että kysessä on laite jonka käyttöikä ei välttämättä ole pitkä. Jos huono tuuri sattuu, niin vuokranantaja voi joutua ostamaan useamman koneen ennen kun muutatte pois. [/quote] Voihan se olla mahdollista, jos ovat nykyään niin leluja, etteivät muutamaa vuotta kestä.
[/quote]
No 5v päästä hajoava elektroniikkalaite ei ole ollenkaan poikkeus nykyään. Vuokranantajalle varmaan sopisi sellainen paremmin, että hän ostaa sen koneen ja alkaa perimään heti korkeampaa vuokraa. Muuten hänen on kannattavampaa ostaa se vasta kun asukas vaihtuu.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 12:00"]Ymmärrän, ap. Muakin vähän jännittää kun muutetaan kohtapuoliin eikä uudessa kämpässä ole tiskikonetta valmiina.
Itsekin siis raskaana sekä taaperon äiti. Täytyy toivoa että ehditään hankkia tiskikone ennen kuopuksen syntymää, en käsitä miten tiskit hoituisivat kahden lapsen kanssa.
[/quote]
Mä en käsitä edes miten tiskit hoituu yhden lapsen kanssa. Kyllä se on pakko tiskikone hommata, kun tulee aina vaan tappelua tuosta tiskaulsesta.
Ap
Tiedoksi vain, että tiskikone maksaa itsensä pian takaisin, koska vesilasku pienenee merkittävästi. Ja astiat tulevat paljon puhtaammiksi.
Te tiskikoneettomat kokeilkaa tätä niin pääsette jyvälle nykyaineiden pesutehosta:
Kuumenna pohjaan palaneessa kattilassa vesi kiehuvaksi ja pudota sinne tiskikonetabletti. Pängs! Puhdasta tuli muutamassa sekunnissa ilman loputonta jynssäystä! :D
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 12:01"]Minullakaan ei ole tiskikonetta ja kovasti vituttaa aina kun joutuu tiskata. Kodissani ei ole edes astianpesukoneliitäntää. Tiskaamiseen menee aina ihan hirveästi aikaa, varsinkin kun minä vihaan tiskaamista ja tiskaan vasta silloin kun pöydälle on kerääntynyt hirveä tiskivuori. :(
[/quote]
Sama vika ja sitten kun on se vuori, niin tulee tiskitappelu miehen kanssa. :(
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 12:03"]Ei mun pienessä vuokrakämpän keittiössä ole edes paikkaa tiskikoneelle. Ärsyttää muakin tiskata käsin, nytkin on viisi kattilaa ja kippoja ja kuppeja tiskipöytä täynnä odottamassa sitä kun jaksan tarttua niihin.
[/quote]
Meilläkin kivat tiskit tuossa odottelee nam.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 12:28"]
Tiedoksi vain, että tiskikone maksaa itsensä pian takaisin, koska vesilasku pienenee merkittävästi.
[/quote]
No eipä se niille maksa jolla on kiinteä vuokra ilman erillistä vesilaskua.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 12:29"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 12:01"]Minullakaan ei ole tiskikonetta ja kovasti vituttaa aina kun joutuu tiskata. Kodissani ei ole edes astianpesukoneliitäntää. Tiskaamiseen menee aina ihan hirveästi aikaa, varsinkin kun minä vihaan tiskaamista ja tiskaan vasta silloin kun pöydälle on kerääntynyt hirveä tiskivuori. :( [/quote] Sama vika ja sitten kun on se vuori, niin tulee tiskitappelu miehen kanssa. :(
[/quote]
Onneksi ei ole vaimoa, joka järjestää tappelun jopa tiskeistä. Tosin ei minulla tiskit koskaan vuoreksi kasva.
Minä tiskasin käsin 30 vuotta ja sitten kyllästyin ja hankin käytetyn tiskikoneen. Jos ostaa hyvän saksalaisen koneen, niin ei käytetty ole kovin suuri riski. Kone taisi maksaa 100 e ja asennus jotain 70. Kannattaa tarkistaa letkuasiat, että kunnossa ja turvakouru pitää laittaa. Olen ollut todella tyytyväinen siemensiini. Luontoaan ei kärsi kun käytön ekoja pesuaineita.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 12:04"]On raskaana olevaa ja lapsia jo hankkineita. Sossustako apua haluatte? Kannattaisiko ne lapset hankkia sitten, kun niihin on varaa ja perustarpeet hallussa?
Eilen yksi äiti kyseli ketjussa miten osaisi laittaa ruokaa?
Eli lisäännytte ilman elämänhallintaa. Sääliksi käy lapsianne.
[/quote]
Mitäs vittua tuo nyt tähän liittyy, meillä on täysin elämä hallinnassa. Tarkoittaako tiskikoneettomuus elämän hallinnan puutetta?? Vai miten perustelet paskaväitteesi?
Ap
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 12:11"]Minä olen tiskikone
[/quote]
Voisko sua lainata?
Ap
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 12:17"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 12:11"]
No ehkä oli sitten tyhmää ajatella, että kun astianpesukone jäisi asuntoon seuraavaa vuokralaista varten, voisi vuokranantajakin periä tällöin isompaa vuokraa. Tyhmä ajatus tosiaan.
[/quote]
No tuo ajatus tosiaan on aika tyhmä kun ottaa huomioon, että kysessä on laite jonka käyttöikä ei välttämättä ole pitkä. Jos huono tuuri sattuu, niin vuokranantaja voi joutua ostamaan useamman koneen ennen kun muutatte pois.
[/quote] Voihan se olla mahdollista, jos ovat nykyään niin leluja, etteivät muutamaa vuotta kestä.