Saako kuntosalilla neuvoa, jos huomaa vaarallisella tekniikalla tehtäviä liikkeitä?
Kommentit (64)
On reilua neuvoa, jos salilla ei ole ammattiohjaajaa. Olen itsekin neuvonut monelle miehelle laitteiden turvallista käyttöä, itse olen salilla pian 20 vuotta käynyt hyväkuntoinen nainen ja tietysti nevon mielelläni myös naisia.
Lantionnostossa on tärkeää, että lantio on oikeassa asennossa.
Kannattaa joo neuvoa jos on oikeasti vaarallinen tekniikka.
Lantionosto - tuo nykynaisten suosikkiliike, koska pylly.
Mielestäni saa. Ja jos oikeesti vaarallista nii mielestäni pitääkin.
Ainakin itse toivoisin että tultais neuvoo jos teen väärin kun ei tiedä paremmasta.
Minä olisin iloinen, jos joku neuvoisi. Kamala olisi rikkoa paikat turhaan.
Siitä saa huomauttaa, jos jollakulla näkyy trikoiden läpi stringit.
Saa, on velvollisuus.
Jos sanoisit minulle, olisin kiitollinen. Ja vaikka olisinkin ehkä hiukan eri mieltä, kiittäisin kumminkin koska tarkoituksesi oli auttaa ja jopa pelastaa mahdolliselta vauriolta.
Tarkkana pitää kuitenkin olla siinä KUINKA ilmaiset asian. Pitää olla hyvät viestintätaidot ettei loukkaa toista.
Tämä oli pakko mainita tässä sillä viestintä on suomalaisten heikko kohta. Myös nuoremmpien jotka luulevat että suora palaute on hyvä asia, niin voivat olla väärässä, koska esim jos kysyy ensin luvan: hei, olisiko ok, jos sanon sinulle tuosta liikkeestä tms. jokin pehmeä aloitus.
Kiitos että välität! Nyt selvisi miksi minua on joskus tuijotettu salilla... varmaan tehnyt ihan väärin jotakin.
Sain kerran hyviä neuvoja sivusta seuraavalta henkilöltä. Olin vain kiitollinen. Riippuu kyllä varmaan vähän henkilöstä miten moiseen suhtaudutaan ja kuka neuvoo ketä. Minä olin nuori nainen ja setämies tuli neuvomaan, mutta selvästi puhui asiaa ilman mitään taka-ajatuksia.
Voi kysyä tyyliin: haluatko pari vinkkiä. Tai sanoa, että et voinut olla huomaamatta xx tekniikka virhettä, haluatko että neuvon oikean tekniikan. Lopulta kyllä jokaisella on vastuu omista tekemisistä ja jos apu ei kelpaa, niin vastuu jää toiselle. Pakolla ei voi opettaa.
Vierailija kirjoitti:
On reilua neuvoa, jos salilla ei ole ammattiohjaajaa. Olen itsekin neuvonut monelle miehelle laitteiden turvallista käyttöä, itse olen salilla pian 20 vuotta käynyt hyväkuntoinen nainen ja tietysti nevon mielelläni myös naisia.
Miehet ei käytä laitteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin niillä kahdella salilla, joita tavallisesti käytän, ollaan nimenomaan laitteiden takia. Toki siellä on myös painot erikseen, mutta painoilla ei saa treenatuksi kuin osaa lihaksista. Terveisin 20 vuotta myös painoja nostanut nainen.
Kunhan et tee sitä ivaavasti "sä teet väärin!"
Vierailija kirjoitti:
Setämiehet neuvovat mielellään!
En ole Ap, mutta kommentoisin, että setämiehet ovat nimenomaan niitä, jotka tekevät vaarallisella tekniikalla väärin. Ihan perusnäky on setämies hauiksia pumppaamassa liian isoilla painoilla niin, että liike tehdäänkin selkälihaksilla siten, että selkä menee rajuun takakenoon joka nostolla.
Mene siinä sitten nuorehkona naisena sanomaan. Setien mielestä kun he ovat niitä, jotka neuvovat toisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole Ap, mutta kommentoisin, että setämiehet ovat nimenomaan niitä, jotka tekevät vaarallisella tekniikalla väärin. Ihan perusnäky on setämies hauiksia pumppaamassa liian isoilla painoilla niin, että liike tehdäänkin selkälihaksilla siten, että selkä menee rajuun takakenoon joka nostolla.
Mene siinä sitten nuorehkona naisena sanomaan. Setien mielestä kun he ovat niitä, jotka neuvovat toisia.
Tätä näkee saleilla paljon. Jopa kyynärpää on väärässä kulmassa! Terveisin salilla 20 vuotta käynyt nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin niillä kahdella salilla, joita tavallisesti käytän, ollaan nimenomaan laitteiden takia. Toki siellä on myös painot erikseen, mutta painoilla ei saa treenatuksi kuin osaa lihaksista. Terveisin 20 vuotta myös painoja nostanut nainen.
Kannattaa joskus kokeilla treenata ihan tavoitteellisesti, ettet tuhlaa toista 20 vuotta pelkkään salilla "käymiseen". Ota vaikka greyskull, SS, tms. 1-jakoinen aloittelijalle sopiva ohjelma käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauiskäännön tekeminen liian isoilla painoilla huijaamalla voi olla joko pelkkää egoilua tai tarkoituksellista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa joskus kokeilla treenata ihan tavoitteellisesti, ettet tuhlaa toista 20 vuotta pelkkään salilla "käymiseen". Ota vaikka greyskull, SS, tms. 1-jakoinen aloittelijalle sopiva ohjelma käyttöön.
Kiitos vinkistä, mutta minun tavoitteeni on vain pysyä hyväkuntoisena. Ikää on jo sen verran, että tärkeintä on huolehtia jo aikaisemmin hankittujen lihasten ja tasapainon säilymisestä. Terveisin se 20 vuotta salilla käynyt 62-vuotias nainen.
Saako lasta neuvoa jos on kävelemässä auton alle. Niinpä.